Publicerat Januari 16, 200917 yr var in vapenhandlarn häromdan å klämde lite på sai's carbon ljuddämpare.. 3300kr med montering... tror den vägde 340gram byggde väl ca 8cm... någon här som har en sådan? vad tycker ni om den? blev grymt sugen... varför skjuter många bättre med en dämpare monterad? mindre rekyl?, mindre pipfladder pga mer vikt framtill? /johan
Publicerat Januari 17, 200917 yr var in vapenhandlarn häromdan å klämde lite på sai's carbon ljuddämpare.. 3300kr med montering... tror den vägde 340gram byggde väl ca 8cm... någon här som har en sådan? vad tycker ni om den? blev grymt sugen...varför skjuter många bättre med en dämpare monterad? mindre rekyl?, mindre pipfladder pga mer vikt framtill? /johan Det lät intressant. Undra just hur materialet kolfiber är? Om det tål en del stryk som man kan råka utsätta en dämpare för. Dels mindre rekyl, och en lägre smäll hjälper dig att prestera bra. Mvh//J
Publicerat Januari 17, 200917 yr Finns det nå test om den dämparen , tänker själv köpa en ny men tittar på en hausken
Publicerat Januari 17, 200917 yr Författare Finns det nå test om den dämparen , tänker själv köpa en ny men tittar på en hausken ingen aning. men enligt säljaren så dämpade den bra vet inte vilka dom jämfört med men antagligen dom vanligaste ståldämparna. den upplevdes tystare eftersom det metalliska ljudet inte fanns där, då den är av kolfiber. enkel att rengöra,bara skruva isär. tänkte ev. använda samma dämpare till 6,5:an och 9,3:an bara att byta ut en del i dämparn. sen fanns det påbyggnads kit till den åxå.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Författare har inte blivit nån dämpare än, och ville inte vara utan bössa under toppjakten.. men nu e den slut så de blir inte i veckan å fixa detta... ja lyfter tråden igen för att höra om någon använder denna dämpare? synpunkter mvh/j
Publicerat Januari 31, 200917 yr har inte blivit nån dämpare än, och ville inte vara utan bössa under toppjakten.. men nu e den slut så de blir inte i veckan å fixa detta... ja lyfter tråden igen för att höra om någon använder denna dämpare? synpunktermvh/j Kolla på grannkanalen, har sett SAI i någon tråd där. Riktigt intressant dämpare är det.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Funderar på att köpa en till mitt whisper projekt, verkar vara en bra dämpare. + åxå att man kan byta insatser i den.
Publicerat Januari 31, 200917 yr Jag ska köpa den till nästa bössa. Tror att den är bra mot mirage ochså. Går att förlänga framåt och bakåt.
Publicerat Februari 9, 200917 yr fick licensen idag! åter kommer senare med info å bilder Hej, är det i långnäs du bor? Skulle vilja komma och lysna när du skjuter. På vilken bana brukar du panga?
Publicerat Februari 9, 200917 yr Författare Hej, är det i långnäs du bor? Skulle vilja komma och lysna när du skjuter. På vilken bana brukar du panga? bor i hortlax.. den var inte kalr idag men kanske imorron..kan höra mig när ja ska till banan å testa
Publicerat Februari 10, 200917 yr Vart köpte du dämparen? /Mr Bängelsson var in vapenhandlarn häromdan å klämde lite på sai's carbon ljuddämpare.. 3300kr med montering... tror den vägde 340gram byggde väl ca 8cm... någon här som har en sådan? vad tycker ni om den? blev grymt sugen...varför skjuter många bättre med en dämpare monterad? mindre rekyl?, mindre pipfladder pga mer vikt framtill? /johan
Publicerat Februari 10, 200917 yr Jag tror jag törs gissa att han köpte den hos fritid & vildmarksliv i Bergsviken/Piteå. Men det är bara jag som spekulerar. Här är en länk http://www.fritidvildmarksliv.se/
Publicerat Februari 10, 200917 yr Okej, tack för informationen! Går själv i dämpar-funderingar, har väl mest kretsat kring A-tec som känns lite dyr och vmac3. Fritid&Vildmark har jag gjort affärer med tidigare, å det kan jag nog tänka mig att göra igen. Går Sai-dämparen att plocka isär för rengöring? /Mr Bängelsson
Publicerat Februari 10, 200917 yr Ja den är isärtagbar och även påbyggbar både framåt och bakåt, Du kan köpa insatser till alla kalibrar upp till 9,3x62 och behöver således bara en dämpare som du modellerar om. Jag har själv tänkt köpa skopkittet från sai´s hemsida bara dom får hem det hos fritid & vildmarksliv. Här har du en länk så du kan kolla lite mer. http://www.sai.dk/sai-ch-shop-kit2008.php
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare stämmer! hos fritid och vildmarksliv... men vapenteknikern är sjuk..kanske på freda..
Publicerat Februari 10, 200917 yr stämmer! hos fritid och vildmarksliv... men vapenteknikern är sjuk..kanske på freda.. När du åker dit, skulle du kunna fråga Seved om SAI har kommit med insatser till 375? Dom var på väg sist jag var där men det var före årsskiftfet.
Publicerat Februari 10, 200917 yr Författare När du åker dit, skulle du kunna fråga Seved om SAI har kommit med insatser till 375? Dom var på väg sist jag var där men det var före årsskiftfet. Det ska jag göra! när hade du beställt? ..ibland är det tydligen väldigt lååång väg innan en del grejer kommer
Publicerat Februari 10, 200917 yr Det ska jag göra! när hade du beställt? ..ibland är det tydligen väldigt lååång väg innan en del grejer kommer Inte beställt än. Men finns den så blir det nog svårt att hålla sig
Publicerat Februari 20, 200917 yr men vapenteknikern är sjuk..kanske på freda.. Har du fått den dit satt änn..