Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

JAKT UNDER JULHELGEN

HUR GÖR NI UNDER JULHELGEN 93 röster

1. 1. JAKT UNDER JULHELGEN

• JAGAR under hela julhelgen
      29%
      31
    • JAGAR Julafton
      1%
      2
    • JAGAR EJ Julafton
      18%
      20
    • JAGAR JULDAGEN
      5%
      6
    • JAGAR EJ JULDAGEN
      14%
      15
    • JAGAR ALLA DAGAR UTOM JULDAGEN
      17%
      19
    • `JAGAR EJ UNDER JULHELGEN
      12%
      13

logga in eller registrera att rösta i denna enkät.

Featured Replies

Publicerat

OKI hur gör ni kära forumister under julhelgen när det gäller jakt. Själv så jagar jag julafton några timmar men ej juldagen.

Publicerat

Skulle gärna jagat några dagar i helgen min det blir inget med det ^_^

Publicerat

Juldagen jagar jag oftast inte.. På den tiden det var snö och is även i småland så brukade vi alltid angla på juldagen. Men det var måååånga år sedan.. ^_^

Publicerat

I Finland rekomenderar JCO att man har julfrid åt djuren, så också vårt jaktlag har fredat helgen.

Publicerat

finns det tillfälle till jakt så spelar det ingen roll vilken dag det är:)

Publicerat

Ser inga som helst "problem" med att jaga hela jul helgen, men för egen del så har jag aldrig jagat på julafton. Men det beror nog mest på frugan ^_^

Publicerat

Annandag jul är för oss en tradition att jaga småvilt. Julskinka på mackorna och en liiiten skvätt glögg.

Publicerat

Julhare, för fan!!!

Publicerat

Lite beroende på hur jag/vi får ihop det är det jakt hela julhelgen utom judagen då jag aldrig jagar av tradition.

Publicerat
Lite beroende på hur jag/vi får ihop det är det jakt hela julhelgen utom judagen då jag aldrig jagar av tradition.

Samma här.

Publicerat

jagfar dom dagarna man kommer ut iskogen sen spelar det ingen roll vilken dag det är.. juldagen får skogen vila

Publicerat

Julafton blir nog bara ett litet släpp på morgonen. Annars blir det jakt juldagen, annandagen, 27:e & 28:e. Därefter förmodligen jobb 29-30 och sen ett litet släpp på nyårsafton. Därefter vila på nyårsdagen sen jakt 2:e-7:e januari ;) .

Publicerat

De dagar som finns i almanackan är väl jaktdagar. ;) ;)

Publicerat

när man e ledig & orkar upp jagar man givetvis :wub: .

Publicerat

Julhelgen är viltet fredat. Även de bör ha julefrid. Hör enligt mitt synsätt till god jaktetik.

/Henke

Publicerat

Julafton skulle jag gärna jaga lite hare men utan en drivande hund tillgänglig så står jag över i år. Juldagen jagar jag aldrig men på annandagen ska jag och vorstehn givetvis ut.

Publicerat

Jaga eller inte jaga...

Drar osökt paralleller till mitt Hifi intresse i slutet på 80 talet.

Hittade bl.a. ett par kubikmeterstora högtalare gjutna i betong.

Läste hyllmeter med recensioner. Största problemet med dessa var att de fick väldigt låga W.A.F poäng.

Efter ytterligare några timmars sökande i Hifi pressen löste sig mysteriet med dessa poäng.

W.A.F = Wife Acceptance Factor...

Tyvärr är det väl så att jakt i julhelgen får ungefär lika låga poäng som de nämnda högtalarna.

Annars skulle jag gladeligen jaga... B)

MVH // Henrik

Publicerat
  • Författare

Jag sa igår att jag ska jaga några timmar på Julafton Regeringen tittade på mig o sa Du ska hjälpa till här hemma. Då kontrade jag o sa när du sover jagar jag. Då gick det bra B)

Publicerat

Av tradition är det frid på juldagen och det tycker jag man ska hålla på. Det kan vara väl så skönt att vara hemma och smälta all mat och allt godis man stoppat i sig. Annars blir det en hel del jakt i julhelgen med början imorgon. Annandagen ska vi för första gången jaga gris med hundar och grannlaget är oxå med vilket kan bli riktigt skoj.

Publicerat

Gjort bra många år inom Landstinget och med de scheman som man hade då så jagade man då man var ledig. Bryr mej alltså inte om vilken dag det är, ledig och har möjlighet till något kul på juldagen så jagar man.

Mvh!

Publicerat
I Finland rekomenderar JCO att man har julfrid åt djuren, så också vårt jaktlag har fredat helgen.

exact samma här

Publicerat

Julafton och juldagen är gamla heliga dagar då djuren har julefrid. Men på annandagen kommer det att jagas.

Publicerat
Julafton och juldagen är gamla heliga dagar då djuren har julefrid. Men på annandagen kommer det att jagas.

Exakt lika här.

Sen blir det jaga resten av dagarna man har ledigt. :excl:

/ ekebo

Publicerat

Jag skulle nog snabbt bli singel om jag jagade under julhelgen, särskilt julafton och juldagen. Jag kanske kan köra en övertalningskampanj för att åka i väg sent på Annandagskvällen för att jaga dagen efter men det är ingen A-plan att ens ta upp frågan. ;)^_^

(Jag förstår henne, är borta ganska mycket ändå) :excl:;);)

Publicerat

Lika här då ska det jagas vad vet jag inte ännu beror på föret

Jörgen