Publicerat Januari 15, 200917 yr Klicka in dig på följande länk och sen klickar du på grisarna. Du får upp en ganska läcker åtelkamera i realtid från Estland. Jag har sett hyfsat mycket gris där och mårdhundar, älg och räv. Vi kan väl rapportera på denna sida vad det dyker upp för olika vilt. Såg ett gäng korpar idag och killen som utfordrar dem var ute med några hinkar godis till djuren. Glöm inte att ha på ljudet. Man kan höra grisarna grymta och hur korpvingarna flaxar. Mycket bra sida. Ibland påstår den att det blir nåt fel på sidan. Men klickar man åtskilliga gånger så brukar det funka. http://www.looduskalender.ee/en/node/2141
Publicerat Januari 15, 200917 yr Författare 9 st. Har under kvällen sett 12 grisar inne samtidigt, 3 mårdhundar och 1 räv. Fast räven såg dottern min och började skrika åt mig. Detta är ju bättre än barnprogrammen sa hon. Hon är 9 år och sa senast idag att hon ska bli bågjägare och åka till afrika hon med.
Publicerat Januari 16, 200917 yr Har under kvällen sett 12 grisar inne samtidigt, 3 mårdhundar och 1 räv. Fast räven såg dottern min och började skrika åt mig.Detta är ju bättre än barnprogrammen sa hon. Hon är 9 år och sa senast idag att hon ska bli bågjägare och åka till afrika hon med. Ordning på henne!.. ... vi får ta en liten tur dit med barnen då!.. Mvh
Publicerat Januari 16, 200917 yr Vore kul att ha en sådan grej ! har hört att de nya "trail cams" ska finnas med mobil nu mera, de kan sända bilder via MMS kan bara se all som sitter på möten och får panik när stor bocken trillar in i nallen
Publicerat Januari 16, 200917 yr Vore kul att ha en sådan grej ! har hört att de nya "trail cams" ska finnas med mobil nu mera, de kan sända bilder via MMS kan bara se all som sitter på möten och får panik när stor bocken trillar in i nallen Måste va jobbigt med MMS.. På kvällar och mornar piper det i telefonen hela tiden! Det finns ju varianter som man har koll på via datorn. Har man flera kameror så laddar dessa upp bilderna till en hemsida där man även har koll på batteritid m.m. De verkar riktigt bra! Enda problemet är att de inte fungerar här borta..
Publicerat Januari 21, 200917 yr Måste va jobbigt med MMS..På kvällar och mornar piper det i telefonen hela tiden! Det finns ju varianter som man har koll på via datorn. Har man flera kameror så laddar dessa upp bilderna till en hemsida där man även har koll på batteritid m.m. De verkar riktigt bra! Enda problemet är att de inte fungerar här borta.. Men NU är det en jädrans aktivitet.....
Publicerat Januari 21, 200917 yr finns redan en tråd om detta ämne. http://www.jaktsnack.se/index.php?showtopic=15215&hl=
Publicerat Januari 27, 201016 yr Sånt här kan man fördriva en hel dag med att titta på. 8-9 grisar där nu och käkar men vad tusan har de gjort för mönster med fodret?!
Publicerat Januari 27, 201016 yr Sånt här kan man fördriva en hel dag med att titta på. 8-9 grisar där nu och käkar men vad tusan har de gjort för mönster med fodret?! -25c (kanske?)
Publicerat Januari 30, 201016 yr Nu är det fart på grisarna! säkert 60 svin på åtelkamera 2 nu...grymt...nästa så man tror de e i en grisfarm
Publicerat Januari 30, 201016 yr säkert 60 svin på åtelkamera 2 nu...grymt...nästa så man tror de e i en grisfarm Som minst nu har det varit ca 30, men emellanåt verkar det vara ett gäng till som kommer och då blir det fullt i linsen! Helt sjukt ju Jag har haft dom uppe i tre timmar nu!
Publicerat Januari 30, 201016 yr Som minst nu har det varit ca 30, men emellanåt verkar det vara ett gäng till som kommer och då blir det fullt i linsen!Helt sjukt ju Jo prata med brorsan jyst o han brukar vara ner med en est o jaga o han sa att stället ligger öster om Tallin o ingår i ett ganska stort fredat område...
Publicerat Januari 30, 201016 yr Jo prata med brorsan jyst o han brukar vara ner med en est o jaga o han sa att stället ligger öster om Tallin o ingår i ett ganska stort fredat område... Ok! Då blir det lite lättare att förstå!
Publicerat Januari 30, 201016 yr Ok!Då blir det lite lättare att förstå! de e ju klart o me den snömängd som de e i estland nu så drar no åtlarna som bara faan...
Publicerat Februari 14, 201016 yr Har också sett många grisar, framför allt på kamera 2. Just nu var det 8 rådjur varav 2 ganska fina bockar...*suck* Det är himla fräckt att man hör dem också...vill ju dit.
Publicerat Juni 1, 201015 yr Tjena!Är det någon som vet vad det är för vitt pulver som de har lagt ut som drar grisarna?