Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Kan man skjuta med en orm ?

Featured Replies

Publicerat

Ok igår höll jag som bäst på att test skjuta bågen, och som vanligt när jag drar pilarna

ur tavlan så lägger jag dem på backen bakom mig. När jag jag sen börjar plocka upp dem

tyckte jag ena kändes lite mjuk, för ca 100dels sekund ! innan jag innsåg att jag plockat

upp en huggorm som låg där och såg dum ut, ingen jätte men dock en svart huggis.

Den gjorde inget utfall och jag släppte den ganska fort !!

Så det kan gå ibland !

Publicerat
Ok igår höll jag som bäst på att test skjuta bågen, och som vanligt när jag drar pilarna

ur tavlan så lägger jag dem på backen bakom mig. När jag jag sen börjar plocka upp dem

tyckte jag ena kändes lite mjuk, för ca 100dels sekund ! innan jag innsåg att jag plockat

upp en huggorm som låg där och såg dum ut, ingen jätte men dock en svart huggis.

Den gjorde inget utfall och jag släppte den ganska fort !!

Så det kan gå ibland !

Men fy vad äckligt. Jag skulle aldrig släppa skottchans på huggorm om så medaljbocken stod 15m ifrån. Men å andra sidan ringer det i öronen och jag blir som paralyserad när jag se en orm, hehe :) Hade jag hamnat i ditt läge hade jag nog självdött.

Publicerat

:P:P:D

Ett par liter stärkelse skulle nog fixa det! :)

Publicerat

haha priceless Roger :unsure::)

Publicerat

Undrar om inte de skjuter med en i någon av Conan filmerna...någon som levde på åttiotalet kan väl bekräfta

Publicerat
Undrar om inte de skjuter med en i någon av Conan filmerna...någon som levde på åttiotalet kan väl bekräfta

Jepp, stämmer bra det! :unsure:

Publicerat

Den onde farbrorn hette Thulsa Doom och spelades av James earl Jones om jag inte missminner mig? :unsure:

Publicerat
Men fy vad äckligt. Jag skulle aldrig släppa skottchans på huggorm om så medaljbocken stod 15m ifrån. Men å andra sidan ringer det i öronen och jag blir som paralyserad när jag se en orm, hehe :) Hade jag hamnat i ditt läge hade jag nog självdött.

Hmm, jaktbrott....huggormen är fridlyst faktiskt :unsure:

Publicerat
Hmm, jaktbrott....huggormen är fridlyst faktiskt :unsure:

Jaktbrott? Självförsvar! I ärlighetens namn påverkar paralyseringen även avtryckarfingret =)

Publicerat
Den onde farbrorn hette Thulsa Doom och spelades av James earl Jones om jag inte missminner mig? ;)

Stämmer! Han skjuter i ormen i sidan på Conans svärdssvingade kvinnliga kollega. :unsure:

Fördelen med att skjuta huggormspilar, är ju att om man spärrar upp käkarna på den, så har man ju nocken färdig, och spetsig är den ju i andra änden.. :)

Ska ju vara att det inte är några fenor då..

Publicerat
Jaktbrott? Självförsvar! I ärlighetens namn påverkar paralyseringen även avtryckarfingret =)

Hehe :unsure:

Publicerat
Stämmer! Han skjuter i ormen i sidan på Conans svärdssvingade kvinnliga kollega. ;)

Fördelen med att skjuta huggormspilar, är ju att om man spärrar upp käkarna på den, så har man ju nocken färdig, och spetsig är den ju i andra änden.. :P

Ska ju vara att det inte är några fenor då..

ska det vara fenor så får det bli ål :mellow:

Publicerat
ska det vara fenor så får det bli ål :)

:mellow:;):P

Publicerat
ska det vara fenor så får det bli ål :mellow:

;):P