Publicerat November 9, 200817 yr Får rikta ett stort tack till grabbarna i ersnäs för en väl organiserad och trevlig dag! En räv fälldes trots det sunkiga vädret. Om jag inte missförstått så kanske det blir reportage i någon jakttidning framöver men det har nog Seger bättre koll på än jag. Här kommer lite bilder (mobilkamera)
Publicerat November 9, 200817 yr Jodå, jag har lite bilder ....Men först å främst, Tusen tack Seger för inbjudan! Det var en trevligt dag med spänning! Här är en bild på rävskyttarna (jo dom va två per räv ) Dptrapper till vänster och Danielnilsson till höger.....Seger synns i bakgrunden Eftersom dp är paranoid och helt övertygad om att han jagas av militanta veganer har jag "fixat" hans ansikte lite...bara lite .....puss på dä gubben
Publicerat November 9, 200817 yr En död räv är en bra räv, men skottet verkar tagit aningen lågt på den där parveln?
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Jo, första smällen var rakt framifrån på kanske 20-25 meter. Räven gjorde en volt å lade sig, ställde sig sen upp och sprang snett mot mig. Andra skottet sköts på kanske 5 meter med full borrning och det skottet tog lågt som synes. Sen sköts det 2 smällar till på räven från en annan skytt 50 meter bort. Räven hoppade över ett dike 2 meter bakom mig och lade sig sedan på ett fält 15 meter efter diket.
Publicerat November 9, 200817 yr Verkar ha varit en seg räv det där.. 4 dödliga träffar o den gav sig inte ändå! Verkar ha varit en trevlig dag förutom vädret iallafall!
Publicerat November 9, 200817 yr Först och främst vill jag tacka alla 24 som trotsade skitvädret och deltog på våran årliga rävklapp. Tyvärr tror jag att de flesta rävar låg i gryt denna dag, då vi bara hade en räv på benen. I de två sista dreven släppte vi också råbock fri för den som var sugen och det var nog de allra flesta Zugil hade en bock på något för långt håll och Fredde höll på få ett bockkid i famnen, så de få rådjuren som visade sig klarade sig även denna dag. Eftersom jag hade lovat Dp generalpassen var det också han som fick räven på sig, precis där jag sagt att mickel skulle komma Det är alltid kul när det smäller under en klappjakt och de gjorde det med råge, pang, pang - pang pang och räven låg. En reporter från jaktjournalen fanns på plats och fick då tillfälle att fota oss och framför allt Dp och Daniel. Nästa år tar vi nya tag igen, så välkommen åter kära rävhunters Bilder kommer...
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Verkar ha varit en seg räv det där.. 4 dödliga träffar o den gav sig inte ändå! Verkar ha varit en trevlig dag förutom vädret iallafall! Jo den va seg den räven.
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Först och främst vill jag tacka alla 24 som trotsade skitvädret och deltog på våran årliga rävklapp. Tyvärr tror jag att de flesta rävar låg i gryt denna dag, då vi bara hade en räv på benen. I de två sista dreven släppte vi också råbock fri för den som var sugen och det var nog de allra flesta Zugil hade en bock på något för långt håll och Fredde höll på få ett bockkid i famnen, men de få rådjuren som visade sig klarade sig även denna dag. Eftersom jag hade lovat Dp generalpassen var det också han som fick räven på sig, precis där jag sagt att mickel skulle komma Det är alltid kul när det smäller under en klappjakt och de gjorde det med råge, pang, pang - pang pang och räven låg. En reporter från jaktjournalen fanns på plats och fick då tillfälle att fota oss och framför allt Dp och Daniel. Nästa år tar vi nya tag igen, så välkommen åter kära rävhunters Bilder kommer... Klart vi kommer nästa år med, men då hoppas vi på lite spårsnö!
Publicerat November 9, 200817 yr Författare Jodå, jag har lite bilder ....Men först å främst, Tusen tack Seger för inbjudan! Det var en trevligt dag med spänning! Här är en bild på rävskyttarna (jo dom va två per räv ) Dptrapper till vänster och Danielnilsson till höger.....Seger synns i bakgrunden Eftersom dp är paranoid och helt övertygad om att han jagas av militanta veganer har jag "fixat" hans ansikte lite...bara lite .....puss på dä gubben Du får inte lägga bilder på din pojkvän över mitt ansikte på det där viset
Publicerat November 10, 200817 yr Författare Dp och Daniel med räven. Jösses ja ser chockad ut, dessutom ser jag ut att ha dubbelhaka ala 50 årig politiker. Fan måste banta till våren...
Publicerat November 10, 200817 yr Daniel felparkerade och fick hoppa över sista drevet Ha, ha.........jag måste skratta för jag gjorde precis likadant ifjol på rävklappen som vi ordnade, såg exakt lika ut.......märkligt att rävklapp och dikeskörning skall något gemensamt
Publicerat November 10, 200817 yr Tja!! Det var en trevlig dag på lördag, har inte mannen lärt sig att köra efter väglagets beskaffenhet. Själv fick jag retirera in bakom ett träd när en ko+kalv kom rusande emot mig i första drevet vände på ca 5m. Tack för jakten Seger.
Publicerat November 11, 200817 yr Daniel felparkerade och fick hoppa över sista drevet ja du var väl tvungen.... jaja har ju bara mig själv att skylla
Publicerat November 12, 200817 yr Hade planerat för att komma. Tyvärr blev jag tvungen att jobba på firman. Nästa år ska jag göra allt för att vara med er igen. Ni såg inga katter i år? Förresten, var rådjuren lovliga på klappen? MVH L-O
Publicerat November 12, 200817 yr Författare Visst kommer du till våran med nästa år? 2 dar ledigt ska väl kunna gå att lösa?
Publicerat November 12, 200817 yr Visst kommer du till våran med nästa år?2 dar ledigt ska väl kunna gå att lösa? Självklart. Om jag bara kan. Det är bara svårt när man är egenföretagare. Det finns inga vanliga 8-timmars dagar kan jag lova. Nå, var rådjuren lovliga?
Publicerat November 12, 200817 yr Författare Japp de var lovliga i de 2 sista såtarna. (pssst, läs vad seger skrivit i början av tråden)