Publicerat December 30, 200817 yr Jag hadde en hare liggandes i kylen. Så jag tänkte göra något gott. 1st riktig hare (tysk) 1st gullök 4st lagom stora morötter 1påse schamipnjoner 3dl vispgrädde 1slatt rött vin 100gr margarin Då denna rätt är avsedd för folk som aldrig ätit hare. Skär av så mycket kött du kan från haren. Dela köttet i gaffelbitar. Bryn dessa på ett hett stekjärn. Undertiden värmer du upp grytan du skall använda till den fädiga rätten. I med 50g margarin bryn den hackadelöken tills den blir glansig och glasartad. Lägg i haren och grovt skivade moröter. Häll på lite vatten vinet och grädden.Glöm inte svampen mot slutet. Låt det hela puttra i ca 2tim Krydda med salt vitpeppar och timjan. Servera med kokt potatis och ett stort glas kall mjölk.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.