Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ska testa en ny båge under 2009

Featured Replies

Publicerat
Jahaaaa, det var så du fick din babian! B)

Han fick se dig i kallingarna, och vips så blev han blind o ramalde ner ur trädet :)

Och då passade du på att sticka en pil i han.

Eller. B);):)B)

:rolleyes:^_^ ....

• Svar 53
  • Visningar 7,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Jahaaaa, det var så du fick din babian! B)

Han fick se dig i kallingarna, och vips så blev han blind o ramalde ner ur trädet ^_^

Eller. B):):rolleyes:B)

Hahaha !!! B)

Tror jag skrattar på mig !!! :);)

Publicerat
Det snackas mycket om hastighet. Den är dock inte så viktig som många tror.

Huvudsaken är att man har en tyst båge. Sen om den IBO gör 295 eller 350 saknar betydelse i jaktliga sammanhang.

Det primära är att man träffar med den.

Min Truth 2 gör med 30 grams pilar 276 fot/sek. Enligt IBO mätningar ska den göra runt 314-318.

Men även om man skulle stressa upp hastigheten med en 5grains/pound pil så är skillnaden på ditt sikte knappt märkbart på jaktmässiga håll. Det är först på de längre hållen som du märker att siktpinnarna hamnar tätare ihop.

Men visst är det kul när man har en snabb båge och jag ser framemot att testa nya Martin warthog och se om den skjuter lika bra som T2:an.

Inte ens på 3-D tävlingar är det någon garanti att man blir en vinnare tack vare en snabb båge.

När jag tävlade som mest aktivt -94-00 så sköt jag tunga aluminium skaft och hastigheten var inte något att skryta över. Men trots det spöade man massor av killar som sköt med betydligt snabbare bågar.

Bra avståndsbedömning och skjutform överväger många gånger snabbheten i utrustningen har jag lärt mig med åren.

Så det enda som hjälper är att träna mycket och framför allt att träna jaktmässigt. Detta utesluter många gånger skytte iklädd t-shirt och när det är sommarvarmt ute. Skjuter du in bågen i sådan väderlek och klädsel så garanterar jag att du blir förvånad när det blir minusgrader ute och tjockjackan åker på.

Men VI (eller hur Thomas?) som var till afrika hade ju T-shirt väder när vi jagade och jag måste erkänna att det var härligt att kunna sitta på pass utan att frysa. Första gången man var tvungen att dra av sig byxorna och jaga i kalsonger. Men då var det +35 i skuggan.

sant så sant!.. de är inte hastigheten som dödar viltet!.. utan tysnaden!.. men kan man kombinera dessa hög fart och tyst båge!.. ja då gör de juh inget!..

och med tanke på de där med kallingar!.. så har jag juh sett dej i de!.. ^_^ å förstår nu varför du lyckades skjuta en babbian!.. den satt juh helt stilla av chock av denna syn!.. eller den kan juh blivit kär!.. :rolleyes:

Mvh

Publicerat
Ja, att en snart 3 år "gammal" båge fortfarande slår 2009 års bågar på fingrarna är inte dåligt!! ^_^

Men lova att aldrig testa PSEs Omen eller vanliga X Force bågen..

För då måste du byta! :)

Jasså!.. den var trevlig!.. hmmf!.. då måste man juh testa!.. :rolleyes: ..

Mvh

Publicerat
  • Författare
Jahaaaa, det var så du fick din babian! ;)

Han fick se dig i kallingarna, och vips så blev han blind o ramalde ner ur trädet ^_^

Eller. B):):rolleyes::)

Ja, nåt sånt var det nog.

Nästa gång jag åker till afrika blir lite tidigare i augusti för att få lite svalare väder.

Hur många här är sugna på att hänga med till sydafrika?

Publicerat

Nästa gång jag åker till afrika blir lite tidigare i augusti för att få lite svalare väder.

För att få se dej springa runt i kallingarna och jaga babian...näee vet du vad ?! :rolleyes:^_^

Men börjar vi prata Alaska så...men ni vet vad som gäller, en trutsmäll på mej så jag somnar innan vi ska ombord på planet.. :)

Publicerat

för att få se dej jaga med båge blir det ja

men sen är de dedära med inkomsterna :rolleyes:

Publicerat
För att få se dej springa runt i kallingarna och jaga babian...näee vet du vad ?! :ph34r:;)

Men börjar vi prata Alaska så...men ni vet vad som gäller, en trutsmäll på mej så jag somnar innan vi ska ombord på planet.. :P

Du vet väl kråkis, de e jäkligt långt till Alaska! :)

Kommer att ta en jädra tid att köra dit B)

Eller, som du sa, en rejäl trutsmäll!

Publicerat
Du vet väl kråkis, de e jäkligt långt till Alaska! :lol:

Kommer att ta en jädra tid att köra dit :huh:

Eller, som du sa, en rejäl trutsmäll!

Mhmm...blir en jäkla bilresa genom hela Sovj...ehh Ryssland heter det nu va?

Och sen färja över sundet..

Nä bättre med en rejäl blydagg i nacken då så man somnar en stund, eller en Valium eller två kanske.. :wub:

Publicerat

:D Bajsar björnen i skogen???.... :) ...... Mamre har juh drabbas av Afrika!.. så han e juh på!.. :P

Mvh

Publicerat
Mhmm...blir en jäkla bilresa genom hela Sovj...ehh Ryssland heter det nu va?

Och sen färja över sundet..

Nä bättre med en rejäl blydagg i nacken då så man somnar en stund, eller en Valium eller två kanske.. :wub:

Du kan juh göra hela resan till Alaska, till en enda enormt häftig jaktresa, lite älg i ryssland, en liten omväg, o en kamtjacka björn på en sisådär 1500kg, vildren, o en massa andra spännande jakter. :P

Fan, det hade kanske varit en bra affärs ide'.

"Jaga dig genom moder Ryssland"

Publicerat
"Jaga dig genom moder Ryssland"

Eller " Bli jagad genom hela Ryssland"....av folk som vill skinna dig på allt du äger.. :)

Nä, jag har varit i Sovjet 2 ggr, det får räcka, trutsmällen är ett bättre alternativ..

Publicerat
Eller " Bli jagad genom hela Ryssland"....av folk som vill skinna dig på allt du äger.. :P

Nä, jag har varit i Sovjet 2 ggr, det får räcka, trutsmällen är ett bättre alternativ..

;):( .. finns så många fina droger nu för tiden!.. så Afrika ska vi nog kunna lösa!.. ;)

Mvh

Publicerat

;)

(För dom som inte förstår vad vi pratar om, så är jag hysteriskt flygrädd trots många timmar i luften... :P )

Publicerat
:(

(För dom som inte förstår vad vi pratar om, så är jag hysteriskt flygrädd trots många timmar i luften... :P )

Du nämde ju lösningen tidigare...Valium, vi ska ju till Afrika nästa år ju!

;)

Publicerat
;)

vi sätter dej och Stina i baren några timmar innan!.. och några flaskor Jäger senare är de löst!.. ;) ... :(

MVh

Publicerat

:(

Heeellooo !!! :P

Jaja, men nu tar vi Espana först, med bil ;)

Publicerat
vi sätter dej och Stina i baren några timmar innan!.. och några flaskor Jäger senare är de löst!.. :P ... :(

MVh

Va, är Stina också flygrädd ?? ;)

Publicerat

;)

Men om Crowfear börjar cykla nu, borde han vara där lagom till ni andra landar, eller ? :D

Publicerat
Men om Crowfear börjar cykla nu, borde han vara där lagom till ni andra landar, eller ? :D

Ja, eller hur... ;)

Publicerat
Ja, eller hur... :D

Titta Gubbs !! Han är redan på väg !

post-2338-1232093590_thumb.jpg

Publicerat
Titta Gubbs !! Han är redan på väg !

post-2338-1232093590_thumb.jpg

Hehehe...nykammad och fin va ? :D

Publicerat
Va, är Stina också flygrädd ?? ;)

;) de beror på vem man gämför med!... me dej!.. så e hon de inte!.. med mej!.. så e hon!.. fast ett par tre jäger brukar lunga henne!.. ^_^

MVh

Publicerat
;) de beror på vem man gämför med!... me dej!.. så e hon de inte!.. med mej!.. så e hon!.. fast ett par tre jäger brukar lunga henne!.. ^_^

MVh

Jäger är fina grejor ibland.. ;)

Publicerat
Jäger är fina grejor ibland.. :D

^_^ visst e de!.. vi får ta å testa lite olika medusiner till sommaren!.. å se va som kan bota dej!.. -_-

MVh