Publicerat November 14, 200817 yr Hoppas att man aldrig behöver bevittna något liknande.. http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=...avdelning_2=142
Publicerat November 14, 200817 yr Fy fasen! Hyfsat klantigt är det minsta man kan säga. Att glömma lasta in jaktkompisen i bilen för att sedan ta död på honom genom att släpa honom efter bilen ett par mil borde väl kunan göra att man blir av med rätten att ha hund åtminstone!
Publicerat November 14, 200817 yr Fyyy fan va vidrigt.. Man kan ju bara spekulera om hur snubben känner sig idag.. Detta är verkligen livsfarligt, undrar om man inte skulle ta livet av sig typ om man upptäckt att man just kört ihjäl sin jycke? Själv har jag glömt bössor på takräcket ett antal gånger, giftigt, men i alla lägen mindre dåligt än detta.. Mvh!
Publicerat November 14, 200817 yr fyfasiken! just därför sätter jag aldrig hunden i dragkroken för jag är livrädd med mitt dåliga minne att jag ska glömma henne... hoppas verkligen att jag aldrig upplever detta eller ens ser någon göra så... tänk att ha livet av en jaktkamrat o familjemedlem...
Publicerat November 14, 200817 yr fyfasiken!just därför sätter jag aldrig hunden i dragkroken för jag är livrädd med mitt dåliga minne att jag ska glömma henne... hoppas verkligen att jag aldrig upplever detta eller ens ser någon göra så... tänk att ha livet av en jaktkamrat o familjemedlem... Och så mycket som SKK och alla andra organisationer tjatar om att inte koppla hunden vid bilen. Det känns ju som att det saknas en gnutta sunt förnuft hos dessa människor. Fast det kanske är samma gäng som knyter fast sin egen säkerhetslina i frugans bil när dom ska upp på taket och laga takpannor. "Ok gubben, var försiktig på taket idag, jag åker till jobbet nu..."
Publicerat November 14, 200817 yr En av flera anledningar till att inte ha dragkrok på bilen, hade en nidning som försökte avliva sin hund på detta sätt han klarade inte av att använda yxan, han misslyckades dessutom med uppdraget och band fast hunden utanför en veterinär om jag minns rätt det var några år sen. Det är inte utan anledning som det är förbjudet att binda fast hundar i fordon och jag tror jordbruksverket särskilt trycker på dragkroken, just för att dessa olyckor är för vanliga.
Publicerat December 10, 200817 yr Fy... tittade inte på länken överhuvudtaget då jag är superkänslig för sånt... men förstod vad den gick ut på när jag läste alla inlägg. Men jag mår lika dåligt av att se ett djur som rådjur, ekorre, ripa, bäver osv lida om de blir skadeskjutna... En hund har samma värde som alla andra djur enligt mig.. argumentera gärna emot mig.. hihi.. observera att jag inte är otrevlig mot ngn utan säger bara vad jag tycker, jag respekterar andras åsikter. Tycker dock det är intressant med en diskussion runt jakt, en "lugn" sådan. mvh Fox (älskar rävar)
Publicerat December 11, 200817 yr Fy... tittade inte på länken överhuvudtaget då jag är superkänslig för sånt... men förstod vad den gick ut på när jag läste alla inlägg. Men jag mår lika dåligt av att se ett djur som rådjur, ekorre, ripa, bäver osv lida om de blir skadeskjutna... En hund har samma värde som alla andra djur enligt mig.. argumentera gärna emot mig.. hihi.. observera att jag inte är otrevlig mot ngn utan säger bara vad jag tycker, jag respekterar andras åsikter. Tycker dock det är intressant med en diskussion runt jakt, en "lugn" sådan. mvh Fox (älskar rävar) snälla väck inte gamla trådar upp. tack
Publicerat December 11, 200817 yr snälla väck inte gamla trådar upp. tack Varför får vi inte väcka upp gamla trådar, det är väl lite tjusningen med ett forum tycker jag att återse gamla glömda trådar
Publicerat December 11, 200817 yr Ja detta är en tråd med ett starkt syfte, jag tror inte någon läser här på morrgonen och sen går ut och kopplar hunden i bilen.
Publicerat December 13, 200817 yr Man skall aldrig sätta fast hunden i dragkroken. Det är lätt att glömma den om man får brottom eller nåt.
Publicerat December 14, 200817 yr Hoppas att man aldrig behöver bevittna något liknande..http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=...avdelning_2=142 satans va illa! men hur tragiskt det än e så har jag hört en lite rolig berättelse om samma sak... Det var en jägare ja snacka lite med o vi kom in på rävjakt, han kunde inte hålla sig utan skrattade till lite o sa: - ja måste bara berätta om en räv ja sköt. jag var påväg hem från jaktstugan när ja ser en riktigt skabbig räv ute på en åker, jag stannar till o plockar bössan från baksätet, räven letar vidare där ute. trycker i magasinet, skickar fram slutstycket o knäpper räven på drygt 100m. jag går ut för att hämta den men vill inte ta i den då den va så illa angripen. jag tar ett koppel ur fickan o slänger runt skallen på han o släpar den till bilen. men inte f*n vill ja slänga in den bredvid hundburen :S så ja drar kopplet runt dragkrocken, hoppar in o puttrar iväg... efter några km när ja glömt räven så kommer en bil upp bakom o börjar blinka o tuta, fan vill han tänker jag o stannar. när bilen kör fram vid sidan om mig så ser jag att föraren är helt förskräckt o säger: - h-h-hunden för fan, du har hunden i dragkroken!! jag får en smärre chock innan jag kommer på att jag band räven där. pustar ut, ber om ursäkt o förklarar för medtrafikanten... stackars sate tänker jag när jag rullar igång....