Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sally

Featured Replies

Publicerat

I går fick Sally somna in.

De upptäckte att hon hade livmodersinflamation. Detta kunde vara orsaken till njurproblemen, men inte säkert. Enda lösningen var operation, men hon hade även ett blåsljudpå hjärtat samt allmänt nedsatt på grund av njurarna. Jag valde att inte operera henne då utsikterna för henne att kunna jaga igen dels var för små, samt att hon faktiskt var över nio år.

Det är inget lätt beslut. Den som tycker det och enkelt kan avliva sin hund efter nio år bör nog fundera över om de över huvudtaget bör ha djur. Saknar man den empatin så är man nog illa ute.. på många plan.

Jag kommer sakna Sally en hel del då hon ibland gjorde hundjobb så man fick en tår i ögat. Just nu känns en ny valp ganska avlägset, men jag vet att det nog kommer.

Nu jagar Sally i evigt stora marker med ständiga nya upptag.

Publicerat

Beklagar sorgen Max!

Publicerat

Beklagar sorgen.. :wub:

Vet hur det känns, vi tog bort våran gammeltös för några månader sen, och saknaden är enorm, men beslutet var rätt att ta, hon led av sin sjukdom.

Vi kremerade henne och spred ut askan på älgjaktens första morgon, i en liten enkel cermoni, kändes väldigt bra och det var mer än ett öga som var lite vått då.

Är det Sally som är med på din avatarbild föresten?

Mvh Janne

Publicerat

Det är hemskt när den dagen kommer som vi alla fruktar. Dagen då vår älskade jaktkompis inte längre kommer att finnas med oss.

Humöret var inte på topp här igår kväll. Tankarna gick både till dig och Sally och till de mina som gått före mig till de sälla jaktmarkerna.

Jag är övertygad om att du tog rätt beslut - jag hade gjort det samma.

Vi är nog ett gäng som kommer sakna henne och hennes egenskaper - speciellt de av oss (undertecknad inräknad!) som någon gång orsakat henne extraarbete....

För Sally!

//Tobias

Publicerat

Aldrig kul när man får göra sig av med en vän, fick en tår i ögat när jag var och fick konstaterat att Zorro har fel i armbågsleden.

Så empati har man med sina hundar.

mvh\mats

Publicerat
  • Författare
Beklagar verkligen :wub: Sally är Wachtel va?

Just kring empatin skrev jag om i fjol, vi tycker alla olika men jag är på din linje.

http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopi...kompis&st=0

Jo, den var den äldre tiken. Jag har ju en tik kvar, som en liten tröst iaf.

Publicerat

Beklagar verkligen. Sånt är så jävla tungt.

Måste säga att du gjorde mig lite orolig, går och väntar på provsvar på Lina. Nu tror jag väl inte att det är så allvarligt i hennes fall, men orolig bilr man ju.

Publicerat

Tråkigt att läsa, men du tog helt klart rätt beslut!

Publicerat

Beklagar, blir själv tårögd när man tänker på sin 10-åriga tik...

man får vara glad för varje jaktdag man har med dom...

Men absolut, empati har man jag vill inte bara ha en jakthund jag vill ha en familjemedlem oxå...

Publicerat
  • Författare
Beklagar verkligen. Sånt är så jävla tungt.

Måste säga att du gjorde mig lite orolig, går och väntar på provsvar på Lina. Nu tror jag väl inte att det är så allvarligt i hennes fall, men orolig bilr man ju.

Ett tips.. Undvik Djursjukhuset i Växjö.. Det är min erfarenhet. De är ju duktiga i Växjö, men personligen har jag inget förtroende för.

Publicerat

Känner stor sorg i mitt hjärta men du har tagit rätt beslut, hur tungt det än känns just nu.

Publicerat
Ett tips.. Undvik Djursjukhuset i Växjö.. Det är min erfarenhet. De är ju duktiga i Växjö, men personligen har jag inget förtroende för.

Är rätt många som säger detsamma. Jag börjar också bli tveksam till dom.

Var brukar du gå med hundarna?

Publicerat
  • Författare
Är rätt många som säger detsamma. Jag börjar också bli tveksam till dom.

Var brukar du gå med hundarna?

Med mer avancerade saker blir det nog Läckeby i framtiden. Rolf i Väckelsång är bra, men svår att få tag i. http://www.vaxjoveterinarpraktik.se har jag hört ska vara bra, även om jag inte testat själv ännu.

Publicerat

Beklar!

Lider med dig.

Vet allt för väl hur det känns... ;)

Man vet så väl att hundarna inte kommer finnas för evigt men man förtränger det på någe vis o det slår så förbenat hårt när det väl är ett faktum.

Kommer över värsta sorgen det gör man, men glömmer jycken gör man aldrig.

Jag lever i förhoppningen att någon gång någonstans så får man jaga en gång till med de goa jyckar som passerat i livet.

Om det sen är där uppe eller där nere kan kvitta...

Publicerat

Förbenat sorgligt Max, jag han ju bara träffa henne någon gång, men hon var nog en mycket kompitent hund.

Alltid lika svårt att ta det beslutet men man får intaka sig om att man tar rätt beslut , det hjälper inte att älta det om o om igen.

Har en häst hemma som balanserar på smal lina just nu, får hoppas att det går vägen.

/Lasse

Publicerat

Jag beklagar sorgen.

Hemskt att behöva läsa trådar under "Minneslunden".

Glöm inte att när det känns som jävligast kan det bara bli bättre...;)

/Calle

Publicerat

Beklagar Max..

Nu kan surkärringen jaga vidare utan bekymmer om gränser och hårdtryckta jägare..

/ Rikard

Publicerat

Beklagar, hade en minnesstund under älgjakten här i veckan då jag gick förbi vår hundkyrkogård, de finns i minnet för alltid.

Publicerat

Det är nackdelen med hundägandet, men du var stark som kunde ta ett beslut som även jag hade gjort i din situation.

Bekalgar sorgen, det är hårt och svårt ett tag nu och det gör att du sen kan gå vidare.

Publicerat

beklagar sorgen max

Publicerat

Beklagar Max. Det är tungt när man blir av med sina vänner.

Publicerat

beklagar sorgen.

Publicerat

Beklagar...vet hur d känns.

Christer

• 8 months later...
Publicerat

Gammalt kanske men ändå ....

Sally kommer alltid att bli ihågkommen för dels kepsbitandet och dels det slampiga sängbytandet och ffa BOOKING-ÄLGEN !!!

Hade

Fx