Publicerat December 30, 200817 yr Imorrn blir det Kungskrabba till förrätt, älgfile´ till varmis och en kall sorbet till efterrätt. Får väl skölja ner med nåt vasst rött. Och FÖRMODLIGEN blir det en eller två singelmalt till kaffet. Själv då??
Publicerat December 30, 200817 yr Vi kör en smidig variant i år med fläskfilé fylld med örtkryddad philadelphiaost och soltorkade tomater ovanpå, till det blir det en smarrig gratäng. Bekväma som vi är har vi beställt maten från den lokala delikatessbutiken så det är bara att hiva in i ugnen imorgon kväll. Efterrätt blir fruns sagolika kladdkaka med mariannegrädde till, alltså vispad grädde med marsmallows och krossade mariannekarameller i, rekommenderas verkligen. Till det kan det slinka ned en finwhisky eller två. Får se om det blir en Ardbeg eller en Bowmore eller en Lagavulin eller en....
Publicerat December 30, 200817 yr Får se om det blir en Ardbeg eller en Bowmore eller en Lagavulin eller en.... Varför välja? Kör en avsmakningsmeny...
Publicerat December 30, 200817 yr Efterrätt blir fruns sagolika kladdkaka med mariannegrädde till, alltså vispad grädde med marsmallows och krossade mariannekarameller i, rekommenderas verkligen. Det där ska jag banne mig vispa ihop imorgon. lät okristligt gott! Antar att det är små marsmallows eller skär man dem i bitar?
Publicerat December 30, 200817 yr Det där ska jag banne mig vispa ihop imorgon. lät okristligt gott! Antar att det är små marsmallows eller skär man dem i bitar? Är det du som är ansvarig för dessert imorgon...? Bevare mig väl!
Publicerat December 30, 200817 yr Macka med sallad ägg o kräftstjärtar. Fläskfile som steks i ugn tillsammans med gräddstuvade kantareller serveras med klyftpotatis. Ris a la Malta till dessert. Div godsaker att dricka till
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.