Publicerat Oktober 30, 200817 yr tänkte med denna tråd att vi kunde diskutera de som skrivs i vår medlemstidning!.. Nr:2 2008 kom äntligen hem till mej i dag!.. där fanns som vanligt en hel del trevlig läsning!.. bla testade man 3D cammo. hur vi och fågeln ser de och hur de ser ut från ett hjort djurs ögon!.. var en intressant test, man kunde bla se hur man själv blir lurad i tron på att "detta ser juh bra ut" men i en grå skala så syns man nästan bättre!.. man inser nu att man kanske till å med behöver flera färg varianter av sin cammo!.. å de är juh trist! då måste man juh köpa mer saker!.. Mvh Mamre!..
Publicerat Oktober 30, 200817 yr Japp, det var ett bra reportage, alla ställen ser bra ut i s/v, men ASAT är fan snäppet vassare i mina ögon. Tur att man har ett sånt då... Bra tidning är det också förövrigt, mycket pga att mitt namn fanns med där...
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Jo det var intresant att se, man tror alla cammo ställ är "synliga" om man står i öppet läge. trycker man in sig mot en gran eller dyl försvinner man bra oavsett färg, när jag jagar gillar jag att stå under hängande grenar, även vid en mulen dag blir det skuggor där som gör en näst intill osynlig. man bör altså undvika att stå i direkt ljus.
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Jo det var intresant att se, man tror alla cammo ställ är "synliga" om man står i öppet läge.trycker man in sig mot en gran eller dyl försvinner man bra oavsett färg, när jag jagar gillar jag att stå under hängande grenar, även vid en mulen dag blir det skuggor där som gör en näst intill osynlig. man bör altså undvika att stå i direkt ljus. Så sant, man ska eftersträva att bli 1 med "skuggspelet" som är.
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Författare Japp, det var ett bra reportage, alla ställen ser bra ut i s/v, men ASAT är fan snäppet vassare i mina ögon.Tur att man har ett sånt då... Bra tidning är det också förövrigt, mycket pga att mitt namn fanns med där... är inte berädd å hålla me dej där vännen!.. tyckte den syndes väldigt tydligt! de var en som jag tyckte syndes minst å de var den som tjejen med glasögonen har!.. kommer inte i håg namnet på kläderna!.. kanske någon med tidningen framför sej kan fylla i!... fast ja var juh utan glasögon så jag kan juh ha fel!.. Mvh
Publicerat Oktober 31, 200817 yr är inte berädd å hålla me dej där vännen!.. tyckte den syndes väldigt tydligt! de var en som jag tyckte syndes minst å de var den som tjejen med glasögonen har!.. kommer inte i håg namnet på kläderna!.. kanske någon med tidningen framför sej kan fylla i!... fast ja var juh utan glasögon så jag kan juh ha fel!.. Mvh Nu är du obstinat bara för att du inte har nått ASAT ställ.. Men jag antar att du menar Mossy Oak och Mirage ställen. Tur att man har ett Mossy också då..
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Författare Nu är du obstinat bara för att du inte har nått ASAT ställ.. Men jag antar att du menar Mossy Oak och Mirage ställen. Tur att man har ett Mossy också då.. så e de så klart!.. .. ska kolla i em när jag kommer hem vilket ja menar!... men du har säker rätt!... MVh
Publicerat Oktober 31, 200817 yr det stämmer, Mirage Wear är namnet på 3d stället ASAT är nog bra, men om jag skulle välja det är det under förutsättning att jag får det i "pink version" 3D, eller i en version modell "slimmad kroppstrumpa" och ja jag är allvarlig! Lite sur att jag inte fick mitt gömsle i "pink version" /S
Publicerat Oktober 31, 200817 yr det stämmer, Mirage Wear är namnet på 3d stället ASAT är nog bra, men om jag skulle välja det är det under förutsättning att jag får det i "pink version" 3D, eller i en version modell "slimmad kroppstrumpa" och ja jag är allvarlig! Lite sur att jag inte fick mitt gömsle i "pink version" /S Menar du gömslet du hade med på IBEP:en i Sollebrun i somras ?
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Jag kan enkelt säga såhär: Kråkorna ser inte ASAT, då ser inget annat djur ASAT. Satt mitt på en åker för ett par dagar sedan o kråkorna flög 5 meter ovanför mig i flock på ett 100-tal o inte en enda kastade. DÅ har man ett stealth-camo som heter duga! Skulle vara intresserad av denna tidning, hur får jag den? finns reportaget på webben?
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Jag kan enkelt säga såhär: Kråkorna ser inte ASAT, då ser inget annat djur ASAT. Satt mitt på en åker för ett par dagar sedan o kråkorna flög 5 meter ovanför mig i flock på ett 100-tal o inte en enda kastade. DÅ har man ett stealth-camo som heter duga! Skulle vara intresserad av denna tidning, hur får jag den? finns reportaget på webben? Du ska ju naturligtvis lösa medlemskap i SBJF, då får du ju tidningen !
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Jag kan enkelt säga såhär: Kråkorna ser inte ASAT, då ser inget annat djur ASAT. Satt mitt på en åker för ett par dagar sedan o kråkorna flög 5 meter ovanför mig i flock på ett 100-tal o inte en enda kastade. DÅ har man ett stealth-camo som heter duga! Skulle vara intresserad av denna tidning, hur får jag den? finns reportaget på webben? Ehhhh wrooong... Fåglar och däggdjur har lite olika synförutsättningar, de flesta fåglar ser färg medan få däggdjur ser färger, men det är en bra signal om familjen Corvus inte ser dig, dock ingen garanti att ett rådjur inte ser dig . Tidningen har både jag och anders, om du blivigt medlem i vår emminenta förening så får du den som lokal klubb tidning.
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Ehhhh wrooong... Fåglar och däggdjur har lite olika synförutsättningar, de flesta fåglar ser färg medan få däggdjur ser färger, men det är en bra signal om familjen Corvus inte ser dig, dock ingen garanti att ett rådjur inte ser dig . Tidningen har både jag och anders, om du blivigt medlem i vår emminenta förening så får du den som lokal klubb tidning. Fick aldrig någon summa jag skulle betala till föreningen så det har inte blivit av. Men kråkorna har ju våldsamt bra syn. Det dom inte ser så har jag fruktansvärt svårt att tro att halvblinda rådjur ser. (Upplever nämligen rådjur som närsynta. Kan ju ha fel men, så tror jag.) Får hoppas JS ser denna tråd så får han skicka en tidning ^^
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Fick aldrig någon summa jag skulle betala till föreningen så det har inte blivit av. Men kråkorna har ju våldsamt bra syn. Det dom inte ser så har jag fruktansvärt svårt att tro att halvblinda rådjur ser. (Upplever nämligen rådjur som närsynta. Kan ju ha fel men, så tror jag.) Får hoppas JS ser denna tråd så får han skicka en tidning ^^ http://www.aba.ax/index.php?option=com_con...2&Itemid=12
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Ehhhh wrooong... Fåglar och däggdjur har lite olika synförutsättningar, de flesta fåglar ser färg medan få däggdjur ser färger, men det är en bra signal om familjen Corvus inte ser dig, dock ingen garanti att ett rådjur inte ser dig . Tidningen har både jag och anders, om du blivigt medlem i vår emminenta förening så får du den som lokal klubb tidning. Det är många som är sugna på BågJägaren tidningen. Vi har från och med denna tidning blivit lite restriktivare till alla de friexemplar vi normalt skickar ut. Nu ser vi helst att de som vill ha tidningen även är medlemmar i förbundet. Antingen i Sverige eller Åland. Du Roger kanske kan bidra med en artikel om jakt på åland och senaste statistiken till nästa nummer?
Publicerat Oktober 31, 200817 yr kommer inte i håg namnet på kläderna!.. kanske någon med tidningen framför sej kan fylla i!... Är det bara jag som ser att man blandat ihop namnen på ställen på olika bilder >>JS Kontakta mig om ni behöver en korr.läsare... har nämligen hittat fler fel i denna intressanta tidning
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Författare Är det bara jag som ser att man blandat ihop namnen på ställen på olika bilder >>JS Kontakta mig om ni behöver en korr.läsare... har nämligen hittat fler fel i denna intressanta tidning nej då!... såg de ja med i går!.. men lyckades till slut lista ut vilka som var vilka!... Mvh
Publicerat Oktober 31, 200817 yr Författare Läste också artikeln "jaktpilens verkningssätt" en mycket bra och enkel förklaring på vad som händer i djurkroppen när vi skjuter med pil! men har en liten undran! jag har fått lära mej att en fint snitt tex med rakblad där tar det längre tid för kärlen att dra i hop sej än om det är ett "tandat" sår?? tolkar en del i texten att de nämligen tvärt om?? är jag ute å cyklar nu eller??? Mvh Mamre!...