Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Grisbrist

Featured Replies

Publicerat
  • Författare
Tycker du det är konstigt ?

Försök att sova någon gång människa,, B)B)B)

Liv & tjiv var enda natt, från både dig & hunden ger inte nasse en chans att finna ro.

//B

Provade att sova för något år sedan, men det var överreklamerat. B)

Kan så vara. Men vad jag inte kan begripa är hur de kan bli störda när de inte är där? ;):mad:

Publicerat

du lämnar ett distinkt "rednecksdoftande" spår efter dig Björn.

Grisarnas främsta sinne är ju som bekant doften ;)

Publicerat
  • Författare
du lämnar ett distinkt "rednecksdoftande" spår efter dig Björn.

Grisarnas främsta sinne är ju som bekant doften ;)

Kan ju vara det. B)

Eller gillar de inte mitt sätt att spela banjo... :mad:

Publicerat

Men Musköt, du få smeta in hunden med tjära från någon av rappakaljabutikerna (läs vildsvinsbutiken)

så letar grisarna snart upp henne.

Bara ett tips i all välmening :wub:

Publicerat
  • Författare

Provade det i helgen Roger. :wub:

Funkade bra. Lina hade första griskontakten sedan början på sept då jag var hos Mats-Bengt.

Publicerat
  • Författare

Ja det visade ju sig att den lilla skällde gris, åtminstone ihop med "jämten".

Men tror nog att hon jagar gris även när hon är själv. Däremot så är det nog lite tveksamt med stora grisar. Men det ger väl sig med tiden om hon bara får lite rutin.

Publicerat

post-348-1227553404_thumb.jpg

Vittjade åtelkameran idag..

Verkar som nassarna börjat göra besök lite då o då igen..

Antar att ollonen börjar tryta.

O varför la jag in den i din tråd...?

Jo bara för o retas :angry:

Eller ha förtröstan grisen kommer :P

Publicerat

Kan trösta Musköt med att här hemma har det inte varit en gris på åteln på snart 4 månader.. <_<

Publicerat
  • Författare

Gris på åtlarna har jag ju haft hela hösten. Men kunde ju va kul om de sov hos oss också. <_<

Publicerat
Gris på åtlarna har jag ju haft hela hösten. Men kunde ju va kul om de sov hos oss också. <_<

Men släpp när de är där?

Publicerat

Här hemma är det helt kasst oavsett kylan. Grisarna är här knappt en gång i veckan. För några dagar sedan satt jag och siktade på en galt runt de hundra på en annan mark, men markägaren där tycker inte vi skall skjuta fler större galtar på ett tag....

Ekollonen lär inte tryta förrän till vårkanten tyvärr. Så var det iaf förra gången vi hade rikligt med ollon.

Publicerat
  • Författare
Men släpp när de är där?

Tror inte Funny är riktigt redo för att jaga gris på natten än. Hon har haft en kontakt när det var mörkt och då var hon för feg.

Publicerat
Tror inte Funny är riktigt redo för att jaga gris på natten än. Hon har haft en kontakt när det var mörkt och då var hon för feg.

Ähh, skyll inte på hunden nu Björn...det är lägre än Glocalnet :unsure:

Publicerat
  • Författare
Ähh, skyll inte på hunden nu Björn...det är lägre än Glocalnet :angry:

Sa han som håller sig utanför tätningarna.... :angry:

Men för en gångs skull höll jag mig till sanningen. Vi hade en gris i ett björksly på natten och då skällde hon på 15-20m avstånd tills jag gick med henne in. Men det kan ju ha ändrat sig.

Publicerat

Han sitter mest och myser den där Stojjan. Han ska ju iväg till det braiga landet med dom stora grisarna på torsdag och då ska jag jaga skiten ur hans hund hela helgen med början på torsdag, sen fredag. Måste hitta någon mark på lördag bara. Sen är det söndag med stor grisjakt. :angry: :angry:

Calle

Publicerat
  • Författare
Han sitter mest och myser den där Stojjan. Han ska ju iväg till det braiga landet med dom stora grisarna på torsdag och då ska jag jaga skiten ur hans hund hela helgen med början på torsdag, sen fredag. Måste hitta någon mark på lördag bara. Sen är det söndag med stor grisjakt. :huh:<_<

Calle

Ja du sitter ju i guldsits du som har "hundsponsor". :angry::angry:

Publicerat
Ähh, skyll inte på hunden nu Björn...det är lägre än Glocalnet :huh:

:huh::huh:

Publicerat
  • Författare

Jag tror ni har missförstått syftet med den här tråden.

Tanken var inte att ni skulle tracka mig utan att ni skulle erbjuda mig massa fina tillfällen att träna unghunden. :):rolleyes:

Publicerat
Jag tror ni har missförstått syftet med den här tråden.

Tanken var inte att ni skulle tracka mig utan att ni skulle erbjuda mig massa fina tillfällen att träna unghunden. ;):rolleyes:

Ja jag lider med dig, elaka grabbar det där :wub:

Fan att jag har så dåligt med gris på marker där jag är, men det kommer nog, tyvärr så är og din hund gammal då :)

/Lasse

Publicerat

Har du möjlighet att åka lite västerut så tror jag Eniros tjänster skulle funka om du letar reda på några bönder/markägare i Dannäs-Torskinge trakten, slår dem en signal och berättar om ditt "dilemma". Men om det visar sig att hunden fungerar så får du nog räkna med fler hundföraruppdrag.

Jag bor i de trakterna, jobbar i hela kommunen som sotare och vid väl valda tillfällen har jag "promotat" min valp och det har gett relativt bra utdelning......problemet är att jag vill köra in valpen på älg och börja med gris om något år, det har visat sig vara lite kymigare att komma intill med den jaktträningsordningen.

Hoppas det gett dig någon ide om hur du kan komma vidare.

Mvh

Hog

Publicerat
  • Författare

Tänk vad mycket enklare det var för hundarna att jaga gris på marker där det åtminstone fanns grisar.... ;):D

Publicerat

Jaha låt oss läsa om framgångarna då!! Var, när hur och hur många :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
Jaha låt oss läsa om framgångarna då!! Var, när hur och hur många :D

Ta du och skriv 22 vettiga inlägg så kan du också få läsa. :D:wub:

Var väl inte mer än att vi två helger i rad fått jaga där det finns gris. :D