Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Detta gangnar inte jägarkåren

Featured Replies

Publicerat
http://www.sr.se/norrbotten/nyheter/artike...artikel=2566901

:rolleyes:^_^:)

Detta är väl anledningen till att Vi inte får någon jaktbar stam av lo här i länet. :)

Inte bra om det är en tjuvskjutet lodjur, minns dock den de hittade i hälsingland som var en avlivad tamkatt.

Publicerat
  • Författare
Inte bra om det är en tjuvskjutet lodjur, minns dock den de hittade i hälsingland som var en avlivad tamkatt.

Se där ja! Sedan tjuvjakt i nationalpark också. Det finns sådana som inte drar sig för något och var dom gör det. :rolleyes:

Publicerat

Exakt samma sak hände här i Roslagen, mulad vild tamkatt anträffad i plastpåse växte x antal kg och vart lokisse när Lst fick tag på det! Som en konsekvens av händelsen åkte man raskt ut och fångade in två intet ont anande lokattungar i området. Vart rätt kul då beslutsfattaren klev ur direktsändning i tv där hon öst galla över jägarna och fick telefon.. och i det samtalet fick hon veta att det var just tamkatt i påsen och ingen kisse med tofs på öronen :rolleyes:

Mvh!

Publicerat
Exakt samma sak hände här i Roslagen, mulad vild tamkatt anträffad i plastpåse växte x antal kg och vart lokisse när Lst fick tag på det! Som en konsekvens av händelsen åkte man raskt ut och fångade in två intet ont anande lokattungar i området. Vart rätt kul då beslutsfattaren klev ur direktsändning i tv där hon öst galla över jägarna och fick telefon.. och i det samtalet fick hon veta att det var just tamkatt i påsen och ingen kisse med tofs på öronen ^_^

Mvh!

Haha, ja just ja, det var en jäkligt pinsam historia för LS.. :)

Undrar om rodnaden gått ner på henne än ? :rolleyes:

Publicerat

Det råder nog inga som helst tvivel på att naturbevakarna i våra fjäll ser skillnad på en tamkatt och ett lodjur.

Sedan om de i Lst inte ser skillnaden på katt och katt i andra delar av Sverige är rätt så pinsamt :rolleyes:

Publicerat
Det råder nog inga som helst tvivel på att naturbevakarna i våra fjäll ser skillnad på en tamkatt och ett lodjur.

Sedan om de i Lst inte ser skillnaden på katt och katt i andra delar av Sverige är rätt så pinsamt :ph34r:

Och då undrar man ju lite vart dom hittar sina "experter"?

Publicerat
http://www.sr.se/norrbotten/nyheter/artike...artikel=2566901

B);):P

Detta är väl anledningen till att Vi inte får någon jaktbar stam av lo här i länet. :)

också påstår vissa att tjuvjakt på rovdjur inte förekommer i fjällen :ph34r:

Publicerat
  • Författare
Exakt samma sak hände här i Roslagen, mulad vild tamkatt anträffad i plastpåse växte x antal kg och vart lokisse när Lst fick tag på det! Som en konsekvens av händelsen åkte man raskt ut och fångade in två intet ont anande lokattungar i området. Vart rätt kul då beslutsfattaren klev ur direktsändning i tv där hon öst galla över jägarna och fick telefon.. och i det samtalet fick hon veta att det var just tamkatt i påsen och ingen kisse med tofs på öronen :D

Mvh!

Ja, det minns jag också! Det var ju någon som nämnde det här på forumet om jag inte minns fel. Jäkligt pinsamt för lst.

asm Postat Idag, 19:30 QUOTE (lsjonsson @ Jan 14 2009, 17:07 ) post_snapback.gifhttp://www.sr.se/norrbotten/nyheter/artike...artikel=2566901

:wub::lol:;)

Detta är väl anledningen till att Vi inte får någon jaktbar stam av lo här i länet. ;)

också påstår vissa att tjuvjakt på rovdjur inte förekommer i fjällen :huh:

Det har jag inte sagt, men att dom försöker lägga skulderna på samerna utan bevis. Visst finns det säkert någon same som har torskat för tjuvjakt.

Publicerat
Ja, det minns jag också! Det var ju någon som nämnde det här på forumet om jag inte minns fel. Jäkligt pinsamt för lst.

Det har jag inte sagt, men att dom försöker lägga skulderna på samerna utan bevis. Visst finns det säkert någon same som har torskat för tjuvjakt.

jag lägger inte heller någon skuld på en enskild folkgrupp, bara att tjuvjakt förekommer, vissa hävdar i sten att alla djur som försvinner "vandrar" iväg så långt att gps-pejlarna inte har någon mottagning :huh:

här är ett tydligt bevis på att tjuvjakten finns, inte vem som gjort det, men att den förekommer

Publicerat
  • Författare
jag lägger inte heller någon skuld på en enskild folkgrupp, bara att tjuvjakt förekommer, vissa hävdar i sten att alla djur som försvinner "vandrar" iväg så långt att gps-pejlarna inte har någon mottagning :huh:

här är ett tydligt bevis på att tjuvjakten finns, inte vem som gjort det, men att den förekommer

Jepp! Det stämmer tyvärr! :wub:

Publicerat
jag lägger inte heller någon skuld på en enskild folkgrupp, bara att tjuvjakt förekommer, vissa hävdar i sten att alla djur som försvinner "vandrar" iväg så långt att gps-pejlarna inte har någon mottagning :wub:

Det kan väl ingen neka till, men sen omfattningen på den är ju en annan sak, BRÅ,s siffror ger jag inte ett rätt.. :huh:

Publicerat
  • Författare
Det kan väl ingen neka till, men sen omfattningen på den är ju en annan sak, BRÅ,s siffror ger jag inte ett rätt.. :huh:

...för. Inte jag heller! :wub:

Publicerat
Det kan väl ingen neka till, men sen omfattningen på den är ju en annan sak, BRÅ,s siffror ger jag inte ett rätt.. :D

inte jag heller, det har jag hela tiden hävdat, deras siffror är uppskrivna, uppskattade och allt annat som börjar på upp

men jag tror inte heller på att det är en "obetydlig" del heller, förmodligen mittemellan, min förhoppning är att sanningen är närmare "obetydlig" än "uppskrivna" men det kommer vi aldrig att få veta

Publicerat
inte jag heller, det har jag hela tiden hävdat, deras siffror är uppskrivna, uppskattade och allt annat som börjar på upp

men jag tror inte heller på att det är en "obetydlig" del heller, förmodligen mittemellan, min förhoppning är att sanningen är närmare "obetydlig" än "uppskrivna" men det kommer vi aldrig att få veta

Sant, men vi kan ju konstatera att all tjuvjakt är en styggelse. :D

Publicerat
  • Författare
Sant, men vi kan ju konstatera att all tjuvjakt är en styggelse. :D

Instämmer! :D