Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Sai kolfiber ljuddämpare

Featured Replies

Publicerat

var in vapenhandlarn häromdan å klämde lite på sai's carbon ljuddämpare.. 3300kr med montering... tror den vägde 340gram byggde väl ca 8cm... någon här som har en sådan? vad tycker ni om den? blev grymt sugen...

varför skjuter många bättre med en dämpare monterad? mindre rekyl?, mindre pipfladder pga mer vikt framtill?

/johan

Publicerat
var in vapenhandlarn häromdan å klämde lite på sai's carbon ljuddämpare.. 3300kr med montering... tror den vägde 340gram byggde väl ca 8cm... någon här som har en sådan? vad tycker ni om den? blev grymt sugen...

varför skjuter många bättre med en dämpare monterad? mindre rekyl?, mindre pipfladder pga mer vikt framtill?

/johan

Det lät intressant.

Undra just hur materialet kolfiber är? Om det tål en del stryk som man kan råka utsätta en dämpare för.

Dels mindre rekyl, och en lägre smäll hjälper dig att prestera bra.

Mvh//J

Publicerat
  • Författare

de lutar åt en licensansökan till veckan! :angry:

Publicerat

Finns det nå test om den dämparen , tänker själv köpa en ny men tittar på en hausken

Publicerat
  • Författare
Finns det nå test om den dämparen , tänker själv köpa en ny men tittar på en hausken

ingen aning. men enligt säljaren så dämpade den bra vet inte vilka dom jämfört med men antagligen dom vanligaste ståldämparna. den upplevdes tystare eftersom det metalliska ljudet inte fanns där, då den är av kolfiber. enkel att rengöra,bara skruva isär.

tänkte ev. använda samma dämpare till 6,5:an och 9,3:an bara att byta ut en del i dämparn. sen fanns det påbyggnads kit till den åxå.

Publicerat
  • Författare

Hallå!! ingen än som har denna dämpare???

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare

har inte blivit nån dämpare än, och ville inte vara utan bössa under toppjakten.. men nu e den slut så de blir inte i veckan å fixa detta... ja lyfter tråden igen för att höra om någon använder denna dämpare? synpunkter

mvh/j

Publicerat
har inte blivit nån dämpare än, och ville inte vara utan bössa under toppjakten.. men nu e den slut så de blir inte i veckan å fixa detta... ja lyfter tråden igen för att höra om någon använder denna dämpare? synpunkter

mvh/j

Kolla på grannkanalen, har sett SAI i någon tråd där. Riktigt intressant dämpare är det.

Publicerat

Funderar på att köpa en till mitt whisper projekt, verkar vara en bra dämpare. + åxå att man kan byta insatser i den.

Publicerat

Jag ska köpa den till nästa bössa. Tror att den är bra mot mirage ochså. Går att förlänga framåt och bakåt.

• 2 weeks later...
Publicerat
  • Författare
;) fick licensen idag! åter kommer senare med info å bilder
Publicerat

Väntar med spänning!

Publicerat
Väntar med spänning!

+1 =)

Publicerat
^_^ fick licensen idag! åter kommer senare med info å bilder

Hej, är det i långnäs du bor? Skulle vilja komma och lysna när du skjuter. På vilken bana brukar du panga?

Publicerat
  • Författare
Hej, är det i långnäs du bor? Skulle vilja komma och lysna när du skjuter. På vilken bana brukar du panga?

bor i hortlax.. den var inte kalr idag men kanske imorron..kan höra mig när ja ska till banan å testa

Publicerat

Vart köpte du dämparen?

/Mr Bängelsson

/johan

Publicerat

Jag tror jag törs gissa att han köpte den hos fritid & vildmarksliv i Bergsviken/Piteå. Men det är bara jag som spekulerar. Här är en länk http://www.fritidvildmarksliv.se/

Publicerat

Okej, tack för informationen!

Går själv i dämpar-funderingar, har väl mest kretsat kring A-tec som känns lite dyr och vmac3.

Fritid&Vildmark har jag gjort affärer med tidigare, å det kan jag nog tänka mig att göra igen.

Går Sai-dämparen att plocka isär för rengöring?

/Mr Bängelsson

Publicerat

Ja den är isärtagbar och även påbyggbar både framåt och bakåt, Du kan köpa insatser till alla kalibrar upp till 9,3x62 och behöver således bara en dämpare som du modellerar om. Jag har själv tänkt köpa skopkittet från sai´s hemsida bara dom får hem det hos fritid & vildmarksliv. Här har du en länk så du kan kolla lite mer. http://www.sai.dk/sai-ch-shop-kit2008.php

Publicerat
  • Författare

stämmer! hos fritid och vildmarksliv... men vapenteknikern är sjuk..kanske på freda.. :D

Publicerat
stämmer! hos fritid och vildmarksliv... men vapenteknikern är sjuk..kanske på freda.. :D

När du åker dit, skulle du kunna fråga Seved om SAI har kommit med insatser till 375? Dom var på väg sist jag var där men det var före årsskiftfet.

Publicerat
  • Författare
När du åker dit, skulle du kunna fråga Seved om SAI har kommit med insatser till 375? Dom var på väg sist jag var där men det var före årsskiftfet.

Det ska jag göra! när hade du beställt? ..ibland är det tydligen väldigt lååång väg innan en del grejer kommer

Publicerat
Det ska jag göra! när hade du beställt? ..ibland är det tydligen väldigt lååång väg innan en del grejer kommer

Inte beställt än. Men finns den så blir det nog svårt att hålla sig :rolleyes:

• 2 weeks later...
Publicerat

men vapenteknikern är sjuk..kanske på freda..

Har du fått den dit satt änn..

Publicerat

Måste pipan gängas med denna dämpare ?

/mats