Publicerat Januari 3, 200917 yr Expressen... Jag vet att denna tidning inte är långt ifrån en ding ding värld men WTF? Någon norrman här som kan ge mer info?
Publicerat Januari 3, 200917 yr Fy fan kan man ju bara säga, och hoppas att dom får tag på den skyldiga och straffar personen för det.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Nu tar vi det lite lugnt här...behöver ju inte alltid vara skogsbrand även om det ser ur som det Detta får mig att minnas den gången jag hade en Norsk kråkfälla igång,fångade väldigt många kråkor i den. Varje vecka så lade jag in ett nyligen trafikdödat rådjur,framåt vårkanten så var där ett antal kadaver. Blev polisanmäld då jag tydligen sysslade med rådjursfångst och som grädde på moset så lät jag dom både svälta och törsta ihjäl enligt anmälaren.... Hur rådjuren skulle tagit sig in i fällan framgick dock inte /Micke
Publicerat Januari 3, 200917 yr Jepp som Mr Mauser säger så nog kan det va en väl underhållen åtel. Tex för fotografering som även nämns i artikeln eller för jakt på kråkfågel, räv osv.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Jepp som Mr Mauser säger så nog kan det va en väl underhållen åtel.Tex för fotografering som även nämns i artikeln eller för jakt på kråkfågel, räv osv. Precis min tanke! Ingen skjuter rådjur och slänger dem - för högt köttvärde. Men de var fastbundna, inte för att de skulle springa iväg utan för att de inte skulle dras iväg. Gissningsvis en björnåtel eller liknande.
Publicerat Januari 3, 200917 yr Precis min tanke! Ingen skjuter rådjur och slänger dem - för högt köttvärde. Men de var fastbundna, inte för att de skulle springa iväg utan för att de inte skulle dras iväg. Gissningsvis en björnåtel eller liknande. exakt samma tanke hade jag. men hej det är aftonbladet. inte så stor suprice. dom gnäller och kallar tv serier för lögner bara för att dom inte är live tv. Aftonbladet = SGT
Publicerat Januari 3, 200917 yr Fattar ingenting av detta, Wizards länk pekade till Sexpressen.. I höstas skickades en patrull till en anträffad vildsvinsfälla där grisen minsann svultit ihjäl i fällan. När patrullen var på plats kom markägaren sättande och undrade va fan de höll på med? Visade sig vara en tunnelfälla för räv med slaktrester från gris i.. Det mest pinsamma var att patrullen inte begrep något utan de rekvirerade tekniker till platsen! Det tog teknikerna trettio sekunder att lista ut att allt var i sin ordning och avskriva jobbet. Hade det hamnat i Sexpressen så hade det blivit exakt samma pådrag! Mvh!
Publicerat Januari 3, 200917 yr Skulle dom titta på mina rävåtlar blev jag väl anmäld för djurplågeri antar jag. Extra Nyheter! Jägare pålade fast levande rådjur på äng i syfte att skjuta räv
Publicerat Januari 3, 200917 yr Det verkar var uppklarat nu http://www.dagbladet.no/nyheter/2009/01/02/560471.html Raggarö
Publicerat Januari 3, 200917 yr Författare Fattar ingenting av detta, Wizards länk pekade till Sexpressen.. Jag syftade på att detta var väl en åtel och ingen rituell offerplats eller dylikt som Expruppen försöker driva fram... Fast jag kan förstå om folk har reagerat, det ser nog inte så mysigt ut för en oinvigd.