Publicerat Januari 22, 200917 yr Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? Kanske borde man fundera på en dylik? Någon som har bra kontakter i Finland eller Danmark och rutin på att jaga med båge? Gärna mycket vana och rutin kan ju vara bra. Har en del kontakter själv, men tips är alltid välkomna så får man se vad det kan leda till. Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning.
Publicerat Januari 22, 200917 yr Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? Kanske borde man fundera på en dylik? Någon som har bra kontakter i Finland eller Danmark och rutin på att jaga med båge? Gärna mycket vana och rutin kan ju vara bra. Har en del kontakter själv, men tips är alltid välkomna så får man se vad det kan leda till. Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning. Gissar att det är S du ska prata med på detta forum! En lugnt och behärskad kille som verkligen vet vad han pratar om.. Han blev för övrigt filmad i Kanada på en jakt av några norrmän (om jag inte missminner mig). Alltså, han jagade inte norrmännen.. Han jagade ren!
Publicerat Januari 23, 200917 yr Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? Kanske borde man fundera på en dylik? Någon som har bra kontakter i Finland eller Danmark och rutin på att jaga med båge? Gärna mycket vana och rutin kan ju vara bra. Har en del kontakter själv, men tips är alltid välkomna så får man se vad det kan leda till. Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning. jag har sett några svenska bågjaktsfilmer!... S och co gjorde en film när dom var i Kanada! de vet jag!.. sedan har jag settt en video när dom fäller en giraff och lite annant smått o gott!..
Publicerat Januari 23, 200917 yr Alltså, han jagade inte norrmännen..Han jagade ren! är vi så säkra på de???... Mvh
Publicerat Januari 23, 200917 yr kommer ni hit o filmar så är jag på Har funderat på en dylik amatörfilm själv men kamerakillen verkar mest upptagen..
Publicerat Januari 23, 200917 yr Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? Kanske borde man fundera på en dylik? Någon som har bra kontakter i Finland eller Danmark och rutin på att jaga med båge? Gärna mycket vana och rutin kan ju vara bra. Har en del kontakter själv, men tips är alltid välkomna så får man se vad det kan leda till. Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning. Hej Jägare Jag har varit med i två TV program fråm YLE/FST om just bågjakt och utrustning, ena programet var mest om bågar och tillbh, sedan filmade vi en vecka jakt här på Åland, tyvärr blev det inget fällt men så är det i bland och att göra bågjakts film är svårt med tanke på att man ska så nära djuret. Hör gärna av dig om du vill snacka mera.