Publicerat Juli 8, 200817 yr Sitter o klurar på att byta båge, så vill höra om någon här är intreserad av min Hoyt Xtec säljer den med TrophyRidge 3 pinnar sikte (incl peep) samt med Quicktune 4000 drop away hylla , 2 delat bågkoger. Bågen har sprittans ny sträng/kabel, endast inskjuten, samt Tropy ridge justerbar stabb. Pris tänkte jag nått som 800€ eller högstbjudande/förslag. bågen är från 2006 tror jag Dragvikt 60-70 Lbs Draglängd 28-30,5 Vad ska jag byta till ?? troligen denna http://www.bowtecharchery.com/general.php#
Publicerat Juli 8, 200817 yr Den har jag haft, en fantastiskt fin båge . jag har tre krav på en båge... 1. mjuk att dra 2. lättskjuten/förlåtande, hög stränghöjd (över 8") 3. Tyst, är ganska övertygad att detta är den tystaste på marknaden (låter ungerfär som en långbåge ) Generalen uppfyller dessa krav med råge. (den kanske är något tung men inte så att det stör) Mvh S
Publicerat Juli 8, 200817 yr Författare Den har jag haft, en fantastiskt fin båge . jag har tre krav på en båge... 1. mjuk att dra 2. lättskjuten/förlåtande, hög stränghöjd (över 8") 3. Tyst, är ganska övertygad att detta är den tystaste på marknaden (låter ungerfär som en långbåge ) Generalen uppfyller dessa krav med råge. (den kanske är något tung men inte så att det stör) Mvh S Absolut en toppen båge, jag vill bara byta för skoj skull igentligen
Publicerat Juli 8, 200817 yr (den kanske är något tung men inte så att det stör) Mvh S kanske är så att du e lite klen oxå!... .... Mvh
Publicerat Februari 15, 200917 yr Den har jag haft, en fantastiskt fin båge . jag har tre krav på en båge... 1. mjuk att dra 2. lättskjuten/förlåtande, hög stränghöjd (över 8") 3. Tyst, är ganska övertygad att detta är den tystaste på marknaden (låter ungerfär som en långbåge ) Generalen uppfyller dessa krav med råge. (den kanske är något tung men inte så att det stör) Mvh S Ööööh.. du är helt säker på att du kan rekommendera den!? Följer skyddsutrustningen med då?
Publicerat Februari 15, 200917 yr Ööööh.. du är helt säker på att du kan rekommendera den!? Följer skyddsutrustningen med då? Hörrö! ASAT din gamle Darton fanatiker!!! Har ju bytt ut dom defekta lemmarna nu, så bågen är helt enkelt perfekt! //Sickboy som oxå skjuter "Blowtech"
Publicerat Februari 15, 200917 yr Hörrö!ASAT din gamle Darton fanatiker!!! Har ju bytt ut dom defekta lemmarna nu, så bågen är helt enkelt perfekt! //Sickboy som oxå skjuter "Blowtech" haha.. Ja, man kan ju alltid hoppas att de fått ner explosionsrisken till noll nu!!
Publicerat Februari 15, 200917 yr haha.. Ja, man kan ju alltid hoppas att de fått ner explosionsrisken till noll nu!! Har inte hört talas om någon "general" med uppgraderade lemmar/fästen som har "pajat" under uppdrag. Ska ut o kolla lite Amerikanska forum idag tänkte jag. Med tanke på mängden bågar dom säljer/sålt så är det nog absolut ingen fara?
Publicerat Februari 15, 200917 yr Har inte hört talas om någon "general" med uppgraderade lemmar/fästen som har "pajat" under uppdrag.Ska ut o kolla lite Amerikanska forum idag tänkte jag. Med tanke på mängden bågar dom säljer/sålt så är det nog absolut ingen fara? Oavsett var det är för modell så är det ju trist om man får en bågdel lite snabbt monterad i ansiktet utan bedövning! S hade ju tur i oturen..
Publicerat Februari 15, 200917 yr Oavsett var det är för modell så är det ju trist om man får en bågdel lite snabbt monterad i ansiktet utan bedövning!S hade ju tur i oturen.. Ja absolut! har ju varit med om att strängar släppt o det är ju nog så otäckt. Sålde ju min Hoyt Avenger till en kille, det första han gör när han får hem den är att torrsläppa eländet. Kammarna klarade sig men strängen for med en jäkla smäll I det läget är det tur att man då har en Hoyt, säga vad man vill om dom bågarna, men dom är riktigt stabila i Lemmar o kammar. Har en kille på klubben som flera ggr har glömt att sätta dit pilen innan han skjuter (han skjuter Hoyt) hade han skjutit ex bowtech eller något annat märke oxå för den delen så hade nog kammarna flugit för länge sedan?
Publicerat Februari 15, 200917 yr Ja absolut! har ju varit med om att strängar släppt o det är ju nog så otäckt.Sålde ju min Hoyt Avenger till en kille, det första han gör när han får hem den är att torrsläppa eländet. Kammarna klarade sig men strängen for med en jäkla smäll I det läget är det tur att man då har en Hoyt, säga vad man vill om dom bågarna, men dom är riktigt stabila i Lemmar o kammar. Har en kille på klubben som flera ggr har glömt att sätta dit pilen innan han skjuter (han skjuter Hoyt) hade han skjutit ex bowtech eller något annat märke oxå för den delen så hade nog kammarna flugit för länge sedan? Glömt att nocka pilen?? Har han någon som klär på honom när han ska ut också!?
Publicerat Februari 15, 200917 yr Glömt att nocka pilen??Har han någon som klär på honom när han ska ut också!? :lol: Saken är den att han var så otroligt koncentrerad på släppet, hade nyss börjat köra med en "back tension" releaser. Samtidigt som han försökte jobba bort sin GS. Bra skytt, har oftast bra koll för övrigt. Men det hindrade ju inte mig från att nästan skratta ihjäl mig
Publicerat Februari 16, 200917 yr Glömt att nocka pilen??Har han någon som klär på honom när han ska ut också!? ... Mvh
Publicerat Februari 19, 200917 yr Vet inte om detta är något nytt eller om det är den gamla B(l)owTech bågen: http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml09/09132.html Fast detta släpptes tydligen i går av US Consumer Product Safety Commission.
Publicerat Februari 21, 200917 yr Appropå Nya bågar..... Hittade ett litet inlägg på nätet som jag gillade. "Sure wish I could afford a new bow! New ones are just too rich for my blood, when I got my son's braces to pay for, gas prices, kids school shopping, kids activities & sports, etc... As much as I love to bowhunt, I just have to get my priorities straight when I only have so much to work with. Gotta make sacrifices for the kids... I'm just thankful that I have a bow and that I can enjoy bowhunting with it. Mine is probably 12 years old, but it kills deer just as "dead" as a new one would I guess..." Så man behöver inte byta båge vart och vart annat år. Men i brist på jakt så blir det nog lite mycket fixering vid "prylarna". Ps. Jag bytte ut min förra året....... alltid skoj med nya saker!!!!
Publicerat Februari 22, 200917 yr Vet inte om detta är något nytt eller om det är den gamla B(l)owTech bågen:http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml09/09132.html Fast detta släpptes tydligen i går av US Consumer Product Safety Commission. vi får hoppas på problemet är löst med att man byter lemarna!.. annars får ni som har den bågen vara lite försiktiga! så det inte sker en olycka!.. MVh Mamre!..
Publicerat Februari 22, 200917 yr vi får hoppas på problemet är löst med att man byter lemarna!.. annars får ni som har den bågen vara lite försiktiga! så det inte sker en olycka!.. MVh Mamre!.. Ähh! snicksnack!, lite lite ärr i ansiktet ger bara karaktär!
Publicerat Februari 22, 200917 yr vi får hoppas på problemet är löst med att man byter lemarna!.. annars får ni som har den bågen vara lite försiktiga! så det inte sker en olycka!.. MVh Mamre!.. Köper du en Captain idag, ny eller med utbytta fästen så är det ingen fara alla jag lovar. Kan vi släppa blowtech diskussionerna snälla......blir ledsen i ögat ju!
Publicerat Februari 22, 200917 yr Ööööh.. du är helt säker på att du kan rekommendera den!? Följer skyddsutrustningen med då? Får väl komma ihåg att detta är USA vi pratar om oxå. Landet vars bössor har extremt höga trycken, för att minimera vådaskott.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Vet inte om detta är något nytt eller om det är den gamla B(l)owTech bågen:http://www.cpsc.gov/cpscpub/prerel/prhtml09/09132.html Fast detta släpptes tydligen i går av US Consumer Product Safety Commission. Slängde iväg ett mail till Bowtech: Hey Bowtech guys and gals! I am a happy owner of a 82 airborne, shoots like a dream. Now to my question: I know that your company has had a few problems with the end of the limbs breaking, and in full draw causing to injury the archer (the General). Theese bows (2009) how likely are they to break during full draw? Do i need to worry if im going to purchase a General. Best regards and thx for a great product. EDIT: ska bli intressant att få svar, om man nu får det vill säga. Nästa comp kommer att bli en General så det så //Kent
Publicerat Februari 22, 200917 yr Författare vi får hoppas på problemet är löst med att man byter lemarna!.. annars får ni som har den bågen vara lite försiktiga! så det inte sker en olycka!.. MVh Mamre!.. Jodå, jag fick nya lemmar som är förstärkta, bytt o klart redan i augusti/september nu känner man sig trygg
Publicerat Februari 22, 200917 yr Jodå, jag fick nya lemmar som är förstärkta, bytt o klart redan i augusti/septembernu känner man sig trygg Topp!.. då e ja iaf nöjd!... Mvh