Publicerat September 24, 200817 yr Författare Tänk nu har Peter Wikner o hans son skjutit ytterligare en björn för Rävas Rose och hennes dotter. Nu sköt Filip först och sedan Peter för hundarna i söndags en björn på något över 180 kg... Fn så kul. Den tredje för året ...
Publicerat September 25, 200817 yr Tänk nu har Peter Wikner o hans son skjutit ytterligare en björn för Rävas Rose och hennes dotter.Nu sköt Filip först och sedan Peter för hundarna i söndags en björn på något över 180 kg... Fn så kul. Den tredje för året ... Du ligger lite efter!!!
Publicerat September 26, 200817 yr Författare Du ligger lite efter!!! Jo även viktmässigt Den största björn som skjutits för mina hundar vägde 230 kg.. Men nu i lördags så skjöt de en björn för en gråhund utanför Boden som vägde 343 kg... Läs mer på www.jaktojagare
Publicerat September 26, 200817 yr Tack för ett trevligt samtal igår kväll! Vi kan ju hålla kontakten till nästa år så ska jag ordna med gästkort om Ni vill komma över till Bondersbyn, Kalix och gå på björnjakt. http://kartor.eniro.se/query?&what=map...stq=0&pis=0 Så här ser vårat VVO ut på jaktkarta. 4600 ha delat av Kalixälven.
Publicerat September 26, 200817 yr Jo även viktmässigt Den största björn som skjutits för mina hundar vägde 230 kg..Men nu i lördags så skjöt de en björn för en gråhund utanför Boden som vägde 343 kg... Läs mer på www.jaktojagare Ja det är ju inte mer än kring 2 mil härifrån. Och inte har man fått höra nånting före ikväll. Var och släppte stövarn så han skulle få springa av sig lite å då träffade jag en som bor mitt mellan här och där han sköt björnen. Jag har lyckats med konststycket att inte höra talas om det alls. Det enda jag hört var nån som sa nåt om en björn skjuten kring lakaträsk.
Publicerat September 29, 200817 yr Jo även viktmässigt Den största björn som skjutits för mina hundar vägde 230 kg..Men nu i lördags så skjöt de en björn för en gråhund utanför Boden som vägde 343 kg... Läs mer på www.jaktojagare 230kg är ju inte så dåligt ändå.Hur stora har de andra björnarna varit som skjutits för dina hundar?
Publicerat Oktober 6, 200817 yr 230kg är ju inte så dåligt ändå.Hur stora har de andra björnarna varit som skjutits för dina hundar? Okej, vi struntar i vikten..det är kanske inte så intressant ändå. Kan du inte berätta hur det gick till när den stora björnen(eller nån av de andra) skjutits? Det vimlar ju inte av jaktberättelser med lyckade björnjakter här på forumet och i övrigt så är det ju mest jakter med Rasmus & Co som man hör talas om....så det kan ju vara intressant att få höra lite mer.Vilka hundar som användes osv...
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Författare Okej, vi struntar i vikten..det är kanske inte så intressant ändå. Kan du inte berätta hur det gick till när den stora björnen(eller nån av de andra) skjutits? Det vimlar ju inte av jaktberättelser med lyckade björnjakter här på forumet och i övrigt så är det ju mest jakter med Rasmus & Co som man hör talas om....så det kan ju vara intressant att få höra lite mer.Vilka hundar som användes osv... Ja du den jakten var enkel. Vi spårade in en björn på ett högt berg där han låg i concorta planteringen, släppte min laika tik i området och hon for in i planteringen och där blev det upptag och efter ett par minuer drog björnen, efter någon km kom björnen i fyrsprång till en passkytt som la i kull den med 4 smällar av sin 45-70 goverment. strax efter kom laikan . Efter laikan kom skandinaviens bästa rovdjurstövare men de hade inget med jakten att göra utan kom bara på spåret. Sedan dess har jag inte haft någon duktig hund för björnjakt... Stövartiken driver björn om hon kommer direkt på dem men efter över 70 rävar så är hon oerhört präglad på räv och tar hellre dem numera.
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Ja du den jakten var enkel.Vi spårade in en björn på ett högt berg där han låg i concorta planteringen, släppte min laika tik i området och hon for in i planteringen och där blev det upptag och efter ett par minuer drog björnen, efter någon km kom björnen i fyrsprång till en passkytt som la i kull den med 4 smällar av sin 45-70 goverment. strax efter kom laikan . Efter laikan kom skandinaviens bästa rovdjurstövare men de hade inget med jakten att göra utan kom bara på spåret. Sedan dess har jag inte haft någon duktig hund för björnjakt... Stövartiken driver björn om hon kommer direkt på dem men efter över 70 rävar så är hon oerhört präglad på räv och tar hellre dem numera. Har Du inte laikan kvar Per?
Publicerat Oktober 7, 200817 yr Nej hon är numera hos Asngar i Norge... Konstigt namn, även för att vara norrmann.... Kunde inte låta bli
Publicerat Oktober 12, 200817 yr tror per fått i sig sin terva snapsi och stavat som mig... ansgar ska det väl ändå vara alltid lika kul att hitta folk som stavar dåligt
Publicerat Oktober 12, 200817 yr Ja du den jakten var enkel.Vi spårade in en björn på ett högt berg där han låg i concorta planteringen, släppte min laika tik i området och hon for in i planteringen och där blev det upptag och efter ett par minuer drog björnen, efter någon km kom björnen i fyrsprång till en passkytt som la i kull den med 4 smällar av sin 45-70 goverment. strax efter kom laikan . Efter laikan kom skandinaviens bästa rovdjurstövare men de hade inget med jakten att göra utan kom bara på spåret. Sedan dess har jag inte haft någon duktig hund för björnjakt... Stövartiken driver björn om hon kommer direkt på dem men efter över 70 rävar så är hon oerhört präglad på räv och tar hellre dem numera. Alla jakter behöver ju inte vara komplicerade. Är dom andra björnarna oxå skjutna för laikan?
Publicerat Januari 4, 200917 yr Hur går det med gråtussen revper? Testat henne nåt på grävling eller liknande än?
Publicerat Januari 6, 200917 yr Författare Hur går det med gråtussen revper? Testat henne nåt på grävling eller liknande än? Nej grävling har jag inte testat på. Men hon spårar björn bra, vi provade ett par gånger i höstas.
Publicerat Augusti 2, 201015 yr Hur går det för unghunden nu? Blev nyfiken när jag satt och läste gamla trådar och när nu snart björnjakten drar igång så vill man ju gärna höra några historier.