Publicerat Augusti 13, 200817 yr Nu e det bara en dag kvar till premiären,, för oss som FÅR jaga med båge altså vi blir 6 stycken som ska ut, och jag ska för första gången testa "decoy" med lock för att se hur det funkar !
Publicerat Augusti 13, 200817 yr Nu e det bara en dag kvar till premiären,, för oss som FÅR jaga med båge altså vi blir 6 stycken som ska ut, och jag ska för första gången testa "decoy" med lock för att se hur det funkar ! jag hoppas att pilarna slår sig tills imorgon dom bör se ut som z:an och strängar o lemmar ska bli sladdriga som snor och hjulen gnissla så det hörs över till sverige, o spetsarna slöa så att den inte går att skära smör utan att värma dom först FAN VA AVIS MAN BLIR. HOPPAS PÅ EN BRA JAKT MVH, SAMME
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Författare Vad för vilt får ni börja att jaga då? Nu är det primärt Rådjur ( Bockar) som gäller, men även mårdhundarna rör på sig endel
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Författare jag hoppas att pilarna slår sig tills imorgon dom bör se ut som z:an och strängar o lemmar ska bli sladdriga som snor och hjulen gnissla så det hörs över till sverige, o spetsarna slöa så att den inte går att skära smör utan att värma dom först FAN VA AVIS MAN BLIR. HOPPAS PÅ EN BRA JAKT MVH, SAMME Ha ha , jo men ska de inte vara så då ?!
Publicerat Augusti 14, 200817 yr Skit jakt på dej nu Roger!.... så hoppas vi på en bra start på jakt året!... Mvh
Publicerat Augusti 15, 200817 yr Författare Vi får väl gratulera herr Tanskanen från finland till en fin 6 taggare, som han fällde i morse kl 7:00 Jäkla Finnar ! Vi såg 30 djur totalt i morse, jag hade en fin bock på 35 meter,dock ville han inte stå still samt att det var lite i längsta laget! Till "J" vill jag bara nämna sådär i all enkelhet att han stod i samma torn som du hade bocken bakom enbusken !
Publicerat Augusti 15, 200817 yr Vi får väl gratulera herr Tanskanen från finland till en fin 6 taggare, som han fälldei morse kl 7:00 Jäkla Finnar ! Vi såg 30 djur totalt i morse, jag hade en fin bock på 35 meter,dock ville han inte stå still samt att det var lite i längsta laget! Till "J" vill jag bara nämna sådär i all enkelhet att han stod i samma torn som du hade bocken bakom enbusken ! Det är alltså MIN bock han sköt!!!!! Jag hade den ju på 14 meters håll. Visserligen var det en get jag hade framme då, men den kan ju ha genomgått en metamorfosis och bytt kön efter den händelsen. Likt förbaskat grämer jag mig fortfarande att jag aldrig fick en vettig chans att släppa en pil på geten. Såg rumpan under några minuters tid. Därefter försvann den in bakom enbusken och kom fram ca 50 meter längre bort utom räckhåll. Det tornet ska jag sitta i i höst när jag kommer på besök. Verkar vara ett bra torn.
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Författare Det är alltså MIN bock han sköt!!!!!Jag hade den ju på 14 meters håll. Visserligen var det en get jag hade framme då, men den kan ju ha genomgått en metamorfosis och bytt kön efter den händelsen. Likt förbaskat grämer jag mig fortfarande att jag aldrig fick en vettig chans att släppa en pil på geten. Såg rumpan under några minuters tid. Därefter försvann den in bakom enbusken och kom fram ca 50 meter längre bort utom räckhåll. Det tornet ska jag sitta i i höst när jag kommer på besök. Verkar vara ett bra torn. Roligt är att Marcus sköt mot en bock på exakt samma fläck på kvällen sen, dock en bom men vad är oddset på en sån sak !!
Publicerat Augusti 17, 200817 yr Roligt är att Marcus sköt mot en bock på exakt samma fläck på kvällen sen, dock en bom men vad är oddset på en sån sak !! Nu blir det tornet garanterat mitt "stam" torn! Eller som den stammande killen sa: N-n-n-n-uuu h-h-har j-j-j-ag handlat s-s-s-så l-l-l-länge i-i-i-i d-d-d-enna a-a-affär a-a-a-tt m-m-an k-k-k-kan kalla m-m-mig s-s-s-stamkund.
Publicerat Augusti 19, 200817 yr hep. André= Agge på forumet, sköt en 5-taggare den 17.8 i dimman 6 meters avstånd rätt genom hela djuret på längden i stort sett. Själv har jag vart ute en del o fått dra bågen ett par ggr men det har oturats o har det inte vart det ena så har det vart det andra. Men ge mig ett par dagar till så har jag nog bocken skjuten o urtagen. ugh, over and out! ses igen om nåra dagar. har inte tid med forumet just nu
Publicerat Augusti 19, 200817 yr hep.André= Agge på forumet, sköt en 5-taggare den 17.8 i dimman 6 meters avstånd rätt genom hela djuret på längden i stort sett. Själv har jag vart ute en del o fått dra bågen ett par ggr men det har oturats o har det inte vart det ena så har det vart det andra. Men ge mig ett par dagar till så har jag nog bocken skjuten o urtagen. ugh, over and out! ses igen om nåra dagar. har inte tid med forumet just nu Låter toppen det, kör hårt o lycka till vi håller tummarna
Publicerat Augusti 19, 200817 yr Författare hep.André= Agge på forumet, sköt en 5-taggare den 17.8 i dimman 6 meters avstånd rätt genom hela djuret på längden i stort sett. Själv har jag vart ute en del o fått dra bågen ett par ggr men det har oturats o har det inte vart det ena så har det vart det andra. Men ge mig ett par dagar till så har jag nog bocken skjuten o urtagen. ugh, over and out! ses igen om nåra dagar. har inte tid med forumet just nu Jätte kul att grabbarna får skjuta och nästan skjuta redan första säsongen !! Själv var jag ute i kväll,, inte så många djur bara 16 st från 10 - 140 meter, bocken höll sig på 90 meter mest hela tiden de e ju lika mycket rådjur som det är duvor på hötorget !
Publicerat Augusti 20, 200817 yr hep.André= Agge på forumet, sköt en 5-taggare den 17.8 i dimman 6 meters avstånd rätt genom hela djuret på längden i stort sett. Själv har jag vart ute en del o fått dra bågen ett par ggr men det har oturats o har det inte vart det ena så har det vart det andra. Men ge mig ett par dagar till så har jag nog bocken skjuten o urtagen. ugh, over and out! ses igen om nåra dagar. har inte tid med forumet just nu då Grattar vi Agge!.... å schaman.. håller en tumme för dej!.. å vi har full förstålse för att du inte har prio för forumet!... men du MÅSTE skriva så fort du skuttat!.. ... Mvh
Publicerat Augusti 22, 200817 yr aa thomas.. det är lite kämpartag just nu med bocken.. Dock upplevelserna kan man ju inte klaga på.. Sköt på en mårdhundsunge igår på 1!! meter men missade..!!..... ................borde inte ens berätta det.. men jag skulle ha stampat på den istället Alla stora medaljer har i vanlig ordning dragit sig tillbaka nu. Bara "skit"bockarna kvar man får kämpa med och för varje dag blir dom svårare att handskas med. Imorgon ska jag ut igen o försöka. Har varit jaktlöst i 3 dagar utom igår då.. då jag satt i 1 kvart.. sköt på mårdhundsrackarn o for hem.. imorrn= nya tag. Helt underbart att sitta ute med båge. Man kan liksom sitta o njuta av att, skulle man ha kulgeväret med sig, skulle man kunna skjuta sig galen. Så egentligen är alla bockar man ser så gott som döda.. "jag kunde ha skjutit den om jag hade ett kulvapen"... Känns otroligt bra faktiskt.. På något vis är kuljakt i mina ögon från o med nu fusk.. Ser tillbaka i jaktdagboken osv o läser mina spännande rådjursjakter med kulbössan.. men förstår allvarligt talat inte vad som var spännande.. Bågjakten har dragit ner mig i den djupaste av alla kvicksandshål som finns.. Har räknat på ett ungefär bockarna jag skulle ha fått skjuta om jag haft kulbössan med mig istället och det är mellan 10-15 bockar.. då alla mellan 4-6 taggar.. Men lika glad är jag för det. För jag VET även fast jag inte skjutit något me bågen ännu att upplevelsen med ETT bågskjutet djur är EXTREMT mycket större än 50 skjutna rådjur med kula.. Ni som ännu inte haft en råbock på 20 meter och lov att skjuta den med båge förstår nog kanske inte ännu.. Men när den dagen kommer så lovar jag att adrenalinet slår ut allt mänskligt i en.. Man blir en predator.. Over and out. /mvh C-A