Publicerat November 5, 200817 yr Läste idag att det kostar länstyrelsen 250 000 att märka en varg. En kompis frågade efter att de skjutit en björn med en inopererad gps pejl. Om det var en dyr björn de skjutit? Då svarade besiktningsmannen att det kostade ca 30 000 att märka en björn. Hur kan det vara en så stor skillnad? Eller är det som vanligt bara bluff och båg? när det står nått som länstyrelsen skrivit eller sagt!
Publicerat November 5, 200817 yr Läste idag att det kostar länstyrelsen 250 000 att märka en varg. En kompis frågade efter att de skjutit en björn med en inopererad gps pejl. Om det var en dyr björn de skjutit? Då svarade besiktningsmannen att det kostade ca 30 000 att märka en björn. Hur kan det vara en så stor skillnad? Eller är det som vanligt bara bluff och båg? när det står nått som länstyrelsen skrivit eller sagt! Det var dyrt det. Var har Du hittat det på? Dalarnas lst:s hemsida el. var?
Publicerat November 5, 200817 yr skulle inte alls förvåna mig att det kostar så mycke....helt vansinne!
Publicerat November 5, 200817 yr lite kostnader... http://webnews.textalk.com/se/article.php?...389&context
Publicerat November 5, 200817 yr En tänkbar förklaring kan väl vara att det finns typ 15ggr fler björnar än vargar i Sverige. Således krävs fler flygtimmar och fler man timmar att hitta en ulv. Bara en spontan möjlighet till förklaring.
Publicerat November 5, 200817 yr En tänkbar förklaring kan väl vara att det finns typ 15ggr fler björnar än vargar i Sverige. Således krävs fler flygtimmar och fler man timmar att hitta en ulv.Bara en spontan möjlighet till förklaring. Det gör det ju, men Du har ju gråben mer koncentrerad nedanför mellersta Sverige och borde ju egentligen inte vara så svåra att hitta. Jag vet inte hur många som har pejl, men finns det en i varje revir så finns dom andra i närheten också skulle jag tro. Detta är en tanke bara. Är det någon annan som vet mer???
Publicerat November 5, 200817 yr Författare www.jaktojagare.se sedan artikeln om "Länsstyrelsen försöker mörka vargattacker” Själv tror jag att det är enklare att märka vargar, för det kan man göra på spår snön hela vintern.