Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg mitt inne i ett Villaområde

Featured Replies

Publicerat

Skyddsjakt för h-e. Varg inom 150km från Tokholm så blir det jakt omedelbart. Borde vara solklart när den är inne i ett samhälle då. :D

Publicerat

Ja jisses, skåne nästa.... B)

Man hade nog blivigt rätt paff alltså...

Publicerat
  • Författare
Skyddsjakt för h-e. Varg inom 150km från Tokholm så blir det jakt omedelbart. Borde vara solklart när den är inne i ett samhälle då. B)

Håller med dig. Varför bara jakt när dom råkar vara i närhetan av Stockholm för?

Publicerat
Skyddsjakt för h-e. Varg inom 150km från Tokholm så blir det jakt omedelbart. Borde vara solklart när den är inne i ett samhälle då. B)

Hade detta varit på Djursholm/Djurgården så hade det varit det direkt.

Publicerat
Håller med dig. Varför bara jakt när dom råkar vara i närhetan av Stockholm för?

Alltså jag blir vansinnig på detta daltande med ett djur som uppenbarligen tillför mer problem än glädje o nytta i ett samhälle.

Bullshit att den som art är utrotningshotad. Ja i sverige kanske men det finns ca 100 000 i Ryssland o minst 60 000 i Canada/USA. Jämför med en art som Visenten. Knappt 3500 i HELA världen. Jag blir snart tokig på detta.

Publicerat
Alltså jag blir vansinnig på detta daltande med ett djur som uppenbarligen tillför mer problem än glädje o nytta i ett samhälle.

Bullshit att den som art är utrotningshotad. Ja i sverige kanske men det finns ca 100 000 i Ryssland o minst 60 000 i Canada/USA. Jämför med en art som Visenten. Knappt 3500 i HELA världen. Jag blir snart tokig på detta.

Du måste ju tänka på alla djurrättsaktivister som måste bli skälaglada när dom får se en varg el. höra talas om att det har varit varg inne i samhället där dom bor kanske. B)

Publicerat

Såja såja, lugn nu... Ta ett djupt andetag, stjälp upp en fet Wirre och koppla av. B)

Håller med dig men jag ids inte bli lack mtp energin som stjäls från min kropp.

Mvh. Robban

Publicerat
Du måste ju tänka på alla djurrättsaktivister som måste bli skälaglada när dom får se en varg el. höra talas om att det har varit varg inne i samhället där dom bor kanske. B)

Nä du dom ägnar jag inte en tanke

Publicerat
Såja såja, lugn nu... Ta ett djupt andetag, stjälp upp en fet Wirre och koppla av. B)

Håller med dig men jag ids inte bli lack mtp energin som stjäls från min kropp.

Mvh. Robban

Jag är inte drabbad av gråa faran på ngt sätt men förstår dom som lever o bor o jagar i dessa områden. Jag kan inte vara tyst o lugn o snäll när jag tycker ngt är åt helvete , och det är rovdjurspolitiken i detta landet. Ett lejon i Afrika som tar boskap eller för den delen människor det ELIMINERAS. Tempen är 41 ,6 nu :mad:

Publicerat
Nä du dom ägnar jag inte en tanke

Hehe! Det gör inte jag heller! B):mad:

Jag kunde bara inte låta bli att skriva det. ;):lol:

Publicerat

Det är här i Värmland det händer..... :lol:

Nån som vill flytta hit? B):mad:

Publicerat
Hade detta varit på Djursholm/Djurgården så hade det varit det direkt.

Ånej då, det hade aldrig behövs någon skyddsjakt på den. För polis och hemvärn hade säker varit ute och skjutit den redan. Men när dom springer i städerna i Värmland så är det ju bara pitoreskt och exotiskt. Men kanske om det hade varit i Karlstad så hade det varit andra tongångar på Länsstyrelsens rovdjurs ansvariga.

Publicerat
Det är här i Värmland det händer..... ;)

Nån som vill flytta hit? :mad::lol:

Nej, för sjutton! :D Räcker med att dom har Norrbotten som genomfartslän när dom kommer ifrån Finland/Ryssland över Tornedalsälvens is, men dom passerar länet snabbt för det mesta. B)

Publicerat
Jag är inte drabbad av gråa faran på ngt sätt men förstår dom som lever o bor o jagar i dessa områden. Jag kan inte vara tyst o lugn o snäll när jag tycker ngt är åt helvete , och det är rovdjurspolitiken i detta landet. Ett lejon i Afrika som tar boskap eller för den delen människor det ELIMINERAS. Tempen är 41 ,6 nu :mad:

Jo det är rätt skevt det håller jag med om. :lol:

I med ett packe isbitar innanför brallan så går tempen ned. B)

Publicerat
I med ett packe isbitar innanför brallan så går tempen ned. :D

Självupplevt eller ? :D

Publicerat

Om det hade varit ett rådjur, älg eller ett vildsvin hade ni haft samma diskussion om att den ska skjutas bort omedelbart? :D:D

Lite distans till saker och ting måste ni ha, kära Forumister.

Vargen är här för att stanna, jag tror att ni måste förlika er med den tanke och min direkt fråga är på vilket sätt var denna varg ett problemdjur? Det gick ju en varg igenom Stockholm för ett par års sedan och den sköts inte, vad jag vet. Den fick väl poliserskort ur stan. :D

isjanne, det lär ju knappast bli ett vargrevir där du bor, eller? :D

Publicerat
Självupplevt eller ? :D

Ha ha, tänkte svara ja men det får bli ett nej dock har jag livlig fantasi, som ett småbarn typ så jag kan tänka mig det mesta. :D

Publicerat
Om det hade varit ett rådjur, älg eller ett vildsvin hade ni haft samma diskussion om att den ska skjutas bort omedelbart? :)-_-

Vargen är här för att stanna, jag tror att ni måste förlika er med den tanke och min direkt fråga är på vilket sätt var denna varg ett problemdjur? Det gick ju en varg igenom Stockholm för ett par års sedan och den sköts inte, vad jag vet. Den fick väl poliserskort ur stan. ;)

isjanne, det lär ju knappast bli ett vargrevir där du bor, eller? B)

Min åsikt är glasklar Orjant. Distans eller inte. Vargen ÄR ett problem

Publicerat
Om det hade varit ett rådjur, älg eller ett vildsvin hade ni haft samma diskussion om att den ska skjutas bort omedelbart? :lol::lol:

Vargen är här för att stanna, jag tror att ni måste förlika er med den tanke och min direkt fråga är på vilket sätt var denna varg ett problemdjur? Det gick ju en varg igenom Stockholm för ett par års sedan och den sköts inte, vad jag vet. Den fick väl poliserskort ur stan. :lol:

isjanne, det lär ju knappast bli ett vargrevir där du bor, eller? :lol:

Distans är precis vad ni har i "Storstadsdjungeln" där behöver ni inte riskera att få något vargrevir. Annat är det för folket i tex Värmland, Dalarna och HÄlsingland där det vimlar av varg. Varje varg som visar sig i samhällen skall bort för att visa att dom kommit på fel ställe. Jag kanske måste acceptera att det finns varg men jag kommer aldrig ändra min inställning attt vargen inte passar in i vårt morderna samhälle.

Publicerat
Om det hade varit ett rådjur, älg eller ett vildsvin hade ni haft samma diskussion om att den ska skjutas bort omedelbart? :lol::lol:

Vargen är här för att stanna, jag tror att ni måste förlika er med den tanke och min direkt fråga är på vilket sätt var denna varg ett problemdjur? Det gick ju en varg igenom Stockholm för ett par års sedan och den sköts inte, vad jag vet. Den fick väl poliserskort ur stan. :lol:

Faktum e att om det är en älg, rådjur eller annat som ställer till med trassel så är det samma diskussion mig veterligen, åtminstonde i mina kretsar.

Har inget emot varg så länge den hålls i rätt proportion till övriga djurarter.

Vargen sätter rädsla i de flesta bara den visar sig. Ett sådant djur har som rykte att göra både det ena och det andra därav rädslan. ;) Om det är så eller inte kan jag inte svara på men däremot kan jag säga vad jag tror...

Ett rovdjur av vargens kapacitet som dessutom vågar sig in på husknuten drar sig troligtvis inte för nått... Mina tankar och troende, överbevisning önskar jag lycka till med. :D

Mvh. Robban

Publicerat
Faktum e att om det är en älg, rådjur eller annat som ställer till med trassel så är det samma diskussion mig veterligen, åtminstonde i mina kretsar.

Har inget emot varg så länge den hålls i rätt proportion till övriga djurarter.

Vargen sätter rädsla i de flesta bara den visar sig. Ett sådant djur har som rykte att göra både det ena och det andra därav rädslan. :lol: Om det är så eller inte kan jag inte svara på men däremot kan jag säga vad jag tror...

Ett rovdjur av vargens kapacitet som dessutom vågar sig in på husknuten drar sig troligtvis inte för nått... Mina tankar och troende, överbevisning önskar jag lycka till med. :lol:

Mvh. Robban

Nej, det är helt rätt, en varg som stryker runt husknuten sätter nog mer skräck i barnfamiljer än ett rådjur. Tror nog inte att en ensam varg vågar sej på en vuxen människa, men ett barn?? Hade inte chansat i allafall.

Publicerat

Har det inte alltid varit så, alltså förut när vi hade varg, att den är naturligt skygg för människan och går endast nära bebyggelse om den är sjuk..?

Publicerat

Är det mig du menar så är svaret nej och det är jag och många andra glada för! Man skulle kanske köpa sig ett renmärke och bli renägare så får man kanske lite mer svängrum. Vi har ju renägare här nere vid kusten och även i vårat jaktlag. :lol::lol::lol:;)