Publicerat September 15, 200520 yr Fota mera på era äljakter. Vet att ni är många som är ute i skog och mark dessa veckor. Lägg ut lite fina bilder. (köper mig nog en digi.kamera själv så fort jag hittat rätt modell)
Publicerat Oktober 18, 200520 yr Här kommer bilder från förra årets älgjakt. Första bilden är från ett fint älgpass, kanonutsikt över ett hygge, precist i skogskanten. :D Dom andra bilderna är på kalven som kom utsmygande tillsammans med kon på hygget ca 30 min efter det att den första bilden togs. ;D ;D
Publicerat Mars 21, 200620 yr En bild igen utav den oxen som jag sköt med min 6,5x55a den var på väg över vägen men först så hörde jag hunden skälla på samma sida som jag stog, så jag väntade ett bra tag innan det släppte o gick loss . Då fick jag se ett par horn som kom upp bakom en storsten sedan så vissade den upp sig o tog sina steg ut på vägen, så jag hade ungefär ca 80 meter fram till älgen o just som den nådde den andra sidan utav vägkanten gick skottet o det kändes bra . Sedan när jag väntade ett tag o fick order om att kolla upp siturationen så gick jag sakta fram dit jag på sköt på älgen o hörde hunden skälla en liten bit in i skogen, sedan så vart det helt tyst o när hunden kom därifrån då fick jag order om att jag kunde följa upp spåren vilket jag gjorde den låg ca:40 meter in o under en gran.
Publicerat Mars 22, 200620 yr [/img] Den oxen var stillig o slakthuset gick inte av för hackor heller
Publicerat Mars 22, 200620 yr Den oxen var stillig o slakthuset gick inte av för hackor heller Vi skjuter en å två st sådana varje år och någon runt 8-10 taggar. Det finns mer att läsa om våran älgjakt i byns lokala tidning. http://www.bondersbyn.se/bondersbyarn/index.htm
Publicerat Mars 22, 200620 yr Vi skjuter en å två st sådana varje år och någon runt 8-10 taggar. Det finns mer att läsa om våran älgjakt i byns lokala tidning. http://www.bondersbyn.se/bondersbyarn/index.htm Jag får se om jag får tillfälle att fälla en stor tjur till för där på B-licens området var det en 20 taggare för 2 år sedan om han inte är på väg till att bli en retur oxe
Publicerat Mars 22, 200620 yr Jag får se om jag får tillfälle att fälla en stor tjur till för där på B-licens området var det en 20 taggare för 2 år sedan om han inte är på väg till att bli en retur oxe Lycka till! :
Publicerat Mars 22, 200620 yr Kul med bilder jag måste köpa en kamera först då kan jag lägga ut bilder. Och alla väntar väl på 20taggaren.
Publicerat Mars 22, 200620 yr Lycka till! : Jo det kan ju behövas att man får en lycko spark i arslet om det ska gå så som man vill
Publicerat Mars 22, 200620 yr Jo det kan ju behövas att man får en lycko spark i arslet om det ska gå så som man vill Jepp! ;D
Publicerat Maj 24, 200620 yr Grattis Anna. Nu är det inte såå himla länge kvar innan det är älgjakt igen....typ 3½ månad. Men först ska vi försöka fånga 15 kg,s laxen i Byskeälven
Publicerat Maj 24, 200620 yr Grattis Anna.Nu är det inte såå himla länge kvar innan det är älgjakt igen....typ 3½ månad. Men först ska vi försöka fånga 15 kg,s laxen i Byskeälven 3½ månad går fort när man har kul....jo nu gäller det att lura dit stoorn på kroken!!!