Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är Cliff

Featured Replies

Publicerat

Hej på er.

Jag har med stort nöje kikat runt på detta forum ett tag nu och tänkte att det kanske är dags att göra ett första inlägg. Och vad kan väl vara en bättre start än en presentation.

Min mamma kallar mig för Daniel och jag är en 32-årig Östersundare med ett enormt intresse för att vistas i naturen. Till en början så fick jag utlopp för detta genom att fiska, gärna med fluga, men sedan hände något.....

Träffade flicka. Efter ett tag så blev det som brukligt att man även träffade flickans far och han visade sig vara älgjägare och draguttrare. Som alla kanske förstår så stod man inte så högt i kurs när man stod där och viftade med sitt "fjolliga" flugspö och jagade öringar i 5hg-klassen. För att gubben skulle hålla käft så anmälde jag mig till en kurs i syfte att ta jägarexamen och det kan mycket väl vara det bästa jag har gjort.

Examen avlades nu i somras och sen dess så har flugspöt bara använts sporadiskt, den mesta tiden har gått till att tänka, förbereda och läsa på om jakt. Jag fick genast plats i svärfars älgjaktlag som bedriver jakten på av Svea skog arrenderad mark i Oviksfjällen i jämtland. Marken är på 1500 hektar och vi är 5 personer i jaktlaget, hittills har det bara ramlat en fjoling men det tycks finnas ovanligt gott om älg i år, vissa år har det inte avlossats ett enda skott. Men det tjusigaste i sammanhanget är ju den tillgång till småviltsjakt som vi har. Jag har ännu inte fått tillfälle att fälla något vilt men jag ser verkligen fram emot toppjakten, något som jag tror kommer att passa mig då jag gärna befinner mig ensam och övergiven i skogen.

Det var lite kortfattat om mig. Tack för många timmars intressant läsning.

//Daniel

Publicerat

Hej & välkommen hit!

:)

Publicerat

Välkommen =)

Publicerat

Askul presentation, kanonstart Cliff!!!! Kul att du reggat, fortsätter du i samma stil så lär du snart "betalat" tillbaka mångfalt :)

Mvh!

Publicerat

Trevlig press Cliff!.. ;) skrattade gott åt den!.. är sj flugfiskare så fårstår precis va du menar!.. :) ..

Välkommen till Jaktsnack å jag hoppas du kommer trivas lika bra som medlem, som när du bara tjuvläste!..

Mvh

Mamre!..

Publicerat

Kul att se forna grannar här! (fd. Östersundare själv :D )

Välkommen till en underbar kunskapsbank och trevliga diskussioner!

(jag är själv nyregistrerad sen någon vecka sen...)

Publicerat
  • Författare

Tackar, tackar

Har redan dragit nytta av den enorma kunskap som besitts här. Hoppas bara att det är någon som har frågor ang. hur man på bästa sätt packar om köttfärs och liknande då jag har ett förflutet på Ica. Annars får jag fortsätta att agera parasit och suga åt mig det jag kommer över......

Publicerat
Tackar, tackar

Har redan dragit nytta av den enorma kunskap som besitts här. Hoppas bara att det är någon som har frågor ang. hur man på bästa sätt packar om köttfärs och liknande då jag har ett förflutet på Ica. Annars får jag fortsätta att agera parasit och suga åt mig det jag kommer över......

Eh.. jaa.. ica hanterar ju sin köttfärs på bästa sätt har man läst :D

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Hjärtligt välkommen, inte utan att man längtare tillbaka till Östersund.

Tänk att kvinnfolk får en att göra så mycket konstigt, och allt man hittar på för att fjäska för svärfar :D:DB)

Publicerat

Välkommen!

Trodde först att du skaffat barn med skumt namn när du skrev "Examen avlades" :D

Publicerat

Tänk att kvinnfolk får en att göra så mycket konstigt, och allt man hittar på för att fjäska för svärfar B):D:mad:

Förstår inte alls var du menar.... *vissel*... :D

Publicerat

Välkommen.

Jämtland är något speciellt.

Är uppvuxen på somrarna på Vejmon, Rödön, med utsikt från utedasset mot Drommen och Oviksfjällen tvärs över Storsjön.

Publicerat
  • Författare

Tänk att kvinnfolk får en att göra så mycket konstigt, och allt man hittar på för att fjäska för svärfar :DB)B)

Ja det gäller ju att ligga bra till hos svärgubben och på något sätt så har det visat sig vara lättare att motivera alla helger i skogen när det är fruns far som drar i en.

Publicerat
Ja det gäller ju att ligga bra till hos svärgubben och på något sätt så har det visat sig vara lättare att motivera alla helger i skogen när det är fruns far som drar i en.

HAHA, det tror jag gärna, och visst är det bra med sjyssta svärfarsor, jag fick 30-06an av honom när jag tog examen, han har slutat jaga B)B):D

Publicerat

Välkommen välkommen... ^_^

Publicerat
Hoppas bara att det är någon som har frågor ang. hur man på bästa sätt packar om köttfärs och liknande då jag har ett förflutet på Ica. Annars får jag fortsätta att agera parasit och suga åt mig det jag kommer över......

Pice of a frozen cake! Finns en tråd om just det som du är expert på ^_^:o

http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=13907

Mvh!

Publicerat

Kul med en som inte bara smygläser, utan dessutom är duktig på att skriva. Fler borde prova på det... ^_^

Du lär inte släppa flugspöt helt - det konkurrerar inte mycket med jaktsäsongen. Står själv gärna och vispar upp luften lite, sommarvarma kvällar...

Publicerat

Välkommen hit. Hmm Cliff jag brukar beundra JR ;)

• 3 weeks later...
Publicerat

välkommern hit :)

Publicerat

Hej och välkommen hit :)

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen!

Publicerat

Välkommen!

Bästa avataren av alla :)

Publicerat

Hahahaha... Kul presentation av dig själv.

Välkommen!