Publicerat December 8, 200817 yr tjena jag undrar var alla jämtlands jägare håller hus? själv en jag 19 år och bor och jagar i jämtland
Publicerat December 8, 200817 yr tjena jag undrar var alla jämtlands jägare håller hus? själv en jag 19 år och bor och jagar i jämtland Här är en! Dock bor jag ej längre i Jämtland men nog jagar jag där lite då och då...
Publicerat December 8, 200817 yr Författare Här är en!Dock bor jag ej längre i Jämtland men nog jagar jag där lite då och då... okey vad jagar du då? älg bara lr allt möjligt?
Publicerat December 8, 200817 yr okey vad jagar du då? älg bara lr allt möjligt? Älg och björn blir det i jämtland. På hemmaplan har vi gott om rådjur, dov, kron och gris. Fast jag jagar nog närmare 90-95% med hagel och då är det rå, hare och fågel.
Publicerat December 9, 200817 yr Och här har vi en till... Jagar älg och fågel i oviksfjällen samt småvilt som gäst i Rätan när tillfälle ges.
Publicerat December 9, 200817 yr Här är ännu en! Bor i Oviken-trakten om folk vet var det ligger Jagar älg i närheten av Börtnan och rådjur, fågel, räv mm hemma i Oviken.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Guten tag meine damen und herren!... Jag är en infödd nordjämte och kommer alltid jaga i Sveriges vackraste län.
Publicerat Mars 27, 200917 yr Trots grundmurad klyktattare har jag fått plats i ett jaktlag i jämtland Strax öster om Stugun håller jag till nån vecka på hösten. Blir bara älgjakt för min del på den marken.
Publicerat Mars 28, 200917 yr Jag är Jämte men inte jägare ännu, håller dock på med examen. Sen gäller det att få lite jaktmark också.
Publicerat Maj 7, 200917 yr tjena jag undrar var alla jämtlands jägare håller hus? själv en jag 19 år och bor och jagar i jämtland Hej! Jag bor i Berg och jagar både där och i Bräcke kommun.
Publicerat Maj 7, 200917 yr Inflyttad från v-norrland sen -86. Har fått nytändning för jakten och efterlyser jaktmöjligheter. Det blev som en kontaktannons detta.... hmm..
Publicerat Maj 7, 200917 yr Bor i hälsingland men jagar i älg i jämtland väster om stugun Har precis blivit erbjuden en plats i laget har jagat som gäst i fem år
Publicerat Maj 8, 200917 yr Hej!Jag bor i Berg och jagar både där och i Bräcke kommun. I Berg? Då e vi ju nära varandra ju Bor du mot Svenstavik eller?
Publicerat Maj 10, 200917 yr I Berg? Då e vi ju nära varandra ju Bor du mot Svenstavik eller? Kan man säga. Vigge
Publicerat Maj 10, 200917 yr Kan man säga. Vigge Ojojoj, en Viggebo här på forumet! Det kunde jag aldrig tro Då e vi ju nästan grannar över sjön ju
Publicerat Maj 11, 200917 yr Ojojoj, en Viggebo här på forumet!Det kunde jag aldrig tro Då e vi ju nästan grannar över sjön ju Haha, bor du på den där halvön där det finns mer rådjur än människor? I så fall kan du skicka några över isen nästa vinter. (Rådjur alltså ). Min basset älskar att driva rådjur, men ifjol sköt vi inte ett enda. Lodjuren har tagit dem. Förr hade de ju kofärja över när de skulle till buan. Kanske den går att använda ännu?
Publicerat Maj 11, 200917 yr Haha, bor du på den där halvön där det finns mer rådjur än människor? I så fall kan du skicka några över isen nästa vinter. (Rådjur alltså ). Min basset älskar att driva rådjur, men ifjol sköt vi inte ett enda. Lodjuren har tagit dem. Förr hade de ju kofärja över när de skulle till buan. Kanske den går att använda ännu? Ja, jag bor en bit ut på matnäset Finns rätt mycket rådjur här ja, men lon har rensat friskt här oxå i vinter Ja, jag lovar att försöka skicka över några Kan ju annars skicka tillbaka renarna som kom från eran sida om dom lever än ;P
Publicerat December 17, 200916 yr Bump! Har det tillkommit några fler Jämtlänningar på sidan? Platsar man som exiljämte? Jagar norr om vattudalen ett par veckor om året. Mest fågel räknat i timmar. Mest älg räknat i kilo kött... Sätter mig snart i bilen (Juldagsmorgon) för att få uppleva lite ordentlig skidåkning. DVS med tegsnäs på fötterna och bössa på ryggen. MVH // Henrik
Publicerat December 17, 200916 yr Platsar man som exiljämte? Tveksamt.. Jagar norr om vattudalen ett par veckor om året. Mest fågel räknat i timmar. Mest älg räknat i kilo kött...Sätter mig snart i bilen (Juldagsmorgon) för att få uppleva lite ordentlig skidåkning. DVS med tegsnäs på fötterna och bössa på ryggen. MVH // Henrik
Publicerat December 17, 200916 yr Född Jämte, men flyttat över gränsen till Västernorrlan för 7år sedan, jagar fortfarande i östra jämtland.
Publicerat December 17, 200916 yr Japp bor och jagar i Offerdal närmare bestämt kaxås, har en 1årig blandstövare, som jag skjutit 6 harar för hittils. finns det nån i jämtland som äger en grythund?
Publicerat December 17, 200916 yr kommer från stan, dock bott länge på annat håll, bor och jagar nu några mil norr om stugun