Publicerat December 14, 200817 yr Jag har sett i någon jakttidning att en del hundförare använder, tror att det var magnesiumpulver eller nått liknade för att kolla vindriktning. Kan någon hjälpa med tips om detta, stämmer det och var får man isåfall tag på det, även vad man använder för flaska till det?? Har tröttnat på gnisslande tändare!!!
Publicerat December 14, 200817 yr Jag har sett i någon jakttidning att en del hundförare använder, tror att det var magnesiumpulver eller nått liknade för att kolla vindriktning.Kan någon hjälpa med tips om detta, stämmer det och var får man isåfall tag på det, även vad man använder för flaska till det?? Har tröttnat på gnisslande tändare!!! Inte hört om magnesium,men talk,kalk pulver i en knuten strympa har jag hört om so gnuggar man den lätt så lossar pulvern och man ser vindriktningen. (tror de va i dianastigar,inte helt säker .)
Publicerat December 14, 200817 yr Magnesiumpulver? Mjöl i en gammal snusdosa. Med ett hål i locket i form av ett nålstick. Tryck på locket och det puffar upp lite mjöl. Var det vetemjöl eller potatismjöl? Minns inte. Eller talk, då? Eller krita...
Publicerat December 14, 200817 yr Potatismjöl fungerar fint, talk/barnpuder likaså.....i nyss nämnda snusdosa med hål i locket, ett tryck på locket sänder upp en liten puff med puder
Publicerat December 14, 200817 yr Tack för tipsen!! Är det ingen risk att det klumpar sig? Tror "aldrig" jag gått och inte det varit regn och blöt...
Publicerat December 14, 200817 yr Hej Jag kör med såpbublor Det är en sån där liten burk som används på bröllop ody , så här såg de ut det är bara det att jag har fimpat duvorna http://butik.brollopsbubblor.se/show_produ...1&cat_id=21
Publicerat December 14, 200817 yr HejJag kör med såpbublor Det är en sån där liten burk som används på bröllop ody , så här såg de ut det är bara det att jag har fimpat duvorna http://butik.brollopsbubblor.se/show_produ...1&cat_id=21 Allvarligt
Publicerat December 14, 200817 yr Japp När röken från en tändsticka edy har skingrats på 5 m så flyger bubblorna i upp till 20m
Publicerat December 14, 200817 yr Jag har "barnpuder" i en liten grön plastflaska som det varit djungelolja i. Funkar skitbra. Man får rengöra och torka ur djungeloljeflaskan ordentligt bara, annars blir de inge bra...
Publicerat December 16, 200817 yr Japp När röken från en tändsticka edy har skingrats på 5 m så flyger bubblorna i upp till 20m Hur fungerar bubblorna i kallgrader ??? /ekebo
Publicerat December 16, 200817 yr Jag har sett i någon jakttidning att en del hundförare använder, tror att det var magnesiumpulver eller nått liknade för att kolla vindriktning.Kan någon hjälpa med tips om detta, stämmer det och var får man isåfall tag på det, även vad man använder för flaska till det?? Har tröttnat på gnisslande tändare!!! Är nog tyngdlyftarkrita du tänker på. Klättrare och dykare kör samma http://www.exspo.se/sv/category/35/kritpasar_och_krita Flaska bör väl funka med vad som helst som inte ger ljud ifrån sig när man trycker på den.
Publicerat December 16, 200817 yr Hur fungerar bubblorna i kallgrader ??? /ekebo Har inte prövat i extrem kyla bara runt ca 5-10 grader och då har det funkat bra
Publicerat December 17, 200817 yr HejJag kör med såpbublor Det är en sån där liten burk som används på bröllop ody , så här såg de ut det är bara det att jag har fimpat duvorna http://butik.brollopsbubblor.se/show_produ...1&cat_id=21 Hehe, det vore ju kung att se den åka upp när du skall smyga på tex ett björnstånd, helst i cammo och ansiktsmålning/bandana men helst då komplett med duvor på burken. Oförberedd hade man ju garvat nalle av ståndet omg
Publicerat December 19, 200817 yr Jag har använt snusdosa med utläggningslock. Har gjort hålen under utläggningslocket så jag öppnar bara det och trycker/skakar lite för att få vindriktningen. Har fungerat tyst och bra för mig.
Publicerat Januari 17, 200917 yr Magnesiumpulver?Mjöl i en gammal snusdosa. Med ett hål i locket i form av ett nålstick. Tryck på locket och det puffar upp lite mjöl. Var det vetemjöl eller potatismjöl? Minns inte. Eller talk, då? Eller krita... jag använder magnesiumpulver i en snusdosa med hål i fungerar bra fick pulvret av min morbror så jag vet inte var man köper det
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag använder en liten fågelfjäder som är fäst i pipan med en tunn tråd! (gammalt indian trick).
Publicerat Juni 28, 200916 yr Magnesiumpulver köper man på apoteket, De funkar jättebra ändera i en snusdosa eller en liten flaska typ hudkräm/salva.
Publicerat Juni 28, 200916 yr Jag kör med denna, funkar kalas http://www.cabelas.com/cabelas/en/template...&id=0004728
Publicerat September 24, 200916 yr finns små flaskor med färgkrita till "snörslån" funkar bra om du målar om flaskan
Publicerat September 28, 200916 yr Jag väter fingern , sen är att hålla upp den i luften så känner man vart det blåser ifrån.
Publicerat Oktober 6, 200916 yr apoteket 24.50kr/100gram Har även en förebyggande effekt mot jägareld även kallat infanterield. (skavsår i skrevet)
Publicerat Oktober 6, 200916 yr Är det tillräckligt kallt är det väl bara och andas ut ordentligt med munnen öppen
Publicerat Oktober 6, 200916 yr apoteket 24.50kr/100gram Har även en förebyggande effekt mot jägareld även kallat infanterield. (skavsår i skrevet) jag tror det korrekta uttrycket är "fesbränna" Andreas