Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Prylhets - Mer bajs än tårta?

Featured Replies

Publicerat
Nu blev jag ju inte ett dugg sugen på fler prylar. Tack för det! :rolleyes:

Hehe...

Om du bara visste vilken mängd av "Onödiga prylar" som visstas i min garderob!

Konstigt, för jag har varit mycket som dig tidigare.

När jag flyttade, i mina unga dagar så ville jag ha så lite grejer som möjligt.

Men när man blivit äldre och ser över sina ägodelar så kommer man fram till att man har en helt suverän DVD samling.

Mycket böcker i första utgovor...som är värt massor i pengar.

Tror att jag har fiskegrejor för 25000

Summan av kontentan är ju fortfarande....har du för mycket "grejor" så äger grejorna dig

//Kenna

• Svar 87
  • Visningar 8,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat

Den som har mest grejer när han dör vinner!!!!

näääää skoja ba lite. :rolleyes:

Publicerat

näääää skoja ba lite. :)

Sant streif *S* :rolleyes:

Publicerat

näääää skoja ba lite. :)

trodde det var han som har mest bössor när han dör vinner :rolleyes:

Publicerat
  • Författare
trodde det var han som har mest bössor när han dör vinner :rolleyes:

I just cant get enough, I just cant get enough! :)

Publicerat
Bra utrustning är ett måste om man ska jaga mycket. Sen finns det ju gränser på hur mycket skit man kan släpa runt på och det finns en hel del prylar som man kan klara sig utan. Geväret, en vass kniv, ammo och bra kläder. That´s it.

och hörselskydd :rolleyes:

Publicerat
och hörselskydd :rolleyes:

VADÅ HÖRSELSKYDD!

Sa du nått!? kan du tala lite högre?.............

hör inte så bra längre!

//Puss

Publicerat

Tror behovet av grejor måste växa fram med tiden, tror jag hade varit helt vild om jag börjat jaga idag, eller än värre för 4-5 år sedan innan ungarna då man tjänade bra men hade små fasta kostnader. Idag är den fasta kostnadsmassan "lite" större med stora lån och ungar.

Jag började jaga självständigt som 15 åring (preskriberat)och fick nöja mig med väldigt enkla saker, oftast arvegods från far eller morföräldrar. Men knappast att det påverkade glädjen i jakten även om man lystet bläddrade i svenskt jakts annonser på 80-talet. ;)

Efter ett tag märker man också vad som är bajs respektive tårta i sin ägo, och strävan mot den perfekta vapengarderoben har alltid funnits även om jag åtminstone alltid testar saker praktiskt innan jag dömer ut dom. Saker som jag verkligen gillar kan bli gamla. Min ena Heym SR20 är ett exempel, har haft den i 18 år och den kommer aldrig lämna mitt skåp även om det vara är lådan som inte är bytt idag. Ett annat exempel är mina jaktbyxor, Härkilas lappmarksbyxor som jag haft i 8 år och mina Chevalier kängor i 6. La chameu stövlarna köpte jag 1998 :rolleyes: Men tanke på att jag jagar över 100 dagar om året -varje år. (kanske inte alltids fulla dagar förstås) så slits det mycket för att vara en allmogejägare. Allt är emellertid slut nu så till nästa år blir det en uppdatering.

Min lyxkonsumtion är annars jaktjackor. Har åtminstone 5 olika då dessa inte slits som byxor. Vapen tankar finns fortfarande fast jag egentligen inte saknar nåt och har full garderob med 6 bössor och en revolver. Återanskaffningsvärdet är hissnande, och även nuvärdet bär respekt med sig. Lägg till det all kringutrustning, resor man gör så är det fan dyrt nöje. Dock är mina arrenden väldigt låga men bärs ju bl.a av mina lån på fastigheter.

Men med bara en hobby måste man få drömma lite även om impulsköpens tid är förbi. Ofta har jag en väldigt klar bild av vad jag "behöver" (läs vill ha) och kan faktiskt besöka Svante Nilssons utan och köpa nåt idag. Men har jag väl bestämt mig så köper jag , ibland i lönndom dock :)

Publicerat

Fast som nybliven och intresserad av att få börja jaga så måste man plöja ner en hel del första tiden. Det är oundvikligt, sen har jag inte börjat tokshoppa prylar ännu. Än så länge har jag bara införskaffat det viktigaste:

- Bössor

- Optik

- Skåp för 10 bössor (förvisso ärvt)

- Hörselskydd

- Radios med tillbehör

- Riktiga kängor och vårdartiklar

- Jaktställ (köpte ett par nya byxor idag :)

- Boresnakes

- Andra vapenvårdsattiraljer

Lite annat smått o gott har jag tack vare fiskeintresset, underställ, vantar, fleece, termos, ryggsäck. Frugan tyckte att "du kan ju jaga i din flytoverall" :rolleyes:

Så kommer bromsa pryltokeriet tills jag vet att jag börja jaga på mer stadigbasis och inte bara 1-2 gånger/år som facit är hittills ;)

ehum, jo, just det, ny jacka ska införhandlas snart, ja.... :wub:

Publicerat
Är DITT förhållande till prylar ett faktiskt behov eller ett begär? :rolleyes:

:);):wub:

Mycket bra beskrivet :lol:

Är nog dags att erkänna att jag är prylmissbrukare....har senaste dagarna börjat kolla in lockpips och tillbehörsmarknaden :lol:

Har kommit en del intressanta saker där som tom intresserar mig! Säg hej då till min nästa månadslön allihopa :lol:

"Livet är för kort för att inte ha provat ALLT"

Har inte tid mer er nu...måste shoppa!

/Micke

Publicerat
Nu blev jag ju inte ett dugg sugen på fler prylar. Tack för det! :rolleyes:

Köp!köp!köp! jag lovar du blir lyckligare :)

/Micke

Publicerat
...kan faktiskt besöka Svante Nilssons utan och köpa nåt idag.

Jisses, var där med en kollega förra sommaren. Han höll på att sälja på mig hela butiken. Hade inte kollegan varit med så hade jag blivit fattig :)

Han verkar vara en riktig nasare, i alla fall farbron som var på mig. Har inte vågat gå dit igen :rolleyes:

Publicerat

Att jakt är värsta prylsporten förstod man fort. ;)

Att ni egentligen har mage att klaga då vi far på IKEA... :D:D:P

Publicerat
  • Författare
Fast som nybliven och intresserad av att få börja jaga så måste man plöja ner en hel del första tiden. Det är oundvikligt, sen har jag inte börjat tokshoppa prylar ännu. Än så länge har jag bara införskaffat det viktigaste:

- Bössor

- Optik

- Skåp för 10 bössor (förvisso ärvt)

- Hörselskydd

- Radios med tillbehör

- Riktiga kängor och vårdartiklar

- Jaktställ (köpte ett par nya byxor idag :P

- Boresnakes

- Andra vapenvårdsattiraljer

Lite annat smått o gott har jag tack vare fiskeintresset, underställ, vantar, fleece, termos, ryggsäck. Frugan tyckte att "du kan ju jaga i din flytoverall" ;)

Så kommer bromsa pryltokeriet tills jag vet att jag börja jaga på mer stadigbasis och inte bara 1-2 gånger/år som facit är hittills :P

ehum, jo, just det, ny jacka ska införhandlas snart, ja.... :D

Vem försöker du ursäkta dig inför...? :D

Du menar att vi har rätt att plöja ner hur mycket vi vill? Tjohoooooo!

Köp!köp!köp! jag lovar du blir lyckligare B)

OK! :D

/Micke

Publicerat

Jag är rätt lik Mr Mauser.

Dock så faller jag in i olika köpfaser, Som i våras så föll jag pladask för allt som hade med gåsjakt att göra. Nu har jag ett utrymme FULL med gåsbulvaner, gömslen, camogrejer, pipor mm mm. Visserligen så har jag haft väldig användning av dessa ting, men det svider i plånboken för stunden..

Värst va det när Hipshot tog med mig i våras på en jaktrea ;) Jag vart värre än en modefixerad tjej vid NK rean..!!!

Publicerat
Jag har inga gränser när det gäller prylar och ger efter för alla mina infall!

Är jag lycklig i min köphysteri? Japp-jajamensan :D

Varför försaka när man kan tokkonsumera :P

Hallåja! Du har ju införskaffat en Remington 1100 halvautomat med ;)

Mvh!

Publicerat
Hallåja! Du har ju införskaffat en Remington 1100 halvautomat med -_-

Mvh!

Självklart :)

Har redan lagrat upp med 101 kal 20/70,längtar efter att få hem den så jag kan kolla vilka delar som är slitna så jag får köpa nya :)

Slugs,buckshots och ett gäng us 5-6 och 7 skall finnas ordentligt av i det Mauserska hemmet strax!

Någon som har några tankar runt kal 20 tillbehör som bara måste finnas i varje välsorterad jägares hem att dela med sig av?

/Micke

Publicerat
Självklart ;)

Har redan lagrat upp med 101 kal 20/70,längtar efter att få hem den så jag kan kolla vilka delar som är slitna så jag får köpa nya -_-

Slugs,buckshots och ett gäng us 5-6 och 7 skall finnas ordentligt av i det Mauserska hemmet strax!

Någon som har några tankar runt kal 20 tillbehör som bara måste finnas i varje välsorterad jägares hem att dela med sig av?

/Micke

kal 20 rengörings kit ? :) :). hur har ni det i sverige med att hitta trap patroner till 20kaL?

Publicerat
kal 20 rengörings kit ? -_-:). hur har ni det i sverige med att hitta trap patroner till 20kaL?

Har rengöringsprylar till de flesta tänkbara och otänkbara kalibrar :)

Har redan spanat in utbudet av trapplugg på två större vapenbutiker och det ser mycket lovande ut!

/Micke

Publicerat

Appropå prylar...vad gillar ni detta hemgjorda grytunderlägg -_-

/Micke

post-240-1227650176_thumb.jpg

Publicerat
Appropå prylar...vad gillar ni detta hemgjorda grytunderlägg -_-

/Micke

Tjusigt!

Är den till salu? :)

Publicerat
Tjusigt!

Är den till salu? :)

Hmm...det beror på om den kan inbringa ett belopp som jag kan omsätta i andra prylar.

Kom med bud så får vi se -_-

/Micke

Publicerat
Appropå prylar...vad gillar ni detta hemgjorda grytunderlägg :)

Jag skulle tro att SÄPO har en diger akt om dig -_-

Publicerat
Jag skulle tro att SÄPO har en diger akt om dig -_-

:) :)

Nationella insatsstyrkan har redan försökt värva mig ;) väntar dock tills SIG hör av sig :)

/Micke

Publicerat

En dag kan hela världen stå i brand

Så kör för kung och fosterland

Köp mera, spendera

Så mycket som du kan

För kung och fosterland

Gäst
Det här ämnet är nu stängd för ytterligare svar.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.