Publicerat Juni 21, 200817 yr Om jag endast har med mig hem 2st ripor eller så & blir lite sugen så kan det passa bra att avsluta dagen framför TV'n med denna macka: 1-2 ripbröst 1 st paket grädde Vit-/svart peppar efter smak 1 klyfta vitlök 1 näve kantareller 1 skvätt soja Tärna upp ripbrösten, bryn dom i smör ihop med kantarellerna. Häll i grädden & kryddorna samt vitlöken & soja. Red upp såsen till lämplig konsistens, servera med ett gott rostat bröd gärna ett "grekbröd"... Garnera med lite persilja eller annar mumsigt.
Publicerat Juni 21, 200817 yr Om jag endast har med mig hem 2st ripor eller så & blir lite sugen så kan det passa bra att avsluta dagen framför TV'n med denna macka:1-2 ripbröst 1 st paket grädde Vit-/svart peppar efter smak 1 klyfta vitlök 1 näve kantareller 1 skvätt soja Tärna upp ripbrösten, bryn dom i smör ihop med kantarellerna. Häll i grädden & kryddorna samt vitlöken & soja. Red upp såsen till lämplig konsistens, servera med ett gott rostat bröd gärna ett "grekbröd"... Garnera med lite persilja eller annar mumsigt. Ser grymmt gått ut,,,, undrar om det funkar med duva?
Publicerat Juni 21, 200817 yr Författare Det gör det säkert alla gånger! Duva är inte så dumt det heller!
Publicerat Juni 27, 200817 yr Ser mycket delikat ut Mvh. Ja, verkligen men ska det inte vara rött vin av något slag till kött. Vitt är ju till fisk vad jag vet går ju även bra att dricka när man sitter och surrar skit?
Publicerat Juni 27, 200817 yr Ska garanterat prova detta i höst, men jag kör nog en bira till istället.
Publicerat Juni 27, 200817 yr Ja, verkligen men ska det inte vara rött vin av något slag till kött. Vitt är ju till fisk vad jag vet går ju även bra att dricka när man sitter och surrar skit? Uch vin kommer det inte ner noe i min strupe Mvh.
Publicerat Juni 27, 200817 yr Vad finns i glaset månde tro då? Själv tycker jag att kall öl funkar till de mesta men föredrar många gånger kall alkofri äppelcider. Men rött vin e inte alls dumt till skogsfågel!
Publicerat Juni 27, 200817 yr Uch vin kommer det inte ner noe i min strupe Mvh. Då¨är vi lika även där,, inte bara biceps storleken då
Publicerat Juni 29, 200817 yr Författare Det är inte vin i glaset, det är cider... Man tager vad man haver!
Publicerat Juni 29, 200817 yr Det är inte vin i glaset, det är cider... Man tager vad man haver! Ett klart bättre alternativ.
Publicerat Juni 30, 200817 yr Uch vin kommer det inte ner noe i min strupe Mvh. Gott om man dricker det i lagom takt till maten men då ska det vara rätt sorts vin också till måltiden.
Publicerat Juni 30, 200817 yr Gott om man dricker det i lagom takt till maten men då ska det vara rätt sorts vin också till måltiden. Tar jag lite vin i munnen så rinner det 1l saliv ur munnen går inte o dricka Mvh.
Publicerat Juni 30, 200817 yr Tar jag lite vin i munnen så rinner det 1l saliv ur munnen går inte o dricka Mvh. Hahaha!