Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vem är LtNil

Featured Replies

Publicerat

Jag är i tidiga trettioårsåldern och bor i Boden. Jag kommer ursprungligen från skåne men har bott i Norrbotten i 12 år nu så jag känner mig ganska hemma. flytten tillsammans med mitt Nick kanske ger en fingervisning mot vad jag jobbar med.

Tog jägarexamen för 7 år sedan men jagade aldrig förräns förra året. Mycket på grund av att det inte är helt enkelt som inflyttad att skaffa nån mark att jaga på. Nu är det löst! :P Alltså är jag grön inom jaken.

Nu förtiden så försöker jag suga upp all kunskap om jakt som jag bara kan komma över.

Jag jobbar inom försvarsmakten som officer och är van vid skytte och natur. Naturintresset, som var en stor del i att jag började jaga, har jag fått från min farfar (ej jägare) som är otroligt kunnig inom allt som har med naturen att göra. jag har spenderat många långa dagar i skogen som pojk tillsammans med honom.

Favoritjakten är nog vinter-ripjakten i fjällen, att få knalla runt på skidor i vår vackra fjällvärld är oslagbart. tyvärr blir det bara nån helg per år pga familjesituationen. Fru + son (1,5 år).

Hittar hit nästan dagligen och alltid lika kul att se vilka nya inlägg som lagts in. Här har jag alltid känt mig välkommen och jag tycker att diskussionsklimatet är bland de bättre på nätet.

Ses i rymden//Pelle

Publicerat

Välkommen Pellemilitär :P

Alltid kul med fler som är ganska nya på jakt, här finns mycket att lära, många som tålmodigt svara på våra dumma frågor :DB)

Publicerat

Hej och välkommen hit :D ... hopasp att du kommer att trivas här hos oss B)

och att du snappar upp allt som är intresant :P

Publicerat

Hej och välkommen samt tja välkommen ut ur gardreroben även!

Mvh!

Publicerat

Hej och välkommen... :P

Publicerat

Hjärtligt välkommen

Publicerat

Välkommen hit!

Publicerat

Hej & välkommen hit! Ytterligare en norrbottning! Kul! :P

Publicerat

Välkommen ! :D

Publicerat

Välkommen hit.

Publicerat

Välkommen :D

Publicerat

Välkommen

Publicerat

Välkommen till forumet!...

Mvh Mamre!..

Publicerat

Välkommen Pellemannen! :P

Publicerat

Hej och välkommen! :)

Publicerat

Välkommen och hjärtligt välkommen. Som "ny" jägare lär jag mej också massvis varje dag av av folkena här inne på detta forum. Att de flesta medlemmarna också är väldigt trevliga gör ju besökena så mycket bättre :)

Publicerat

Velkommen løytnant! :huh:

Publicerat

Hoppsan! En kollega!

Hallå!

Publicerat
Hoppsan! En kollega!

Hallå!

Men för fasen SgP !

LYSTRING heter det väl... :D

Hallå..? vad är det för civiltrams? :D

Publicerat
Men för fasen SgP !

LYSTRING heter det väl... :P

Hallå..? vad är det för civiltrams? ^_^

Är väl ngt nytt velourtrams, vi ska lösa uppgiften i grupp medelst kramar, mys och demokrati osv..

Mvh!

Publicerat
Är väl ngt nytt velourtrams, vi ska lösa uppgiften i grupp medelst kramar, mys och demokrati osv..

Mvh!

^_^

Publicerat

Mvh!

Har du genomgått värdegrundsutbildning? :P

crowfear: Det kallas att anpassa sig till samhället. Det finns program för sådant... Övriga deltagare kan heta Bulten, Roffe, Kniven och Dynamit-Bengt... :rolleyes:

Publicerat
Har du genomgått värdegrundsutbildning? :P

crowfear: Det kallas att anpassa sig till samhället. Det finns program för sådant... Övriga deltagare kan heta Bulten, Roffe, Kniven och Dynamit-Bengt... :rolleyes:

Där fick jag så jag teg... ;)

Publicerat
:rolleyes:
Publicerat
Där fick jag så jag teg... :rolleyes:

JA! Crowfear, gå kurs och bli socialt anpassad till vårt svenska samhälle.. Ta med dej Mr Mauser under armen då du går, han behöver det :P

Mvh!