Publicerat Juni 14, 200818 yr Hejsan, Mitt namn är lars Forsström, Född i västerås men flyttade till småland(vetlanda trakten) vid 5 års ålder. Jag är snart 37 år gammal, är gift med Pernilla (34) och har två barn (Emilia 9 och Felicia 5) Jag bor på en egen gård , så jag har förmånen att bo mitt i jaktmarken. Eftersom även frun jagar så slåss vi ibland om vem som ska leka med barnen o vem som ska jaga, brukar bli mormor eller farmor som leker. Jag (vi) har två hundar en drever 6år och en Flatt coated retriver på snart 2år. Jag jobbar som verkmästare på Finnvedens lastvagnar i Vetlanda, (volvo lastbilar) Jakt mässigt jagar jag det mästa, tyvärr så blir det lite dåligt med variationen, mest rådjur o älg. Men för 3-4 år sedan så var min far här o menade att vi skulle jaga duva. Duva? kan det vara skojj att jaga , undrade jag. Vi provade o det var en underbar upplevelse, så förra året gick duvorna förre bockjakten, Det var lite om mig, Gött ställe detta forum mvh lasse
Publicerat Juni 14, 200818 yr Välkommen hit Ausch Tänkte förklara den lätt familjära tonen mellan mej och Skurebo.. När jag var liten så umgickis min far med Auschs far, då var min far i princip nästan lika jakttokig som Erland som hans far heter. Erland jobbade då med skog, vill minnas att han jobbade åt Sydved och hade via jobbet rätt bra med jaktmöjligheter. Vidare så hade vi då ett ställe nere i St Annas skärgård och dit for vi och jagade lite nu och då. Ibland på dessa resor så var Erland med, dock inte Skurubo, och tja Erland var lite speciell i vissa avseenden Drar mej tex till minnes att han sköt en dopping på milt sagt styvt håll en morgon. Jag som var ung och väldigt bestämd i de få frågor som jag trodde mej kunna, ifrågasätta hur f-n han kunde få dö på doppingen på det hållet? Det går sa han bara och tog upp någon heavy magnum patron ur patronbältet! Skulle tro att mina ögon nästan trillade ur skallen, vart så in i helvete impad.. Sen hade han sidor som jag inte var helt nöjd med.. När min far och mor var utomlands på semester så fick jag bo hos skurebo med familj. I stora drag skitkul, jag och skurebo samt hans storebror var jämnåriga typ. Vid en middag, tror det var då ni bodde i skinnskatteberg så vägrade jag äta tomat till maten. Erland tjatade men jag tvärnobbade. Något senare på dagen var vi in och handlade. Vi ungar fick välja, ville vi ha godis eller någon leksak? Jag valde leksak MEN då sa Erland att villkoret för att jag skulle få min leksak var att jag käkade tomat då jag kom hem. Hipshot modell 5-6 år gammal valde tveklöst leksaken helt på det klara med att jag kunde fortsätta vägra tomat. Köpte en sån här snurra som man fäster en rund pryl med vingar och så drar man i ett snöre varpå den runda prylen snurrar som fan och sticker till väders. Hur som, väl hemma så hade jag givetvis glömt vad jag lovat men si det hade inte Erland Han säger glatt åt mej, gapa och blunda! Jag misstolkade situationen fullständigt och tänkte godis och hissade lydigt och förväntasfullt upp limpinkastet. Därefter stoppar gubbfan in en tomatklyfta i käften på mej Minns fortfarande hur j-la äckligt det var, höll på att spy ett antal gånger. Sedan dess har jag inte käkat tomat. När jag vart äldre och tog körkort så körde jag de 50 milen ned till Vetlanda och Holsbybrunn där de då bodde och hade rätt sköj med skurebo och hans bror. Minns bland annat en nyårsafton hemma hos "Fidde" som var lite speciell men den ska jag nog inte lägga ut texten om Skitkul att du hittat hit iaf Lasse! / Rikard
Publicerat Juni 14, 200818 yr Får väl också säga välkommen, även om jag redan tjatat med dig. Hur är det med gris i dina trakter. Har ju hört att det ska va rätt gott om i de trakterna?
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Välkommen hit Ausch Tänkte förklara den lätt familjära tonen mellan mej och Skurebo.. När jag var liten så umgickis min far med Auschs far, då var min far i princip nästan lika jakttokig som Erland som hans far heter. Erland jobbade då med skog, vill minnas att han jobbade åt Sydved och hade via jobbet rätt bra med jaktmöjligheter. Vidare så hade vi då ett ställe nere i St Annas skärgård och dit for vi och jagade lite nu och då. Ibland på dessa resor så var Erland med, dock inte Skurubo, och tja Erland var lite speciell i vissa avseenden Drar mej tex till minnes att han sköt en dopping på milt sagt styvt håll en morgon. Jag som var ung och väldigt bestämd i de få frågor som jag trodde mej kunna, ifrågasätta hur f-n han kunde få dö på doppingen på det hållet? Det går sa han bara och tog upp någon heavy magnum patron ur patronbältet! Skulle tro att mina ögon nästan trillade ur skallen, vart så in i helvete impad.. Sen hade han sidor som jag inte var helt nöjd med.. När min far och mor var utomlands på semester så fick jag bo hos skurebo med familj. I stora drag skitkul, jag och skurebo samt hans storebror var jämnåriga typ. Vid en middag, tror det var då ni bodde i skinnskatteberg så vägrade jag äta tomat till maten. Erland tjatade men jag tvärnobbade. Något senare på dagen var vi in och handlade. Vi ungar fick välja, ville vi ha godis eller någon leksak? Jag valde leksak MEN då sa Erland att villkoret för att jag skulle få min leksak var att jag käkade tomat då jag kom hem. Hipshot modell 5-6 år gammal valde tveklöst leksaken helt på det klara med att jag kunde fortsätta vägra tomat. Köpte en sån här snurra som man fäster en rund pryl med vingar och så drar man i ett snöre varpå den runda prylen snurrar som fan och sticker till väders. Hur som, väl hemma så hade jag givetvis glömt vad jag lovat men si det hade inte Erland Han säger glatt åt mej, gapa och blunda! Jag misstolkade situationen fullständigt och tänkte godis och hissade lydigt och förväntasfullt upp limpinkastet. Därefter stoppar gubbfan in en tomatklyfta i käften på mej Minns fortfarande hur j-la äckligt det var, höll på att spy ett antal gånger. Sedan dess har jag inte käkat tomat. När jag vart äldre och tog körkort så körde jag de 50 milen ned till Vetlanda och Holsbybrunn där de då bodde och hade rätt sköj med skurebo och hans bror. Minns bland annat en nyårsafton hemma hos "Fidde" som var lite speciell men den ska jag nog inte lägga ut texten om Skitkul att du hittat hit iaf Lasse! / Rikard Hur faan kommer du ihåg att jag kallade mig själv ausch när jag var liten,,, svårt att säga lars.... speciellt när man var född med för kort tungband.. Jag själv minns knappt det. måste vara din mor eller far som hjälpt dig på traven med minnet.. Så synd att jag inte läste detta innan idag, då (Gubbfaan) min far alltså kom på besök när lasse var o lekte på skjutbanan med jobbet. Skulle varit roligt o se om han kom ihåg det,, jag har ett svagt minne av det, men det kan ju vara andra som berättat det med.. Var rätt kul, vi var o lekte på skjutbanan idag med jobbet, min far dyker upp o börjar att lära alla volvomekar , gammal som unga att skjuta trapp,, med ganska gott resultat, klart han klagade lite på min plast Beretta med men när vi tävlade han o jag så var det kanske så att vapnet sköt o jag bara höll i Sen kom svågern ner o hadde gafflat om att han skulle spöa mig på trapp, (vilket han brukar göra) men si icke denna dag,,, faan vad Berettan är lätt att skjuta med, Jag är inte bättre bara bättre vapen Trevligt att hitta dig med Rickard, Long time no see-!!!!!!
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Får väl också säga välkommen, även om jag redan tjatat med dig.Hur är det med gris i dina trakter. Har ju hört att det ska va rätt gott om i de trakterna? Tack, På mina marker finns ingen gris, kanske någon enstaka som glider över,, Runt omkring finns mer eller mindre, vissa har så mycket att de har problem,,, o det är nåra mil från mig. Hur är et nere i dina trakter.?
Publicerat Juni 14, 200818 yr Tack, På mina marker finns ingen gris, kanske någon enstaka som glider över,, Runt omkring finns mer eller mindre, vissa har så mycket att de har problem,,, o det är nåra mil från mig. Hur är et nere i dina trakter.? Efter vad jag hört så ska det va mycket från Näshult och norrut På mina marker är inte heller så gott om. Vi sköt 3 och fick 2 påkörda. Det mesta hittills. Men på en del marker i närheten är det mycket gris.
Publicerat Juni 14, 200818 yr Hur faan kommer du ihåg att jag kallade mig själv ausch när jag var liten,,, svårt att säga lars.... speciellt när man var född med för kort tungband..Jag själv minns knappt det. måste vara din mor eller far som hjälpt dig på traven med minnet.. Så synd att jag inte läste detta innan idag, då (Gubbfaan) min far alltså kom på besök när lasse var o lekte på skjutbanan med jobbet. Skulle varit roligt o se om han kom ihåg det,, jag har ett svagt minne av det, men det kan ju vara andra som berättat det med.. Hört det från både mor och far ett antal gånger detta med Ausch och när jag skrev ovan inlägg så var farsan på besök precis innan så han påminde mej igen Kolla om farsgubben minns tomaten, du kan ju varna honom att jag ffa är sur på honom för det Fråga om han minns doppingen han sköt med Gyttorp Nickel Magnum us 1 på Hästös södra strand tillsammans med Boppan.. Mvh!
Publicerat Juni 14, 200818 yr Hejsan,Mitt namn är lars Forsström, Född i västerås men flyttade till småland(vetlanda trakten) vid 5 års ålder. Jag är snart 37 år gammal, är gift med Pernilla (34) och har två barn (Emilia 9 och Felicia 5) Jag bor på en egen gård , så jag har förmånen att bo mitt i jaktmarken. Eftersom även frun jagar så slåss vi ibland om vem som ska leka med barnen o vem som ska jaga, brukar bli mormor eller farmor som leker. Jag (vi) har två hundar en drever 6år och en Flatt coated retriver på snart 2år. Jag jobbar som verkmästare på Finnvedens lastvagnar i Vetlanda, (volvo lastbilar) Jakt mässigt jagar jag det mästa, tyvärr så blir det lite dåligt med variationen, mest rådjur o älg. Men för 3-4 år sedan så var min far här o menade att vi skulle jaga duva. Duva? kan det vara skojj att jaga , undrade jag. Vi provade o det var en underbar upplevelse, så förra året gick duvorna förre bockjakten, Det var lite om mig, Gött ställe detta forum mvh lasse Välkommen! Kan inte minnas Vem du är, men vet ju iaf VAR du är.. Är mina gamla hemtrakter och vi har en gemensam bekant (här iaf) i Hippen.
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Efter vad jag hört så ska det va mycket från Näshult och norrutPå mina marker är inte heller så gott om. Vi sköt 3 och fick 2 påkörda. Det mesta hittills. Men på en del marker i närheten är det mycket gris. Oja i näshult finns det nästan för mycket gris, ett par bekanta till mig jagar där. En av anledningarna till att de har så mycket svin där är bla att en av jägarna äger ett bageri,,,,,, gissa om de fodrar med gammalt bröd Jagar du norr eller söder om växsjö?
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Välkommen! Kan inte minnas Vem du är, men vet ju iaf VAR du är.. Är mina gamla hemtrakter och vi har en gemensam bekant (här iaf) i Hippen. OK, var här kommer du från,, kronoberg ligger ju iof inte så långt borta. Jag är ju inflyttad här i nyebyggden, kommer ju från holsy, men har väl lite koll på folk i min ålder. Hur har du kommit i klorna på Hipshot?
Publicerat Juni 14, 200818 yr Oja i näshult finns det nästan för mycket gris, ett par bekanta till mig jagar där.En av anledningarna till att de har så mycket svin där är bla att en av jägarna äger ett bageri,,,,,, gissa om de fodrar med gammalt bröd Jagar du norr eller söder om växsjö? Norr om, i Rottne trakten och utanf Lenhovda.
Publicerat Juni 14, 200818 yr Författare Norr om, i Rottne trakten och utanf Lenhovda. Ok är väl en 6mil mellan oss då Du tänker väl på kulfånget så jag inte får något i nacken
Publicerat Juni 14, 200818 yr Ok är väl en 6mil mellan oss då Du tänker väl på kulfånget så jag inte får något i nacken Ja högst 6mil. Får väl skjuta i en annan riktning.
Publicerat Juni 15, 200818 yr OK, var här kommer du från,, kronoberg ligger ju iof inte så långt borta.Jag är ju inflyttad här i nyebyggden, kommer ju från holsy, men har väl lite koll på folk i min ålder. Hur har du kommit i klorna på Hipshot? Kommer från Korsberga från början, har även bott i Vetlanda. Jagar även en del söder och norr om Nye. Hippen, tja det är en annan historia. Kort sagt så var det nog snart tio år sen, tror jag. Sen har vi jagat ihop lite till och från. Tyvärr alltför sällan. Fick ju honom att skaffa en wachtel iaf.
Publicerat Juni 15, 200818 yr Hippen, tja det är en annan historia. Kort sagt så var det nog snart tio år sen, tror jag. Sen har vi jagat ihop lite till och från. Tyvärr alltför sällan. Fick ju honom att skaffa en wachtel iaf. Är det SÅ jävla länge sen?? Håller med dej, skulle gärna se mycke mer av dej och RW mfl. Träffade faktiskt Harri på Tullgarn! Skitkul men dessvärre så kom han då det var som mest stressigt så jag hann inte prata något vettigt med honom. Han såg pigg ut iaf! Mvh!
Publicerat Juni 15, 200818 yr Är det SÅ jävla länge sen??Håller med dej, skulle gärna se mycke mer av dej och RW mfl. Träffade faktiskt Harri på Tullgarn! Skitkul men dessvärre så kom han då det var som mest stressigt så jag hann inte prata något vettigt med honom. Han såg pigg ut iaf! Mvh! Fimpen är väl 5 år i år, har jag för mig? Hm.. 10 år är det nog inte riktigt.. Fråga din fru, det var väl i den vevan när ni träffades, ngt tidigare om jag inte minns fel?
Publicerat Juni 15, 200818 yr Något tidigare var det, hon hade ju "span" på oss hela bunden då vi dominerade jaktjournalens forum Jaktjournalen har ju hoppat i säng med Robsoft nu mera, kan bli kul, speciellt då JJ gärna publicerar bilder på vargdödade jyckar..något moderatorerna på Robsoft mfl inte gillar Mvh!
Publicerat Juni 17, 200818 yr Författare Välkommen på sej!.. hoppas du kommer att trivas här hos oss!.. Mvh Tack det tror jag säkert, ni verkar vara ett gött gäng..