Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

stek på vildsvin

Featured Replies

Publicerat

Har blivit vid en stek på vildsvin och har inte lyckats hitta något recept som fallit mig i smaken...

Så därför tänkte jag kolla här om någon att något smaskigt att komma med, tror jag nog för jag blir alltid hungrig när jag läser recept här :D .

Det är en stek på ca 1,5 kg.

Publicerat

Jag brukar bryna på steken som är pepprad och saltad i en gjutjärnspanna med lite hackad lök och vitlök. Lägger sedan i en buljongtärning och vatten så det täcker halva steken och låter det sjuda så i ca en 30 min innan jag vänder steken och kör 30 min på andra sidan. Öser lite sky med jämna mellan rum på steken udner kokningen.

När steken är klar reder jag till en sås med matlagningsgrädde och maizena. Brukar ha några stänk soja samt lite Caj:p´s grillolja vilket ger såsen en fantastisk sälta och god smak. Vill du ha pricken över i:et smälter du ned lite Kvibille ädelost vilket ger såsen en makalöst god smak!

Låt dig väl smaka. ^_^

Publicerat
  • Författare
Jag brukar bryna på steken som är pepprad och saltad i en gjutjärnspanna med lite hackad lök och vitlök. Lägger sedan i en buljongtärning och vatten så det täcker halva steken och låter det sjuda så i ca en 30 min innan jag vänder steken och kör 30 min på andra sidan. Öser lite sky med jämna mellan rum på steken udner kokningen.

När steken är klar reder jag till en sås med matlagningsgrädde och maizena. Brukar ha några stänk soja samt lite Caj:p´s grillolja vilket ger såsen en fantastisk sälta och god smak. Vill du ha pricken över i:et smälter du ned lite Kvibille ädelost vilket ger såsen en makalöst god smak!

Låt dig väl smaka. -_-

Låter jätte gott o enkelt :)

Det får det nog bli till helgen... o klart man ska ha ädelost i ^_^

Publicerat

Koka steken så att den är genomkokt, marinera köttet i en marinad som heter smokey honey under ett dygn. Sen jävlar är det bara på grillen eller ungsgrilla den.....Det får min sambo mig på fall med iaf. :unsure:

Publicerat
  • Författare
Koka steken så att den är genomkokt, marinera köttet i en marinad som heter smokey honey under ett dygn. Sen jävlar är det bara på grillen eller ungsgrilla den.....Det får min sambo mig på fall med iaf. ;)

:D får nog ta och ordna en stek till nästa helg då när barnen inte är hemma ^_^:wub:

Publicerat
Koka steken så att den är genomkokt, marinera köttet i en marinad som heter smokey honey under ett dygn. Sen jävlar är det bara på grillen eller ungsgrilla den.....Det får min sambo mig på fall med iaf. :P

Smokey honey!! Var finns den att köpa?

Publicerat

Konsum, ica. Santa maria är tillverkaren. :D, glömde att säga innan marinaden så skivas steken upp i 10-15mm tjocka skivor.

Serveras gärna till en potatisgratäng, klyftpotatis. Samt en kraftig röblaska. B)

Publicerat
Konsum, ica. Santa maria är tillverkaren. :D, glömde att säga innan marinaden så skivas steken upp i 10-15mm tjocka skivor.

Serveras gärna till en potatisgratäng, klyftpotatis. Samt en kraftig röblaska. :D

Tack!