Publicerat December 12, 200817 yr Jag tänkte bara passa på att upplysa er som inte redan känner till det att vi bågjägare har en central organisation EBA ( European bowhunting Ass ) På deras website kan ni läsa om de flesta ländernas status när det gäller bågjakt, samt olika nyheter från bågjägar europa. EBA fungerar lite som en takorganisation för ländernas lokala bågjägarförbund och är ett bra sätt att sammanställa bågjakts info från europa. Besök gärna EBA och länka gärna era sidor dit om ni nu har sådana. http://www.europeanbowhunting.org/
Publicerat Februari 5, 200917 yr Vi kan till 99.9% gratulera Slovakiens bågjägare nu!! Från 1a januari i år får de jaga inom inhägnat område (utan större begränsningar på djurart), ungefär som Polen hade innan det blev stopp. Det Polska hägnet vi jagade i, i början av -90 talet, var på 500 ha.. Sedan hörde jag nått om att finländska bågjägare betalar mindre avgift än bössjägarna för att jaga. Tror det var deras statliga jaktkort som var billigare om jag nu inte hörde helt fel.. Kom igen nu Sverige!
Publicerat Februari 17, 200917 yr Den 23 januari 2009 beslutade Bulgariska myndigheter att jakt med pil och båge skall vara tillåten i Bulgarien. Tänk vad snabbt det kan gå...
Publicerat Februari 17, 200917 yr Den 23 januari 2009 beslutade Bulgariska myndigheter att jakt med pil och båge skall vara tillåten i Bulgarien.Tänk vad snabbt det kan gå... kanske e lite kortare vägar mellan stolarna på dom som fattar besluten!... eller så e dom bara klokare!.. .. Mvh MAmre!..
Publicerat Februari 18, 200917 yr Författare kanske e lite kortare vägar mellan stolarna på dom som fattar besluten!... eller så e dom bara klokare!.. ..Mvh MAmre!.. Skynda långsamt har väl alltid varit Sveriges modell om jag minns rätt Här gick det "snabbt" med 3-4 år får man väl tycka är hastigt, det är trots allt en lag ändring/förordning som skall skrivas under av självaste presidenten. Vi hade hjälp av de facto att åland är jägartätast i europa om man ser till jaktkort per capita, så vi mötte lite motstånd så att säga.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.