Publicerat Januari 19, 200917 yr Kul tråd Bor utanför söderhamn,får jaktmark i mars så än så länge får jag nöja mej med att titta på rådjuren Har ett skapligt gäng som huserar i området men vänta ni bara.....
Publicerat Januari 19, 200917 yr Är själv född i Bollnäs, uppvuxen i Arbrå och äger skog samt jagar utanför Alfta. Tänkte bara tipsa om en övning ikväll i Ljusdal: http://www.jagareforbundet.se/gavleborg/im...djursdebatt.pdf Kan nog bli både kul och intressant...
Publicerat Januari 19, 200917 yr Kul tråd Bor utanför söderhamn,får jaktmark i mars så än så länge får jag nöja mej med att titta på rådjuren Har ett skapligt gäng som huserar i området men vänta ni bara..... Passa du får Crowfear på halsen då, annars sitter du med en bygelsmälla i mars och längtar tills rådjursjakten kommer igång. På vilket område kommer du att jaga?
Publicerat Januari 19, 200917 yr Är själv född i Bollnäs, uppvuxen i Arbrå och äger skog samt jagar utanför Alfta.Tänkte bara tipsa om en övning ikväll i Ljusdal: http://www.jagareforbundet.se/gavleborg/im...djursdebatt.pdf Kan nog bli både kul och intressant... Om inte snöandet blir allt för jäkligt, så kommer vi upp. Men just nu vräker det ner här..
Publicerat Januari 19, 200917 yr Passa du får Crowfear på halsen då, annars sitter du med en bygelsmälla i mars och längtar tills rådjursjakten kommer igång. På vilket område kommer du att jaga? Ha,ha har inga problem med byglar,var jäkligt sugen på en i höstas,men väntade för länge Det blir söderala övre,tror jag...eller nedre...kommer inte ihåg...det är iallafall precis där jag bor så i princip är det bara att ställa sig på tomten o pricka nere på åkern!.
Publicerat Januari 19, 200917 yr En till hälsing Bor och jagar i Norrbo (samma lag som Jörgen) Jagar mest älg med mina jämtar (9mån och 9år). Men rävjakten nu i vinter missar man inte, kul jakt och trevlig fest på kvällen. Angående hjortjakt, jag glömmer aldrig radiotrafiken som utspelade sig när min jämte jagade hjort förbi en passkytt under älgjakten.
Publicerat Januari 19, 200917 yr Någon mer som var på debatten i kväll? Ja förutom du Daniel, som jag tycker skötte dig riktigt bra, och fler med mig ska tilläggas. Fortsätt så! Tomas
Publicerat Januari 19, 200917 yr Kul tråd =) En hälsning från södra stockholm, Rådjur o grisjägare, samt sökande älgjakt`s plats.. =)
Publicerat Januari 20, 200917 yr Någon mer som var på debatten i kväll? Ja förutom du Daniel, som jag tycker skötte dig riktigt bra, och fler med mig ska tilläggas. Fortsätt så!Tomas Nope, vi ställde tyvärr in, hade planerat att åka men fick förhinder.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Tompa Jan: Tack för berömmet! Tyckte själv det var en mycket nyttig debatt utan extrema yttringar och med ovanligt tydliga politiker. Vi har faktiskt kollat en del med partiledningarna idag och det verkar som att de kan stå för de ganska positiva utfästelser som gjordes... Crowfear: Du lär få en ny chans att gå på rovdjursdebatt med undertecknad vad det lider. Älghundsklubbens årsmöte i Gävle dagen före lopremiären t ex... Dock kul igår med riktigt mycket folk och mycket sansad debatt. Inte utan att man funderar en del på om inte Hälsingar har lite annat temperament än andra, ingen nämnd och ingen glömd...
Publicerat Januari 20, 200917 yr Tompa Jan: Tack för berömmet! Tyckte själv det var en mycket nyttig debatt utan extrema yttringar och med ovanligt tydliga politiker. Vi har faktiskt kollat en del med partiledningarna idag och det verkar som att de kan stå för de ganska positiva utfästelser som gjordes...Crowfear: Du lär få en ny chans att gå på rovdjursdebatt med undertecknad vad det lider. Älghundsklubbens årsmöte i Gävle dagen före lopremiären t ex... Dock kul igår med riktigt mycket folk och mycket sansad debatt. Inte utan att man funderar en del på om inte Hälsingar har lite annat temperament än andra, ingen nämnd och ingen glömd... Tacka inte, bjud igen Jo det va en bra debatt, lite synd bara att vissa hänger upp sig hur vargarna har kommit hit och då speciellt Ryssen... Spelar väl ingen roll nu? Nej bättre då att lägga energi på nya ideer och lösningar när tiden är så knapp. Två timmar går fort när man har roligt. Frisk var bra som moderator också. Mvh Tomas
Publicerat Januari 20, 200917 yr Tompa Jan: Tack för berömmet! Tyckte själv det var en mycket nyttig debatt utan extrema yttringar och med ovanligt tydliga politiker. Vi har faktiskt kollat en del med partiledningarna idag och det verkar som att de kan stå för de ganska positiva utfästelser som gjordes...Crowfear: Du lär få en ny chans att gå på rovdjursdebatt med undertecknad vad det lider. Älghundsklubbens årsmöte i Gävle dagen före lopremiären t ex... Dock kul igår med riktigt mycket folk och mycket sansad debatt. Inte utan att man funderar en del på om inte Hälsingar har lite annat temperament än andra, ingen nämnd och ingen glömd... Hälsingar är ett speciellt släkte ja..till det bättre ! Men det glädjer mig att höra att det hela vart bra, finns ju alla chanser tyvärr att det hettar till i sådana debatter. Årsmötet den 28 är redan inplanerat, så väl mött där då istället. Men är det någon speciell debatt inplanerad då?, i så fall har jag missat att det ska vara en sån, men inte mig emot i så fall.
Publicerat Januari 20, 200917 yr Näe, tror nog inte det blir regelrätt debatt, men jag ska dit och prata rovdjur och lite annat i alla fall...
Publicerat Januari 20, 200917 yr Näe, tror nog inte det blir regelrätt debatt, men jag ska dit och prata rovdjur och lite annat i alla fall... Okej, du menar så. Ja vi ses där nere då.
Publicerat Mars 23, 200917 yr Författare Gävleborgare och då främst hälsingar här har ni några björnjaktsutbildningar. Söderhamn 24 mars - en kväll + en kväll senare på skjutbanan. Gävle 26 mars - en kväll + en kväll senare på skjutbanan. Delsbo 25 april - en kväll + en kväll senare på skjutbanan. Hofors 16 maj. Hel dag med teori och skytte. Bollnäs 16 juni. Hel dag med teori och skytte. Pris: 450 kr exklusive förtäring. Är du intresserad av kurserna ovan anmäler du dig till majvor.hermansson@jagareforbundet.se senast 14 dagar före kursstart.
Publicerat April 19, 200917 yr En till hälsing Bor i Arbrå å e med på jakt inom arbrå västra vvo. Koldemo jaktlag! 15 år sköt 118 av 120möjliga poäng på förra jaktstigen i sommras i flästa! hel nöjd!!! Tyvär en trea på en frontbjörn
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Ännu en hälsing här Bor och är från Bergsjö, jagar på Bergsjö Mellersta, och franshammars Jaktklubb i Hassela. Har haft terrier mm, är väl mest inriktad på predatorer men jagar det mesta, har en halvstövare på uppgång nu som skall präglas på predatorer.
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Får man räkna sig som hälsing även om man inte bor där men är hälsing i själ och hjärta? För i så fall gör jag det!
Publicerat Oktober 25, 200916 yr Hej Hopp! Jag är hälsing jag med! Håller precis på att flytta från Ljusdal och ska flytta till Skästra, strax norr om Järvsö. Jagar på Järvsö Östra och jagar mest rådjur med Taxen Ingo och lite grväling med kompisar och deras "hunnar". Skitjakt på er!
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Ännu en hälsing här Bor och är från Bergsjö, jagar på Bergsjö Mellersta, och franshammars Jaktklubb i Hassela. Har haft terrier mm, är väl mest inriktad på predatorer men jagar det mesta, har en halvstövare på uppgång nu som skall präglas på predatorer. Jag misstänker att du har en kull bror till min tik köpt i rengsjö ? // Jörgen
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Jag misstänker att du har en kull bror till min tik köpt i rengsjö ?// Jörgen Stämmer nog, men jag fick ta bort han i vintras efter en batalj med en grävling tyvärr
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Tyckte ni skrev hälsningar! Ha det bra i klubben. Stockholmare med Östgötspåbrå. MVH H
Publicerat Oktober 26, 200916 yr Jag misstänker att du har en kull bror till min tik köpt i rengsjö ?// Jörgen TJT från Micke ?
Publicerat Oktober 26, 200916 yr En till Hälsing. Bor också i norrbo. Men för min del blir det bara älgjakt. ( Jagar i samma lag som jörgen och figo)Eller det har varit så hittills i alla fall. Får se om det kanske blir något mer framöver. Den som lever får se.