Publicerat Juli 28, 200817 yr När man åker runt lite så här somamrtid så ser man en del riktiga idioter! Det verkar som en del tror att viltstängsel är lika med fri fart, så länge det inte finns någon kamera som ser.. Se nedan artikel. Kanske väcker någon att tänka till.. http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/viltstangs...svin(764456).gm För de som sett grisar forcera ett fårstängsel så blir man inte förvånad. En vuxen gris tar föga notis om ett sådant stängsel..
Publicerat Juli 28, 200817 yr Tok har det alltid funnits gott av och det kommer det även att göra i framtiden!
Publicerat Juli 28, 200817 yr När man åker runt lite så här somamrtid så ser man en del riktiga idioter! Det verkar som en del tror att viltstängsel är lika med fri fart, så länge det inte finns någon kamera som ser.. Se nedan artikel. Kanske väcker någon att tänka till.. http://www.smp.se/nyheter/vaxjo/viltstangs...svin(764456).gm För de som sett grisar forcera ett fårstängsel så blir man inte förvånad. En vuxen gris tar föga notis om ett sådant stängsel.. Bara väntar på första grisolyckan på E4:an som går genom vårt område. Men ännu så verkar grisarna mest vilja hålla sig väster om vägen men det är nog bara en tidsfåga. Sen är det ju rätt vanligt att älgar kommer ut på vägen, vi hade tre olyckor vid Laganland i våras och sen har vi nog plockat upp minst 10 rådjur som kommit innanför stängslet. Så viltstängsel är verkligen inget hundra procentigt skydd. mb
Publicerat Juli 28, 200817 yr de behöver man juh inte vara kärnfysiker för att räkna ut. Att viltstängslet inte är 100% säkert!.. se bara på den stäcka som finns inom mitt eftersöksområde!.. där e man juh offta på olyckor samt avlivningar av djur som kommit innanför stängslet!.. här om veckan var de ko å kalv som var mellan stängslet å rände!... dom kom dock ut själva efter ett tag!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Juli 28, 200817 yr Författare Å givetvis så börjar kommenterande om att man ska skjuta alla vildsvin.. Kunde inte låta bli at kommentera artikeln..
Publicerat Juli 29, 200817 yr Jag älskar din kommentar Max! :-) Jag sa precis samma sak till en bonde som beklagade sig över betesskador....Jag erbjöd honom gratis hjälp utan köttanspråk eller nåt, men han gned fingrarna (Pengatecken) och sa att -Det här med jakt är lite känsligt........ Jag sa då att nekar man till gratis hjälp utan tar då betesskador hellre för att tjäna nån 500hundring/tusenlapp så har man tappat rätten till att klaga Jävlarrrr vad arg han blev //Roggman66
Publicerat Juli 29, 200817 yr Jag älskar din kommentar Max! :-) Jag sa precis samma sak till en bonde som beklagade sig över betesskador....Jag erbjöd honom gratis hjälp utan köttanspråk eller nåt, men han gned fingrarna (Pengatecken) och sa att -Det här med jakt är lite känsligt........Jag sa då att nekar man till gratis hjälp utan tar då betesskador hellre för att tjäna nån 500hundring/tusenlapp så har man tappat rätten till att klaga Jävlarrrr vad arg han blev //Roggman66 ASG!! Fy fan va klockrent Roggman!!
Publicerat Juli 29, 200817 yr Jag älskar din kommentar Max! :-) Jag sa precis samma sak till en bonde som beklagade sig över betesskador....Jag erbjöd honom gratis hjälp utan köttanspråk eller nåt, men han gned fingrarna (Pengatecken) och sa att -Det här med jakt är lite känsligt........Jag sa då att nekar man till gratis hjälp utan tar då betesskador hellre för att tjäna nån 500hundring/tusenlapp så har man tappat rätten till att klaga Jävlarrrr vad arg han blev //Roggman66 Den komentaren var det bästa jag har hört på ..... ja jag vet inte hur länge. Det skulle vara GULD värt att se hans min
Publicerat Juli 29, 200817 yr Jag älskar din kommentar Max! :-) Jag sa precis samma sak till en bonde som beklagade sig över betesskador....Jag erbjöd honom gratis hjälp utan köttanspråk eller nåt, men han gned fingrarna (Pengatecken) och sa att -Det här med jakt är lite känsligt........Jag sa då att nekar man till gratis hjälp utan tar då betesskador hellre för att tjäna nån 500hundring/tusenlapp så har man tappat rätten till att klaga Jävlarrrr vad arg han blev //Roggman66 KLOCKRENT Tänk om man hade sinnesnärvaro o komma på en sådan komentar när det behövs,, Måste lägga det på minnet....
Publicerat Augusti 7, 200817 yr Jag älskar din kommentar Max! :-) Jag sa precis samma sak till en bonde som beklagade sig över betesskador....Jag erbjöd honom gratis hjälp utan köttanspråk eller nåt, men han gned fingrarna (Pengatecken) och sa att -Det här med jakt är lite känsligt........Jag sa då att nekar man till gratis hjälp utan tar då betesskador hellre för att tjäna nån 500hundring/tusenlapp så har man tappat rätten till att klaga Jävlarrrr vad arg han blev //Roggman66 Hahaha, jag antar att du inte fick jakten...