Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rekylupplevelse Diamondline Vs. VLD Fält

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Jag kan ju inte argumentera mot din upplevelse, men jag tycker det låter märkligt. Så jag följer tråden med spänning för att se om den får nån upplösning.

Popcorn.gif <---- HAHA, stilig =)

Ja.. jo, jag tycker oxå det känns ganska märkligt. Men det är förmodligen en del psykiskt inblandat, Jag hade Meoptan som slog mig i pannan på bössan vid tillfället. Det är ju möjligt att jag med den kikaren på upplevde rekylen värre än vad den var eftersom jag var rädd att få den i pannan igen? Men det förändrar inte det faktum att det alltid var närmre till pannan med VLD patronen än med Diamond Line patronen.

Publicerat
EDIT: Men faktiskt, vid närmare eftertanke så sparkade den mer med VLD-patronen än vad 30-06:an gör med 220grains patronerna... Ändå är bössan nästan dubbelt så tung.. 6,5:an alltså.

Klart att 220Gr pluggen jag laddat åt dig är som en smekning att skjuta med :o;)

Det är väl lite fel att jämföra med en annan bössa?

Din 30-06a har ju en stock rak som ett järnspett men mjuk som en rutten banan :lol::lol:

Publicerat
  • Författare
Klart att 220Gr pluggen jag laddat åt dig är som en smekning att skjuta med :o;)

Det är väl lite fel att jämföra med en annan bössa?

Din 30-06a har ju en stock rak som ett järnspett men mjuk som en rutten banan :lol::lol:

HAHAHA =) Jaaa.. men nog ska man kunna anta att en 30-06 sparkar värre än en 6,5:a? =)

  • 2 weeks later...
Publicerat
HAHAHA =) Jaaa.. men nog ska man kunna anta att en 30-06 sparkar värre än en 6,5:a? =)

Enligt min ringa erfarenhet beror det helt på vad du laddar med. Som jag upplevt det hittils så betyder förbränningshastigheten på krutet och därefter hastigheten på kulan mer för upplevelsen av rekyl än själva kulvikten. Jag tycker personligen att min 30-06a med gammaldags krokig stock, 220 Gr kula med 53Gr MRP bakom har en mycket behagligare rekyl än 6,5an, 100Gr kula med URP bakom som pressar kulan till ca 900m/s. Inte för att den har kraftig rekyl men den är snärtigare, jag vet inte hur jag ska förklara det.

Hellre stor och slapp än liten och rapp -_-

Är detta något som mera erfarna laddare här på forumat kan hålla med om eller är det jag som novis ute och cyklar?

Publicerat
Enligt min ringa erfarenhet beror det helt på vad du laddar med. Som jag upplevt det hittils så betyder förbränningshastigheten på krutet och därefter hastigheten på kulan mer för upplevelsen av rekyl än själva kulvikten. Jag tycker personligen att min 30-06a med gammaldags krokig stock, 220 Gr kula med 53Gr MRP bakom har en mycket behagligare rekyl än 6,5an, 100Gr kula med URP bakom som pressar kulan till ca 900m/s. Inte för att den har kraftig rekyl men den är snärtigare, jag vet inte hur jag ska förklara det.

Hellre stor och slapp än liten och rapp -_-

Är detta något som mera erfarna laddare här på forumat kan hålla med om eller är det jag som novis ute och cyklar?

ja det ligger något i det du säger, men ska man skjuta tätt så gillar jag den rappa rekylen bättre alltså snabbare krut.

Publicerat

Hehe tänkte att exabit skulle va tvungen att kommentera med tanke på hans träffbilder med .460:in! =)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne ...

Användare som läser detta 0

  • Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.