Publicerat Juni 8, 200818 yr Måste ställa en fråga till alla er här. Hamnade i lite diskution igår om varifrån man Inte får skjuta. Att man inte får skjuta från bil utan mycket specifika tillstån är ju ok, Får man tex göra en Runar, skjuta från ett fönster i huset? Orkar inte sitta o plöjja genom lagstiftningen så om någon av er kloka o rutinerade människor vet var det står och vad det står så vore jag glad om ni ville skicka mig lite tips..
Publicerat Juni 8, 200818 yr Författare Alltså frågan gäler inte tätbebyggt område utan här ute på landet.
Publicerat Juni 8, 200818 yr Alltså frågan gäler inte tätbebyggt område utan här ute på landet. Är det inte detaljplanerat område så borde det inte vara några problem att skjuta från tex sovrumsfönstret.
Publicerat Juni 8, 200818 yr Tror bara de gäller motordrivna fordon för en lada, vakkoja, husvagn e.dyl e ju ok. Men så va de dehär me tror igen så de skulle ju vara kul om vi hade en paragrafryttare som kunde säga med säkerhet hur de e o vilka byggnader som e tillåtet.
Publicerat Juni 8, 200818 yr Författare Jag har nu studerat en hel massa om detta ämne, jag hittar inte något om att man inte skulle få skjuta från huset. bara som alla vet från fordon av olika slag, Hittade något om motorbåt som inte får gå fortare en knop, vem vom nu ska kolla det Annars hittar jag inget,, man får ju skjuta från ladugård o liknande..
Publicerat Juni 8, 200818 yr Tror bara de gäller motordrivna fordon för en lada, vakkoja, husvagn e.dyl e ju ok.Men så va de dehär me tror igen så de skulle ju vara kul om vi hade en paragrafryttare som kunde säga med säkerhet hur de e o vilka byggnader som e tillåtet. He-he, husvagn funkar så länge den inte sitter fast i bilen, har fått smisk en gång av Landskronas finest
Publicerat Juni 10, 200817 yr Jag har nu studerat en hel massa om detta ämne, jag hittar inte något om att man inte skulle få skjuta från huset.bara som alla vet från fordon av olika slag, Hittade något om motorbåt som inte får gå fortare en knop, vem vom nu ska kolla det Annars hittar jag inget,, man får ju skjuta från ladugård o liknande.. Motorn skall ha varit avstängd i 30sekunder.
Publicerat Juni 10, 200817 yr Författare Som jag tolkar bristen på svar här så antingen har ingen någon aning , eller har jag blivit idiotförklarad hos er alla som idioten som inget vet.
Publicerat Juni 11, 200817 yr Jag går på Ijahmans linje inom detaljplanerat område (nej) om inte särskilt tillstånd has . Är det din mark, ägo ex ex så huserar man som man vill med sunt förnuft. Mvh.
Publicerat Juni 11, 200817 yr Författare Jag går på Ijahmans linje inom detaljplanerat område (nej) om inte särskilt tillstånd has . Är det din mark, ägo ex ex så huserar man som man vill med sunt förnuft.Mvh. Tack jag tolkar åxå "lagen " på detta sett.
Publicerat Juni 11, 200817 yr Som jag tolkar bristen på svar här så antingen har ingen någon aning , eller har jag blivit idiotförklarad hos er alla som idioten som inget vet. Den där bjöd ju nästan in till ett stort JA men ja säger inget
Publicerat Juni 11, 200817 yr Författare Den där bjöd ju nästan in till ett stort JA men ja säger inget Tack det var snällt
Publicerat Juni 11, 200817 yr Jag går på Ijahmans linje inom detaljplanerat område (nej) om inte särskilt tillstånd has . Är det din mark, ägo ex ex så huserar man som man vill med sunt förnuft.Mvh. Detta stämmer säkert. Är ju rätt ofta reportage i jakttidningarna om jägare som sitter och vakar räv ifrån sovrummet eller ladugården. Och skulle det inte vara tillåtet, hur skulle det då gå med "jakten" som en del bedriver från de små "utedassen på ben" som skogarna kryllar av.