Publicerat Januari 22, 200917 yr Vad säger man? http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4234818.ab Tänker främst på alla köttproducenter som har lösdrift i ligghallar och liknande där det inte är särskilt svårt för en varg att ta sig in, är det en landsbygd med höga stängsel runt gårdarna vi ska vänja oss vid i framtiden?
Publicerat Januari 22, 200917 yr Sjukt... dags att sätta ner foten och visa vem som bestämmer. Sånna vargar som inte har någon respekt för människolukt skall bort... bort, bort, bort. Såg ni läsaren som kommenterat "skaffa hundar som håller rovdjuren borta" Ska vara en skapligt skarp hund som står emot ett vargangrepp. För att inte snacka om när det kommer en hel flock...
Publicerat Januari 22, 200917 yr O tusan.. Jag kan inte kommentera eftersom jag inte kan registrera. Det står att min epostadress är upptagen och när jag ber om påminnelse om användarnamn står det att den epostadressen inte finns hos dem. skit. Jag får lägga till min kommentar här, kanske någon som har lust att kommentera med detta? Hälsa isåfall från vargpest eller dylikt. Det värsta med artikeln är nog kommentarerna. Att påstå att vargen klarar av att hålla viltstammen på en stabil nivå är ett stort misslyckande speciellt om man gått i skola huvudtaget och haft biologilektioner under högstadiet. Vargen har fritt spelutrymme när dennes enda naturliga fiende är förbjuden av politikerna att döda vargen. Det här är så pass onaturligt att man blir tveksam om man åldras med tiden. Dessutom får man från biologilektionerna veta hur det går för arter utan naturliga fiender där vädret inte är någon inverkande faktor. Det blir "J-kurva", vargen ökar i rasande takt (precis som nu) och dör ut när födan, det jaktbara viltet, tar slut. Hur kul blir det då tycker naturfantasterna i städerna?
Publicerat Januari 22, 200917 yr O tusan.. Jag kan inte kommentera eftersom jag inte kan registrera. Det står att min epostadress är upptagen och när jag ber om påminnelse om användarnamn står det att den epostadressen inte finns hos dem. skit.Jag får lägga till min kommentar här, kanske någon som har lust att kommentera med detta? Hälsa isåfall från vargpest eller dylikt. Det värsta med artikeln är nog kommentarerna. Att påstå att vargen klarar av att hålla viltstammen på en stabil nivå är ett stort misslyckande speciellt om man gått i skola huvudtaget och haft biologilektioner under högstadiet. Vargen har fritt spelutrymme när dennes enda naturliga fiende är förbjuden av politikerna att döda vargen. Det här är så pass onaturligt att man blir tveksam om man åldras med tiden. Dessutom får man från biologilektionerna veta hur det går för arter utan naturliga fiender där vädret inte är någon inverkande faktor. Det blir "J-kurva", vargen ökar i rasande takt (precis som nu) och dör ut när födan, det jaktbara viltet, tar slut. Hur kul blir det då tycker naturfantasterna i städerna? En generell reflektion: Det här med att reglera viltstammar tycker jag inte man ska lägga fram som argument för jakt. Jag jagar för att det är rätt och äkta och ett av de bästa, mest naturliga och mest grundläggande sätten att få tag på mat. Jag anser inte att vi som jägare ska "försvara oss" med att vi reglerar viltstammar, vi jagar för att det är rätt och naturligt.
Publicerat Januari 22, 200917 yr Ang snacket med att vargarna håller stammarna på en bra nivå är bevisligen bara rent kvaliciferat (stavning?:S) skitsnack, titta bara på Thomas Ekbergs film "predatorn" där är han i Ryssland för att jaga varg, där finns det knappt några klövvilt kvar pga vargen, det har gått så långt att vargen går in i byarna och käkar upp 3-4 hundar i månaden i brist på föda i skogen.. Det är ingen slump att våra förfäder utrotade vargen, varför ska det vara så svårt att lära sig av vårat lands historia?
Publicerat Januari 22, 200917 yr Ang snacket med att vargarna håller stammarna på en bra nivå är bevisligen bara rent kvaliciferat (stavning?:S) skitsnack, titta bara på Thomas Ekbergs film "predatorn" där är han i Ryssland för att jaga varg, där finns det knappt några klövvilt kvar pga vargen, det har gått så långt att vargen går in i byarna och käkar upp 3-4 hundar i månaden i brist på föda i skogen.. Det är ingen slump att våra förfäder utrotade vargen, varför ska det vara så svårt att lära sig av vårat lands historia? Du förstår precis vad jag menar
Publicerat Januari 22, 200917 yr Sjukt... dags att sätta ner foten och visa vem som bestämmer. Sånna vargar som inte har någon respekt för människolukt skall bort... bort, bort, bort. Såg ni läsaren som kommenterat "skaffa hundar som håller rovdjuren borta" Ska vara en skapligt skarp hund som står emot ett vargangrepp. För att inte snacka om när det kommer en hel flock... kanske en blandning av tjt/irländsk varghund+nån typ av mastiff vore något?
Publicerat Januari 22, 200917 yr kanske en blandning av tjt/irländsk varghund+nån typ av mastiff vore något? nejdå , alla som håller på med djur skall får special rätt att äga en tiger/lejon eller på nåt underligt sätt korsa fram en TJTxtiger det skulle vara fart på den
Publicerat Januari 22, 200917 yr Detta börjar gå för långt nu, vad händer nästa gång? Läste en del av komentarerna och man funderar i vilken värld vissa lever i? Vargar som tar sig in i en ladugård skall bort.
Publicerat Januari 22, 200917 yr nejdå , alla som håller på med djur skall får special rätt att äga en tiger/lejon eller på nåt underligt sätt korsa fram en TJTxtiger det skulle vara fart på den Haha! Instämmer!
Publicerat Januari 22, 200917 yr Tyvär är det här nog bara början så länge stadsborna ska bestämma över landbygden
Publicerat Januari 22, 200917 yr nejdå , alla som håller på med djur skall får special rätt att äga en tiger/lejon eller på nåt underligt sätt korsa fram en TJTxtiger det skulle vara fart på den Ännu bättre att blanda dem så man får en liger...
Publicerat Januari 29, 200917 yr http://www.jaktjournalen.se/index.php?id=4125&avd1=0 Nåt att fundera på för alla vargkramare!