Publicerat September 22, 200817 yr Har blivit vid en stek på vildsvin och har inte lyckats hitta något recept som fallit mig i smaken... Så därför tänkte jag kolla här om någon att något smaskigt att komma med, tror jag nog för jag blir alltid hungrig när jag läser recept här . Det är en stek på ca 1,5 kg.
Publicerat September 22, 200817 yr Jag brukar bryna på steken som är pepprad och saltad i en gjutjärnspanna med lite hackad lök och vitlök. Lägger sedan i en buljongtärning och vatten så det täcker halva steken och låter det sjuda så i ca en 30 min innan jag vänder steken och kör 30 min på andra sidan. Öser lite sky med jämna mellan rum på steken udner kokningen. När steken är klar reder jag till en sås med matlagningsgrädde och maizena. Brukar ha några stänk soja samt lite Caj:p´s grillolja vilket ger såsen en fantastisk sälta och god smak. Vill du ha pricken över i:et smälter du ned lite Kvibille ädelost vilket ger såsen en makalöst god smak! Låt dig väl smaka.
Publicerat September 22, 200817 yr Författare Jag brukar bryna på steken som är pepprad och saltad i en gjutjärnspanna med lite hackad lök och vitlök. Lägger sedan i en buljongtärning och vatten så det täcker halva steken och låter det sjuda så i ca en 30 min innan jag vänder steken och kör 30 min på andra sidan. Öser lite sky med jämna mellan rum på steken udner kokningen.När steken är klar reder jag till en sås med matlagningsgrädde och maizena. Brukar ha några stänk soja samt lite Caj:p´s grillolja vilket ger såsen en fantastisk sälta och god smak. Vill du ha pricken över i:et smälter du ned lite Kvibille ädelost vilket ger såsen en makalöst god smak! Låt dig väl smaka. Låter jätte gott o enkelt Det får det nog bli till helgen... o klart man ska ha ädelost i
Publicerat September 25, 200817 yr Koka steken så att den är genomkokt, marinera köttet i en marinad som heter smokey honey under ett dygn. Sen jävlar är det bara på grillen eller ungsgrilla den.....Det får min sambo mig på fall med iaf.
Publicerat September 26, 200817 yr Författare Koka steken så att den är genomkokt, marinera köttet i en marinad som heter smokey honey under ett dygn. Sen jävlar är det bara på grillen eller ungsgrilla den.....Det får min sambo mig på fall med iaf. får nog ta och ordna en stek till nästa helg då när barnen inte är hemma
Publicerat September 26, 200817 yr Koka steken så att den är genomkokt, marinera köttet i en marinad som heter smokey honey under ett dygn. Sen jävlar är det bara på grillen eller ungsgrilla den.....Det får min sambo mig på fall med iaf. Smokey honey!! Var finns den att köpa?
Publicerat September 27, 200817 yr Konsum, ica. Santa maria är tillverkaren. , glömde att säga innan marinaden så skivas steken upp i 10-15mm tjocka skivor. Serveras gärna till en potatisgratäng, klyftpotatis. Samt en kraftig röblaska.
Publicerat September 28, 200817 yr Konsum, ica. Santa maria är tillverkaren. , glömde att säga innan marinaden så skivas steken upp i 10-15mm tjocka skivor.Serveras gärna till en potatisgratäng, klyftpotatis. Samt en kraftig röblaska. Tack!