Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Går i bågbytar tankar

Featured Replies

Publicerat

Inte bara bössbytar basillen som går i detta forum tydligen

Har ju funderat på att byta ut modulerna på min Hoyt avenger, så jag får ut draglängden ytterligare.

Problem: ska jag byta moduler så måste jag även byta kablar, fästen och kammar...inte aktuellt.

Lösning: Ny båge givetvis. funderar på en helt ny rigg fullt utrustad.

Bågen en Bowtech Airborne 82 liite snabbare 342-350 fps, eller en Hoyt Katera 2008.

Stabbe: Fuse Axium "6"

Sikte:förmodligen ett Matrix Gs (har alltid föredragit lodräta siktpinnar, då jag upplever att dom skymmer mindre av målet än dom konventionella vågräta)

Koger: Posilite tvådelat med dämpare från Fuse.

Pilhylla: har kört med Wisker buiskuit tidigare, men har funderingar på en fallhylla, tar gärna emot förslag.

Peep: TruPep, eller META peep har inte bestämt mig, men det löser sig nog.

mm... vad tror ni om detta paket?

//Kenna

Publicerat

Säg som det är fegis, du får inte ihop bågen... :unsure:

Publicerat
Säg som det är fegis, du får inte ihop bågen... :D

haha...skojare där :P

Publicerat

ursäkta trådkap nu men jag har fastnat för bågar nu jag.. o försöker sätta mig in i detta.. vad är "peepen" bra till? hur kan den lilla saken förlänga min jaktdag 20-30 minuter t.ex o vad fan ska man med sån till?

Publicerat
ursäkta trådkap nu men jag har fastnat för bågar nu jag.. o försöker sätta mig in i detta.. vad är "peepen" bra till? hur kan den lilla saken förlänga min jaktdag 20-30 minuter t.ex o vad fan ska man med sån till?

Den förlänger inte jaktdagen tvärtom, är till för att som på en diopter sikta igenom.

OBS den sitter på strängen.

Leif

Publicerat

ahaa dendär plast/gummigrejen man tittar igenom mot övriga siktet som man justerar höjd/sidled med?

Publicerat

en sak till, jag vill ha en bladerunner archery fullutrustad.. vad behöver jag förutom bågen då? armskydd osv osv osv???

Publicerat

vad kostar en black mamba då typ? fan nu blev jag upphetsad igen...

Publicerat
Koger: http://fuelthehunt.com/quiver2pc.php

Pilhylla: http://www.spot-hogg.com/products_arrowrests_whammy.shtml

Sikte: http://www.hindsightco.com/

Båge: http://www.apaarchery.com/bows_mamba_x1.html

Det är iallafall saker som jag vill prova.

Kogret är redan beställt :rolleyes:

Ny båge blir det inte på några år (köpte i fjol).

Ja mamban är säkert jätte förlåtande 51/2 i stränghöjd *S*

Ja det blev en Fullt utrustad Airborne 82 :rolleyes:

Bild kommer

PS: tusan fettdrift vi har ju samma smak när det gäller koger, beställde ett precis lika dant...ska bli spännande o se hur bra magneterna funkar? :D

Publicerat
vad kostar en black mamba då typ? fan nu blev jag upphetsad igen...

Avråder absolut och bestämt dig att skaffa en mamba som första båge C-A

Ta hellre en med en stränghöjd kring sju tum, mycket mer förlåtande

Vänta..... hmmm varför inte en Hoyt avenger fullt utrustad? :rolleyes:

Publicerat

Den bästa fallhyllan på marknaden är Muzzy zeroeffect, hyllan dras undan helt mekaniskt, inga snören.

Mamban är en hysteriskt snabb sak, INGET som man som ev nybörjare skall börja med, kommer inte att räffa någonting.

Schaman, du kommer att behöva, en fullutrustad båge, armskydd, realeser, (du kan inte skjuta bladerunner:n med fingrar), pilar, och mycket med tålamod.

Om du är sugen på en båge från A.P.A, så skulle jag rekomendera Taipan, snabb och mjuk, men samtidigt väldigt "förlåtande".

Tyvärr så är alla bågar från A.P.A ganska dyra ca 9000:- har jag för mig att en Taipan kostar, Black mamban ligger runt 11000:-, och då är det bara bågen.

Om du är sugen på en bladerunner Schaman, så kan du skick mig ett pm.

Publicerat

pilhyllan blev en exterminatorHD, den kan användas både som fallhylla och trampolinhylla.

Blev en TriPeep ochså.

Siktet är ett Topp Dog K9 53

ska bli riktigt spännande o testa grejerna B)

Publicerat

Var ute o testade nya bågen igår....fy vikket skit....sköt ju sönder tre nockar på 25 meter! <_<

Ruggig skillnad i hastighet

Är helt enkelt toknöjd :D

Publicerat
Var ute o testade nya bågen igår....fy vikket skit....sköt ju sönder tre nockar på 25 meter! <_<

Ruggig skillnad i hastighet

Är helt enkelt toknöjd :D

kul de gott bra!... alltid trevligt när de blir som man tänkt!.. går sj i väntans tider nu!.. min nya är på G hem till mej oxå!.. ska bli väldigt spännande å skjuta med den!..

Mvh Mamre!....

Publicerat

o min e på väg (hoppas jag) till mig <_<:D pirrar i magen..

Publicerat

väntan på nya bågar, slår väntan på nya bössor med hästlängder tycker jag :angry:

Publicerat

Jag fick hem "Lillen" i går!! :angry:

Publicerat

--

Publicerat
lillen måste jag få prova sen.. kan inte fatta att den går att skjuta med.. den ser ju så koma ut..

Den är helt underbar att skjuta med, och MYCKET potent kan jag säga.. :)

Satan vad rapp den är!! :D

Publicerat

ja den ser ut att ha sting om man läser om den. :) men den ser så obekväm ut.. Var det den du sköt pilipil med?

Publicerat
ja den ser ut att ha sting om man läser om den. :) men den ser så obekväm ut.. Var det den du sköt pilipil med?

Nejdå, inte alls obekväm, handtaget är perfekt vinklat, väger ingenting jämfört med Bladerunnern, inte jämfört med någon annan båge heller för den delen.. :D

Nope, det var grabbens Darton Storm som var skyldig till pilipil:en, jag höll på att skjuta in siktet på den då.

Publicerat

just så just så. alltså hur många kg måste man orka dra upp för att orka med 70 pounds? typ? vad är alltså 70 pounds..

Publicerat

har så mycket frågor om detta nu. är så uppe i varv ^^ sen när jag fått bågen kommer det att skrivas 1000 frågor om "ingenting" ;)

men det där med vikten i kg skulle vara bra att veta..