Publicerat Juni 11, 200818 yr Kul tycker Jag! Hur många är det egentligen som har blivit intresserade av detta underbara jaktsätt här på sidan?
Publicerat Juni 11, 200818 yr ja det börjar bli ett litet gäng med folk som är intresserade! bra det! Fast mest verkar det som att det är "vi få" som syns mycket. Tycker mig inte se särskilt många nya namn i trådarna.. Roger P förstås som är ny här på forumet.. Men det blir nog mera. Hoppas det blir tillåtet i Sverige bara så kommer det nog att öka kraftigt tror jag. Kanske inte så många som bryr sig nu medans det inte är tillåtet.. Har det kommit några nyheter på den fronten förresten? Är det några beslut i antågande eller står det stilla?
Publicerat Juni 11, 200818 yr Kul tycker jag att de finns ett forum för oss som gillar bågjakt! ett bra ställa att träffa likasinnade!.. många nya bekantskaper har de blivit!.. å de känns väldigt trevligt!.. å fler och fler som kommer till detta forum är juh bågjägare!.. vilket ä skoj!.. En stor heder till Jaktsnack att dom startade dessa ämnen om bågjakt!... Mvh Mamre
Publicerat Juni 11, 200818 yr Tycker helt klart att det är ett intressant ämnne det här med bågjakt. Men har ingen båge än så länge och ekonomiskt så måste man tyvärr prioritera andra saker före. Men jag följer disskusionerna så gott jag kan i dom olika bågjaktstrådarna och håller tummarna för svenskbågjakt.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Tycker helt klart att det är ett intressant ämnne det här med bågjakt. Men har ingen båge än så länge och ekonomiskt så måste man tyvärr prioritera andra saker före. Men jag följer disskusionerna så gott jag kan i dom olika bågjaktstrådarna och håller tummarna för svenskbågjakt. ett öppet sinne är bra!.. du kommer med stormsteg i stället när de blir dax för dej att införskaffa en båge!.. å då kommer vi alla se till du får den hjälp du behöver!.. MVh Mamre!..
Publicerat Juni 11, 200818 yr jadu walle.. inte hade jag direkt råd jag heller men men.. dum i huvet som man är.. så kan man ju inte prioritera bort ett erbjudande när man får det serverat.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Om den dagen kommer att det blir lovligt i Svea Rike så kommer jag nog fara & kolla på en båge, men jag har inte vågat göra det än. Tror att det är ett gift.. Jag är lite för lätt att påverka....
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag provade min polares båge 2002 och inom 10 minuter visste jag att jag var fast. Nu jagar jag nästan bara med båge och studsarn står mest och samlar damm.
Publicerat Juni 11, 200818 yr o jag har testat 3 pilar med en leksakscompund. fastnade inte då. Men det var någon här på jaktsnack som fick mig att bli bågk*t.. tror han kallar sig nåt med crow.. Så han blev dyr för mig. och just nu har min båge fastnat i posten någonstans i sverige så jag är frustrerad och omedgörlig.. "Bamse säger: tja nu e det nog tradarchaffisarna som har rastplatsturnering med den ska du se, nu skjuter de nog mot rutiga termosar " .. uppiggande ord
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag provade min polares båge 2002 och inom 10 minuter visste jag att jag var fast. Nu jagar jag nästan bara med båge och studsarn står mest och samlar damm. Nu skall du inte vara dum, och reta oss bågjaktssugna Svenskar. Bara för att du har tillgång till ett i mina ögon, underbart smörgåsbord. Hade jag haft tid o pengar, så skulle jag ha åkt över till dig, och haft ett snack med dig, mellan 4 ögon, (och 2 bågar, bredvid ett par vitsvansar, och en kalkon o en björn och en,,,,,,,,,,) Skjut rakt.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Men när man läser i forumet så skriver många att dom jagar med sina bågar, görs detta då utomlands eller är det folk besläktade med Åsa-Nisse?
Publicerat Juni 11, 200818 yr Nu skall du inte vara dum, och reta oss bågjaktssugna Svenskar. Bara för att du har tillgång till ett i mina ögon, underbart smörgåsbord. Hade jag haft tid o pengar, så skulle jag ha åkt över till dig, och haft ett snack med dig, mellan 4 ögon, (och 2 bågar, bredvid ett par vitsvansar, och en kalkon o en björn och en,,,,,,,,,,) Skjut rakt. Du får väl ta dig tid så du kan komma över. Vitsvans jakten hör borta i sydvästra Wisconsin är helt sjukt bra. Plus att det är väldigt fin och kuperad natur med många vatten drag. Jag tycker det är kul att det börjar hända grejor i Sverige och att många börjar bli intreserade av båg jakt. Jag hoppas värkligen att bågjakt blir tillåten i Sverige så jag kan åka hem och jaga rådjur.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Du får väl ta dig tid så du kan komma över. Vitsvans jakten hör borta i sydvästra Wisconsin är helt sjukt bra. Plus att det är väldigt fin och kuperad natur med många vatten drag. Jag tycker det är kul att det börjar hända grejor i Sverige och att många börjar bli intreserade av båg jakt. Jag hoppas värkligen att bågjakt blir tillåten i Sverige så jag kan åka hem och jaga rådjur. Du kan räkna in mig på vitsvanhjorts jakten nästa höst ka
Publicerat Juni 11, 200818 yr Du kan räkna in mig på vitsvanhjorts jakten nästa höst ka Sweet. Jag ser fram mot lite nya grabbar från Sverige. Kom ihåg bara att boka stugan i tid för det är många som har varit på mig och frågat så den kommer att vara bokad snart. Med lite tur så har vi vildsvin där nästa år. Dom körde på en 200 kilos sugga en mil från stugan för en månad sen och dom är lovliga året om.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Sweet. Jag ser fram mot lite nya grabbar från Sverige. Kom ihåg bara att boka stugan i tid för det är många som har varit på mig och frågat så den kommer att vara bokad snart. Med lite tur så har vi vildsvin där nästa år. Dom körde på en 200 kilos sugga en mil från stugan för en månad sen och dom är lovliga året om. Det här blir ju bara bättre o bättre ska snacka lite med Linus, för han ska väl oxå åka har jag förstått? Får se till att börja ta lite mera övertid nu oxå
Publicerat Juni 11, 200818 yr Det här blir ju bara bättre o bättre ska snacka lite med Linus, för han ska väl oxå åka har jag förstått? Får se till att börja ta lite mera övertid nu oxå Jag vet inte ifall han kommer till bågjakten i Wisconsin 2009 för jag tar han och fem andra grabbar till Ontario 2009 för att jaga björn. Han och ett par till kommer i höst för vitsvans jakten.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag vet inte ifall han kommer till bågjakten i Wisconsin 2009 för jag tar han och fem andra grabbar till Ontario 2009 för att jaga björn. Han och ett par till kommer i höst för vitsvans jakten. Hej! Kul att se inlägg från någon overthere. Jag har varit till michigan 4 gånger men ännu inte kommi till att skjuta en whitetail. Polarna mina fick skjuta i höstas. Med bössa hade man skjutit hjort på varje pass. Jag drar till sydafrika iseptember. Det kan jag rekommendera som jaktresa. Problemet där är att ibland har man för mycket djur omkring sig.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Jag vet inte ifall han kommer till bågjakten i Wisconsin 2009 för jag tar han och fem andra grabbar till Ontario 2009 för att jaga björn. Han och ett par till kommer i höst för vitsvans jakten. Hmm...svartbjörn e ju inte dumt det heller. Finns det möjligtvis platser kvar till den jakten?
Publicerat Juni 11, 200818 yr Hmm...svartbjörn e ju inte dumt det heller.Finns det möjligtvis platser kvar till den jakten? Den resan är helt såld förutom några fiske platser finns kvar. Tyvärr kan jag ej ta mer än 5 björnjägare för jag vill att det ska vara garanti på att alla får björn. Jag har hellre 5 supernöjda jägare än 10 som tycker att det var halvdant. 2010 är öppen för björn jakt.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Hej!Kul att se inlägg från någon overthere. Jag har varit till michigan 4 gånger men ännu inte kommi till att skjuta en whitetail. Polarna mina fick skjuta i höstas. Med bössa hade man skjutit hjort på varje pass. Jag drar till sydafrika iseptember. Det kan jag rekommendera som jaktresa. Problemet där är att ibland har man för mycket djur omkring sig. Att jaga vitsvans hjort med båge kan vara svårt speciellt ifall man är ute efter gammel bocken. Dom är helt sjukt vaksamma. Men att ta ett smal djur brukar inte vara så svårt härborta. Det viktiga är att man har rekat marken och att när man drar bågen att det sker tyst och sakta helst när hjorten är skymd bakom ett träd eller buskar. Sen brukar jag göra ett grunt så att dom stannar och då kan man släppa pilen.
Publicerat Juni 11, 200818 yr Europajakt kan också vara något För en nybörjare kan det också vara på plats att börja med en jaktresa på nära håll, där man lär sig det grudläggande -Ha inte för tung båge -Det är ofta svårt att välja offer -Skjuta tillräckligt bra kan alla lära sig med tajmingen av jaktskottet gör bågskytten till en bågjägare. Muflon hondjur är bra bågjaktsvilt på alla sätt: Honorna mycket,mycket vaksamma(och billiga att skjuta) och dessutom är köttet gott, baggarna däremot är mycket dummare(och dyrare) och köttet är ingen vidare. En liten film från Spanien från en jaktfarm där vi brukar jaga. Avskjutningsjakt på muflon + vildsvinsvak på kvällen. http://video.aol.com/video-detail/la-quesera/1720996140
Publicerat Juni 11, 200818 yr Men när man läser i forumet så skriver många att dom jagar med sina bågar, görs detta då utomlands eller är det folk besläktade med Åsa-Nisse? tror jag kan tala för alla iaf på detta forum och dom som är med i SBJ att jakten sker utomlans!.. och utomlans är inte såå långt bort!.. Åland är det trots dom talar svenska!.. ..... Mvh Mamre!..
Publicerat Juni 12, 200818 yr tror jag kan tala för alla iaf på detta forum och dom som är med i SBJ att jakten sker utomlans!.. och utomlans är inte såå långt bort!.. Åland är det trots dom talar svenska!.. .....Mvh Mamre!.. Nej, det är klart! Fasen, jag hoppas att det blir lovligt i Sverige snart... Ser grymt skojigt ut... Men tyvärr så har vi i norra delen av riket lite för gles stam med rådjur. Vintern tar hårt i dom, men kölden sollar ut de svaga så att de driver iaf de starka generna vidare.
Publicerat Juni 12, 200818 yr Nej, det är klart! Fasen, jag hoppas att det blir lovligt i Sverige snart... Ser grymt skojigt ut... Men tyvärr så har vi i norra delen av riket lite för gles stam med rådjur. Vintern tar hårt i dom, men kölden sollar ut de svaga så att de driver iaf de starka generna vidare. Toppfågel med trädskällare å floflopilar är väll en bra utmaning!.. eller rävåtel... ... Mvh