Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Styrketräning/tyngdlyftning/bodybuildning

Featured Replies

Publicerat

någon här som tränar?

har länge tänkt att börja om att lyft skrot men inte haft motivationen att komma igång efter ett längre uppehåll, men känner att de närmar sig att kliva in i gymet igen. snart är ju toppjakten över så då kanske...

Publicerat

Flex... :o

Publicerat
Flex... :o

Gör han :o Det trodde inte jag :o

/Lasse

Publicerat

johanjägare: du är i gott sällskap - jag har oxå "tänkt" att börja träna :o

Körde flitigt på gymmet för några år sen, men nu har jag tacklat av alldeles. Tänkte köpa hem lite hantlar mellan 10 och 20 kg, men när jag såg priserna på såna så höll jag på att trilla av stolen, så nu förlitar jag mig på min Hovleverantör av customsmidda hantlar att göra en leverans :o

Flex får bli vår andlige mentor och förebild! :o

Publicerat
någon här som tränar?

har länge tänkt att börja om att lyft skrot men inte haft motivationen att komma igång efter ett längre uppehåll, men känner att de närmar sig att kliva in i gymet igen. snart är ju toppjakten över så då kanske...

Men jag tränar sjukgympa in för kommande knäledsoperation! :o:o Flex har väl tränat el. tränar lite numera p g a skada vid olycka.

Publicerat

JohanJägare här har du en, som också tänkt att att kanske börja pånytt ;)

mest höll jag på med cykling som ungagrabb :P sen fick man bredband och körkort så hände nånting konstigt :P

Publicerat
  • Författare

kul att vi är några st som tänkt börja om... vi få peppa varann!! enda träningen man fått sista 5 åren är löpränne spettning på sodapannan och slita med bilmaskinen i ett kalkstup... sen har vi en 23kg hantel i manöverrummet som man kör konc.curl biceps med...

ska vara vi gymet i morron å kolla... hoppas man får använda magnesiumpulver... less på alla gym som är fullspäckade med lcd skärmar, å skitmusik som spelas... tung hårdrock ska de va! ;)

Publicerat
kul att vi är några st som tänkt börja om... vi få peppa varann!! enda träningen man fått sista 5 åren är löpränne spettning på sodapannan och slita med bilmaskinen i ett kalkstup... sen har vi en 23kg hantel i manöverrummet som man kör konc.curl biceps med...

ska vara vi gymet i morron å kolla... hoppas man får använda magnesiumpulver... less på alla gym som är fullspäckade med lcd skärmar, å skitmusik som spelas... tung hårdrock ska de va! ;)

Även jag skall ta tag i mitt liv igen, efter att under våren 2008 vägt in på 82 hårda kilo efter en deff från 87, nu väger jag runt de fruktade 90 kilona och känner att det inte är någon vikt att vara vid för en 34-åring,

Jag kommer att gå till gymmet i morgon och så vidare tills dess att formen tar sig igen.

/C

Publicerat

Har precis kommit igång igen efter några års frånvara från gymmet. Börjar lite lungt med 2ggr i veckan. Men fan vad ont det gör i kroppen ;).

Publicerat
Även jag skall ta tag i mitt liv igen, efter att under våren 2008 vägt in på 82 hårda kilo efter en deff från 87, nu väger jag runt de fruktade 90 kilona och känner att det inte är någon vikt att vara vid för en 34-åring,

Jag kommer att gå till gymmet i morgon och så vidare tills dess att formen tar sig igen.

/C

Du tycker inte vikten ska anpassas efter längden eller? Om man skulle väga 82kg då vore man ett sugrör ;)

Publicerat

Jag tränade hyffsat mycket fram tills jag skadade nånting i benet i våras. Vågade inte träna fram tills i höst sen dess har jag bara varit lat ;)

Men det kan inte vara så svårt att komma igång igen när tummen väl är ute ur röven hoppas jag.

Publicerat
Du tycker inte vikten ska anpassas efter längden eller? Om man skulle väga 82kg då vore man ett sugrör :P

Du är en klurig en, rimligtvis är vikt relaterad till behov, muskelmassa, ålder, längd och storlek på egot.

Mitt ego är litet, således behöver jag inte så mycket muskler...

Jag är 178 cm lång och som mitt BMI leder till resultat finner jag att vid 85 kilo med ett åttapack på magen enligt denna bejublade metod var överviktig på gränsen till fet, i dag 90 kilo tung är jag överviktig.

De få av er som har träffat mig vet att jag är långt ifrån överviktig, att jag agerar som om jag vore en över viktigit person är en helt annan sak. :P

Åter till frågan om träning, jag tror att löpning i trettio min samt två basövningar varje gympass kommer att leda till bra resultat till sommaren.

/C

Publicerat

ska vara vi gymet i morron å kolla... hoppas man får använda magnesiumpulver... less på alla gym som är fullspäckade med lcd skärmar, å skitmusik som spelas... tung hårdrock ska de va! :P

vad har man magnesiumpulver till? är inte det nåt man lekte med på kemin i skolan, som brann och lös bra? :P

Publicerat
  • Författare

kommer mest att satsa på att gå ned i vikt samt få ett bättre flås... nog blir de en del vikt träning åxå men inte som förr.. tror inte min kropp håller för det.. 1 målet är att hamna under 0,1 TON ligger nu på 111kg. 180cm.. enligt bmi så är jag nog död av sjuklig fettma..:blush: fattar inte varför bmi fortfarnade existerar..helt världlöst.. visst e man man fet men inte så fet..ha ha

egentligen är det ju skitenkelt...intag vs uttag... så de blir att lägga om kosten litegrann sen ut å röra på sig.... slut målet är 95kg men de blir en lång svettig väg dit...

/Johan

Publicerat
kommer mest att satsa på att gå ned i vikt samt få ett bättre flås... nog blir de en del vikt träning åxå men inte som förr.. tror inte min kropp håller för det.. 1 målet är att hamna under 0,1 TON ligger nu på 111kg. 180cm.. enligt bmi så är jag nog död av sjuklig fettma..:blush: fattar inte varför bmi fortfarnade existerar..helt världlöst.. visst e man man fet men inte så fet..ha ha

egentligen är det ju skitenkelt...intag vs uttag... så de blir att lägga om kosten litegrann sen ut å röra på sig.... slut målet är 95kg men de blir en lång svettig väg dit...

/Johan

Vi väger ungefär lika, men jag är 6cm längre ;)

Skulle själv behöva lite bättre flås, men va fan.. Nån gång kanske

Publicerat
less på alla gym som är fullspäckade med lcd skärmar, å skitmusik som spelas... tung hårdrock ska de va! :)

När vi hade gym inne på jobbet så hände det flera gånger att folk tränade och lyssnade på vanlig radio. Alltså inte ens musik, utan prat <_<

Vad gäller BMI så är det väl något som är applicerbart på "normala" icke tränande individer. Det blir ju lite lustigt att räkna ut BMI för Jay Cutler och Ronnie Coleman och sen säga att de är kraftigt överviktiga :P

Publicerat

hehe ska alla börja träna nu? ;)

Jag ska börja, tjejjen ska börja...många polare ska börja...värsta flugan :P

Har aldrig varit såhär tung i hela mitt liv :) ....177cm kort och 90,2 kg fet....ska ner till runt 78-80 kg hade jag tänkt.....får se hur det går med det <_<

har ju det mesta i gymväg i farsans garage, jag och brorsorna har köpt på oss lite grejs genom åren...dags att börja nu då att träna :D

Bästa träningsmusiken är Sabaton alternativt Rammstein B) ....tunga riff, tunga trummslag, tung bas.....klockrent!

Publicerat

Ja jäklar.. Själv väger jag in på 111 men kommer jag ner särskilt mycket under 105 så ser jag ut som om jag aldrig sett mat.

Men det här är en bra tråd, "ja jag ska också ta tag i träningen" :huh: Men jag tänkte lira hockey och åka skidor i stället för gymmet. Enda perioden jag gymmade var under lumpartiden och då var det för att fördriva tid. Tycker det är fördönat tråkigt att gymma. Hur hittar man motivation för att stå kämpa på gym?

Publicerat
Tycker det är fördönat tråkigt att gymma. Hur hittar man motivation för att stå kämpa på gym?

Det kanske beror på hur man är "lagd". Jag tyckte att gymmet var det bästa som fanns när det flöt på under en period. Rörelserna kändes närmast hydrauliska och kroppen svarade när man bad den att leverera. Men det börjar bli några år sedan nu... :huh:

Publicerat

Jag lyfter mkt skrot. Aluminium burkar :huh:

Publicerat
Ja jäklar.. Själv väger jag in på 111 men kommer jag ner särskilt mycket under 105 så ser jag ut som om jag aldrig sett mat.

Men det här är en bra tråd, "ja jag ska också ta tag i träningen" :huh: Men jag tänkte lira hockey och åka skidor i stället för gymmet. Enda perioden jag gymmade var under lumpartiden och då var det för att fördriva tid. Tycker det är fördönat tråkigt att gymma. Hur hittar man motivation för att stå kämpa på gym?

De är jävligt roligt när man kommer igång riktigt rejält, men de tar ju ett litet tag att göra de..... Själv vill jag inte gå ner i vikt utan gå upp :huh: ! Är 188cm och väger 90kg, skulle vilja gå upp på 100kg iaf. Dock muskelmassa

Publicerat

Jag är en 1,93 och väger 100 pannor. Skulle vilja väga sisådär 125 med 8% kroppsfett :);) Nu ligger kroppsfettet snarare kring 20% ;)

Publicerat

Tycker att det är skitskoj att hålla igång på gymmet, dock så kan suget variera lite periodvis. Jusst nu håller jag på att gå från en "trisst tid" till en "roligare tid". Det viktiga som jag ser det är när man kommer i en sån här trisst period och kanske inte prioriterar träningen särsilt högt, är att man iaf försöker hålla igång lite med någonting iaf. Väger 75 kg nu och är 1:80 lång. Siktar på att stadigt ligga på 80 sträcket i sommar. Eller skiter faktiskt i vad jag väger, huvudsaken är att jag blir nöjd, sen får vågen peka på vad den vill.

Publicerat

Jag får väl hoppa på den senaste forum flugan jag med då. Har aldrig tränat mycket på gym, ett par månader i tre olika omgångar. Tränade dock Kungfu http://www.wing-tsun.se/wingtsun.htm i x antal år bla som instruktör.

Nu mera tränar jag som så många andra på sofflocket o det suger, men jar har inte motivation för att komma ut o träna.

Familj, jobb och mera jobb gården och jakten tar all min tid och lite till.

Är 192 väger 107kg just nu, men jag har en liten plan på att skita i att häva i mig socker o annan skit samt att komma igång med någon form av motion för att innan midsommar vara nere under 100kg.

Det är som exabit skrev en skön känsla när man ber kroppen prestera o man känner att den verkligen försöker, vilket den inte gör nu.

Skit att man aldrig kan gör någonting med motta

/Lasse

Publicerat
Skit att man aldrig kan gör någonting med motta

A soul mate! ;)