Publicerat December 30, 200817 yr Inspirerad av stockens recept på hare så gör jag ett bidrag. 400-500gram rådjurskött. 1 st Gul lök. 1st svampbuljongstärning. 1 näve soltorkade tomater-finhackade. 1 näve torkade trattkantareller eller karl johansvamp som blötläggs först. 1 burk gula kantareller. 3dl grädde. Hacka löken och bryn den först. Skär sedan rådjursköttet i så små bitar du kan och bryn det i en het panna,salta och peppra. När köttet fått färg tillsätt löken,svampen och de soltorkade tomaterna,låt det få fräsa ihop några minuter och tillsätt sedan grädden och låt puttra ytterligare några minuter.Några stänk med soja ev. Serveras med tex bulgur. /Micke
Publicerat December 30, 200817 yr Jaha..och jag som precis skulle gå och ta mig en skinkmacka...hur torftigt känns inte det nu då, efter att ha läst det där.. Hygglo..
Publicerat December 30, 200817 yr Författare Hygglo.. Sorry Ring om du har vägarna förbi så ska jag laga en panna åt dig /Micke
Publicerat December 30, 200817 yr Sorry Ring om du har vägarna förbi så ska jag laga en panna åt dig /Micke Taget broder!
Publicerat December 30, 200817 yr Inspirerad av stockens recept på hare så gör jag ett bidrag.400-500gram rådjurskött. 1 st Gul lök. 1st svampbuljongstärning. 1 näve soltorkade tomater-finhackade. 1 näve torkade trattkantareller eller karl johansvamp som blötläggs först. 1 burk gula kantareller. 3dl grädde. Hacka löken och bryn den först. Skär sedan rådjursköttet i så små bitar du kan och bryn det i en het panna,salta och peppra. När köttet fått färg tillsätt löken,svampen och de soltorkade tomaterna,låt det få fräsa ihop några minuter och tillsätt sedan grädden och låt puttra ytterligare några minuter.Några stänk med soja ev. Serveras med tex bulgur. /Micke Låter kanon gott, när jag ska tillaga någt med lök i brukar jag börja med att slänga i löken, tycker att det ger mera smak åt maten. Men vad vet jag, ska prova din gryta på familjen någon dag. /Lasse
Publicerat December 30, 200817 yr En burk kantareller ? En bockjägare av din rang måste väll ha fickorna och kepsen full med kantareller !
Publicerat December 30, 200817 yr Författare En burk kantareller ? En bockjägare av din rang måste väll ha fickorna och kepsen full med kantareller ! Jag är värdelös på att hitta svamp i skogen! "hemskjutet kött och köpt svamp smakar bäst" /Micke
Publicerat December 30, 200817 yr Jag är värdelös på att hitta svamp i skogen!"hemskjutet kött och köpt svamp smakar bäst" /Micke Ahh ! du har för mycket tunnelsende i ditt glorör !
Publicerat December 30, 200817 yr Författare Ahh ! du har för mycket tunnelsende i ditt glorör ! /Micke