Publicerat Augusti 22, 200520 yr oja det ska jag...men det har varit lite kämpigt att komma överrens om ras, eftersom jag fortfarande bor hemma med mor och far så har man inte fria tyglar..inte i en lägenhet iaf..mitt hjärta ligger åt finnspets medans mor har deklarerat att det aldrig kommer ske så länge jag bor i samma hus som hon, men en irländsk setter är den enda jaktrasen som hon går med på..så vem v et, till våren kanske det springer en liten valp här hemma ;D Men fråga morsan var det är för skillnad på eng. och irlänsk setter mer än att det är två olika stående fågelhundar och kommer från eng. fågelhundar? : : ???
Publicerat Augusti 23, 200520 yr Eller annars så slår du till med att skaffa det värsta som går att få med en gång dvs en POINTER. Visst kan det vara smart att som nybörjare skaffa en Traktor (Vorsteh) eller en Volvo(Setter) Men om ett par år kommer du inse att det finns värre maskiner att tillgå. Varför då inte skaffa det värsta med en gång? Så lyd mitt råd och skaffa pointer!
Publicerat Augusti 24, 200520 yr Eller annars så slår du till med att skaffa det värsta som går att få med en gång dvs en POINTER.Visst kan det vara smart att som nybörjare skaffa en Traktor (Vorsteh) eller en Volvo(Setter) Men om ett par år kommer du inse att det finns värre maskiner att tillgå. Varför då inte skaffa det värsta med en gång? Så lyd mitt råd och skaffa pointer! Oh shit! Jag har haft en pointer för 8 år sedan som kom eft. meriterade föräldrar men hon var så skotträdd så att sket på sig nästan. Hon ställde fågel och jag sköt snett över henne. Hón hoppade upp i famnen på mig ist bär det small. Tvärvände helt om. Hon bor på landet utanför Älvsbyn som sällskapshund numera.
Publicerat Augusti 24, 200520 yr [/quOh shit! Jag har haft en pointer för 8 år sedan som kom eft. meriterade föräldrar men hon var så skotträdd så att sket på sig nästan. Hon ställde fågel och jag sköt snett över henne. Hón hoppade upp i famnen på mig ist bär det small. Tvärvände helt om. Hon bor på landet utanför Älvsbyn som sällskapshund numera.ote]Av ditt uttalande kan jag utläsa: Du hade inte skottillvänjt hunden innan ni for och jaga. Otroligt obegåvat. Pointrar har inte lättare för att vara skoträdda/berörda än andra engelsk stående fågelhundar. läs statistiken som fanns i Avance för ett tag sen! Men du fattar ditt tyckande på en (1)hund du ägt? Otroligt obegåvat. Nu förstår jag att det känns tugnt för dig att du slängt bort en massa år på eng. setter men lägger man bara flåsnitten rätt så blir dom fina hallmattor! ;D ;D ;D :o ;) Skitjakt på er!
Publicerat Augusti 24, 200520 yr [/quOh shit! Jag har haft en pointer för 8 år sedan som kom eft. meriterade föräldrar men hon var så skotträdd så att sket på sig nästan. Hon ställde fågel och jag sköt snett över henne. Hón hoppade upp i famnen på mig ist bär det small. Tvärvände helt om. Hon bor på landet utanför Älvsbyn som sällskapshund numera.ote]Av ditt uttalande kan jag utläsa: Du hade inte skottillvänjt hunden innan ni for och jaga. Otroligt obegåvat. Pointrar har inte lättare för att vara skoträdda/berörda än andra engelsk stående fågelhundar. läs statistiken som fanns i Avance för ett tag sen! Men du fattar ditt tyckande på en (1)hund du ägt? Otroligt obegåvat. Nu förstår jag att det känns tugnt för dig att du slängt bort en massa år på eng. setter men lägger man bara flåsnitten rätt så blir dom fina hallmattor! ;D ;D ;D :o ;) Skitjakt på er! Ja, jag har läst det. Jag är inne på min 3:dje setter + 17 valpar i två kullar och jag trivs bäst med den rasen. Jag har inte slängt bort en massa tid på eng. setter. Jag förstår inte vad Du menar. Kan Du förklarar Dig lite tydligare. Dom som jag köpte hunden av var med vid tillfället och tyckte att det var konstigt att den var skotträdd när ingen av tikens föräldrar var skotträdd samt meriterade. Jag har aldrig behövt skottvänja settrarna jag har och haft. Pointern var som 3.dje hund i huset ihop med min första eng. setter.
Publicerat December 31, 200520 yr Kul med egna jakt bilder.. bra bilder dessutom.. komplimanger till Jonas!