Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

nu måste man ta jägar examen!!! suck!!!

Featured Replies

Publicerat

Hej,

pratade med anders i dag och kan bara konstatera att jag måste ha jägar examen!!!!

o jag som trodde att jag skulle klara mej, men det är många årsen jag tänkte ta den!

samme som ska i skol bänken igen ;)

Publicerat

Ähh, det fixar du lätt kompis, du har ju för fasen jagat sen Dackefejden, så det blir inga problem! ;)

Publicerat
Ähh, det fixar du lätt kompis, du har ju för fasen jagat sen Dackefejden, så det blir inga problem! :P

;):D:lol:

Publicerat

Kom du ner hit, så kan vi plugga tillsammans och sen förhör vi dig ;)

//Roggman66

Publicerat

klart vi hjälper dej Broder!... MossboRobbin har juh precis tagit den så han har juh allt färskt i minnet!... har en massa test prov å alla böcker liggande oxå!... :):D:D

Mvh

Publicerat

Det är bra för statistiken... jag önskar att fler kunde ta jägarexamen av alla dom gamla uvarna som inte har det men som jagar på gamla meriter. Dessutom så finns det ju ingen som ör fullärd så du kommer säkert att snappa upp ett och annat som är helt nytt för dig :)

Tänk om alla var på skjutbanan lika många gåger per år som dom är ute i skogen och jagar...

Publicerat
Tänk om alla var på skjutbanan lika många gåger per år som dom är ute i skogen och jagar...

Dagens sanning!

Publicerat

Här har vi ett uttalande som jag stöder till 100 procent. Mera övning ger mindre skadskjutningar!

Publicerat

det ära utaladet stöder jag också till 100%. som JS säger ger mera tröning och moindre skadeskjutningar

Publicerat

En av de gamla uvarna tog sin examen 1985. Långt innan en del ens var påtänkta här på forumet :rolleyes:

Publicerat
  • Författare

ska man ta åt sig eller? jag brukar ligga på ca: 3000-4000 skott om året!!!

tomasd jag kommer ner med några lådor öl så fixar det sig ( tror jag) :rolleyes:

samme

Publicerat

[quote name='Dahla' d

Publicerat
ska man ta åt sig eller? jag brukar ligga på ca: 3000-4000 skott om året!!!

tomasd jag kommer ner med några lådor öl så fixar det sig ( tror jag) :rolleyes:

samme

Det var inte min mening att få dig att ta åt dig... jag har inte en aning om din jaktliga bakgrund eller din framfart på övningsbanor ;) MEN... överlag skulle det vara bra om fler besökte övningsbanor lika frekvent som dom jagar. Att man tar jägarexamen fast man är invand jägare sedan tiden innan det blev krav på jägarexamen tycker jag enbart är bra, främst för att det bättrar på statistiken men öven för att ingen av oss är fullärda och alltid akn snappa upp nya råd och rön.

Teorin är ju en barnlek om man har jagat sedan tiden innan jägarexamen blev ett krav och om man som du skjuter över 3000 plugg om året lär inte skyttet heller ställa till några problem. Lycka till!

Publicerat

Ja? :rolleyes:

Publicerat

Jävla skit. Får hela tiden popup fönster när jag skickar o texten försvinner :angry: Läs mitt förra inlägg Dala :D

Publicerat
Jävla skit. Får hela tiden popup fönster när jag skickar o texten försvinner :angry: Läs mitt förra inlägg Dala :D

Jag läste :D Jag tog jägarexamen första gången 1985... då var jag 15 bast... sen blev det ett långt uppehåll och jag kunde inte finna några papper på färdig examen så för några år sedan tog jag examen igen... nu funderar jag på om jag ska göra om det igen med dom nya proven :)

Publicerat
  • Författare

ingen fara för jar håller med oxå om att det ska skjutas mer på banor men försök att förklara det för dom som säger att det blir för dyrt!!!!!

samme

ps. när jag började så fick man skriva hos han som sålde motor sågar i gävle, och kunde man inte så hjälpte han en! men han kollade alltid upp så man hade jagat tidigare ( ringde till referens)

mvh, samme

Publicerat

Jo dyrt blir det men förbannat roligt oxå :angry:

Publicerat

Ja herrejessus vad man suttit på skolbänken i sina dagar.

Finsk jägareexamen 1981

Svensk jägareexamen 1990 (Värvade samtidigt med en kille till bågjakten)

Internationell bågjägareexamen (IBEP) 1992 och fortsättningkursen på afrikas farliga storvilt 1993.

Dansk bågjägareexamen 1995.

Skjutprov på Åland för åländsk bågjägareprov 2006 första gången.

Det roliga var att jag sköt provet samtidigt som ett finsk tv-team filmade allt. Detta har sedan sänts på finska tv:s svenskspråkiga kanal. Man fick vara lite tv-stjärna och bli intervjuad efter provet. Jodå, skjutprovet gick utmärkt.

Roger P. på Åland har försökt få tag på inslaget men inte lyckats ännu.

Nu blir det väl att sätta sig på skolbänken igen när det svenska bågjägareprovet kommer.

Kunskap är ju trots allt inte tungt att bära.

Publicerat
Kunskap är ju trots allt inte tungt att bära.

Nä, men böckerna som den finns i... B)