Publicerat September 26, 200817 yr Författare Ok.. känner mej lite sådär förvirrad, vad ska man tycka om dessa fx bössor och företaget? Pipstabben som satt monterad av säljaren då jag fick bössan sög! När jag nu monterat den nya så kunde man ju inte låta bli att jämföra och kolla lite skillnader.. Skruvlängen var den samma.. MEN på pipstabben som fx skickat mej så syns det att de borrat ur hålet för skruvskallen så att den ska gå längre ned i pipringen Den gamla sunkstabben är lackerad i hålet för skruvskallen medan den nya har en väl synligt borrad yta. Alltså är det ett känt problem av fx då de redan innan de skickar reservdelen "fixar till den" så den ska fungera.. Hade jag varit minsta tekniskt lagd så hade jag ju själv borrat ur samma skruvhål ngr mm så hade problemet varit ur världen, en hyfsat pinsam insikt Jaha då är det bara att skjuta in igen då.. Mvh!
Publicerat September 30, 200817 yr Författare Var iaf ut på tomten nu och sköt in bössan igen. Vart ingen stor manöver, korrigerade ngr cm i sidled bara. Men som vanligt dök ett nytt problem upp.. Har chimsat i kikarfästet för att få upp siktet en del, siktet vridet i botten och ffa för högt träffläge. Det har funkat bra, hamnade faktiskt på noll på kulbanekorrigeraren på högsta fart. Nu har det hänt något där alt att pipstabben sitter korrekt nu för nu borde jag nog lyfta siktet och höja ännu mer.. På lägsta hastighet funkar det perfekt, där kan jag lätt ratta in rätt höjd men på högsta fart och siktet ställt i botten så har jag ffa 3 cm överslag på 20 meter.. kändes lite mycket men det kanske funkar, i gengälld så torde det gå mitt i på lite längre håll. Förmodlingen är dessa lite längre håll körda pga vind oftast men ja jag vet inte. Ids inte rodda med skiten nu så det får nog vara så här och så får man hålla lågt på högsta fart och nära håll alt vrida över till halvfart. Ska jaga igen med bössan kommande lördag, ska in i Norrtälje och skjuta och där finns ruskigt med fågel! Mvh!
Publicerat September 30, 200817 yr Vore kul att se den lilla hobby meken skruva o svettas. Lite Mullemeck varning
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Detta fixar jag om jag bara orkar, ska prova bössan mer ingående skarpt på lördag så får vi se.. Hade en säck med fågelmat ute på altan som skatorna funnit och öppnat.. håller på idetta nu att försöka dräpa en! Stod nyss i sovrummet och passade på en men taket på uterummet var ivägen sen drog den.. men snart så Mvh!
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Detta fixar jag om jag bara orkar, ska prova bössan mer ingående skarpt på lördag så får vi se..Hade en säck med fågelmat ute på altan som skatorna funnit och öppnat.. håller på idetta nu att försöka dräpa en! Stod nyss i sovrummet och passade på en men taket på uterummet var ivägen sen drog den.. men snart så Mvh! Fanns det inget att valla mot??
Publicerat Oktober 1, 200817 yr Författare Hade iofs skjutit igenom det taket men sannolikt fått en förändring i träffläget.. Tror inte jag fått med mej hustrun på resonemanget att "det var det värt för att dräpa frötjuven".. Mvh!