Publicerat December 6, 200817 yr Kommer inte ihåg om nån presenterat denna sida tidigare och orkar just nu inte leta i trådarna. Men håll till godo och träna lite bågjakt. http://www.bowsite.com/bowsite/features/ar...r/deergeometry/
Publicerat December 6, 200817 yr Hmmm.. 78 på första försöket, 99 på det andra, det var den där springande bocken som ställde till det, men iofs så skulle jag aldrig skjuta på ett sånt djur.
Publicerat December 6, 200817 yr Författare Hmmm.. 78 på första försöket, 99 på det andra, det var den där springande bocken som ställde till det, men iofs så skulle jag aldrig skjuta på ett sånt djur. Vaddå aldrig skjuta! Har du aldrig hört uttrycket SVINGA!!!!? Eller det kanske gäller lerduva? Jag får kolla upp det där hörrudu.
Publicerat December 6, 200817 yr Hmm.. Lite väl känsligt med placeringen av pilarna.. Klickade miss och flyttade markören ytterst märkbart och då blev det träff!
Publicerat December 6, 200817 yr Vaddå aldrig skjuta! Har du aldrig hört uttrycket SVINGA!!!!? Eller det kanske gäller lerduva? Jag får kolla upp det där hörrudu. Ja det är nog bäst det...
Publicerat December 6, 200817 yr Författare 94 efter lite träning. Är det så känsligt i verkligheten? Nej, det är inte så känsligt i verkligheten. Men om du läser instruktionerna innan spelet så utgår de ifrån en liten punkt i centrum av träffområdet. Man kan säga att en 10 ger träff och en 9 blir miss på en vanlig tavla i detta fall. Så man premierar endast s.k bullseye träffar. Allt annat räknas som miss.
Publicerat December 8, 200817 yr Vaddå aldrig skjuta! Har du aldrig hört uttrycket SVINGA!!!!? Eller det kanske gäller lerduva? Jag får kolla upp det där hörrudu. Det beror väl lite på bågtyp, kolla in den här videon riktigt rolig träning, kör själv en del med frisbee
Publicerat December 8, 200817 yr Författare Det beror väl lite på bågtyp, kolla in den här videon riktigt rolig träning, kör själv en del med frisbee Byron Ferguson är killen som bekräftar undantaget. Han är förmodligen den där en på miljonen killen. En proffessionell långbågeskytt och förmodligen ensam i sin klass i världen. Han besökte Sverige för något år sedan och körde en uppvisning på Fäviken game fair. Mycket imponerande skytte. Han jagar även en hel del och hans precision är ypperlig. Var det någon som såg Discovery/History channel och deras program extreme marksmen? Där skjuter han genom en ring och skjuter huvudvärkstabletter som frugan hans kastar upp i luften. Man kan bara imponeras. Om nån skulle kunna "svinga" bågen så är det han. I början och mitten av -90 talet körde vi med en slunga på SBJF tävlingarna i Stockholm. Nån hade tillverkat en jätteslunga av kraftiga gummiband som sköt upp halmfyllda plastbollar av handbollsstorlek i luften. Men inte var det många som lyckades få in nån träff på dom bollarna! Jag stod uppdragen och klar med min 80 pounds compound och flu flu pil. Bollen for iväg och endast en gång fick jag till en träff. Svårt som bara den!
Publicerat Januari 21, 200917 yr känns som de skjuter långt bak. Så lite skillnad verkar det vara på kula och pil. ingen annan som kände samma sak?
Publicerat Januari 21, 200917 yr känns som de skjuter långt bak. Så lite skillnad verkar det vara på kula och pil. ingen annan som kände samma sak? Lungpaketet+lever+hjärta är rätt stort på ett rådjur, inte som en handflata som Jan G säger.. Man behöver inte hålla mitt i bogen för att det ska vara en dödande träff. Samtidigt så måste man ju kolla hur djuret står vinklat i förhållade till hur du står! En bågjägare måste tänka utgångshål.. Står djuret vinklat ifrån dig, så måste du hålla lite längre bak så pilen kommer ut just bakom bortre bogen! Håller du för långt fram kommer man missa allt vitalt och bara skjuta i kött och ben.. Det är ingen dödande träff, i alla fall inte en snabb död..