Publicerat Januari 15, 200917 yr Ca. 1,5 kg hjortron och 8-9 dl socker. Det beror på hur söt man vill ha den och sedan låter man den koka tills den ser bra ut efter provsmak.
Publicerat Januari 15, 200917 yr Ca. 1,5 kg hjortron och 8-9 dl socker. Det beror på hur söt man vill ha den och sedan låter man den koka tills den ser bra ut efter provsmak. En uppskattad variant är att ta frysta bär, helst inte så mogna att dom är supermosig, tillsammans med socker och en liten skvätt konjak och värma upp det i en kastrull tills det precis mosar till sig lite. Serveras OMG med vaniljglass.Dom säger att det blir gott, jag vet inte för jag HATAR hjortron tyvvär.
Publicerat Januari 15, 200917 yr Författare En uppskattad variant är att ta frysta bär, helst inte så mogna att dom är supermosig, tillsammans med socker och en liten skvätt konjak och värma upp det i en kastrull tills det precis mosar till sig lite. Serveras OMG med vaniljglass.Dom säger att det blir gott, jag vet inte för jag HATAR hjortron tyvvär. ...och jag älskar hjortron.
Publicerat Mars 26, 200917 yr En uppskattad variant är att ta frysta bär, helst inte så mogna att dom är supermosig, tillsammans med socker och en liten skvätt konjak och värma upp det i en kastrull tills det precis mosar till sig lite. Serveras OMG med vaniljglass.Dom säger att det blir gott, jag vet inte för jag HATAR hjortron tyvvär. HUR kan man hata hjortron!? Hjortronsylt är en av Guds största gåvor till norrlänningen...
Publicerat Mars 27, 200917 yr En uppskattad variant är att ta frysta bär, helst inte så mogna att dom är supermosig, tillsammans med socker och en liten skvätt konjak och värma upp det i en kastrull tills det precis mosar till sig lite. Serveras OMG med vaniljglass.Dom säger att det blir gott, jag vet inte för jag HATAR hjortron tyvvär. du är inte ensam att hata hjortron smaken är de väll inge fel på men konsistensen ... hua
Publicerat Mars 27, 200917 yr Bara ett jätteproblem ls. Finns inga sådana bär i mitt land. Älskar fö hjortronsylt
Publicerat Mars 27, 200917 yr Författare HUR kan man hata hjortron!?Hjortronsylt är en av Guds största gåvor till norrlänningen... Obegripligt! Ja!
Publicerat Mars 27, 200917 yr Det finns nog nästan inget godare än riktig myhlta! Men som Amakulo säger, det finns inte här nere... fel sida om fel trädgräns (För er utbölingar; myhlta = hjortron på jamsk)
Publicerat Mars 28, 200917 yr Obegripligt!Ja! Typ... (För er utbölingar; myhlta = hjortron på jamsk) Stavningen skiljer sig från ställe till ställe...