Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Svensk bågjaktfilm?

Featured Replies

Publicerat

Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? :blush: Kanske borde man fundera på en dylik?

Någon som har bra kontakter i Finland eller Danmark och rutin på att jaga med båge? Gärna mycket vana och rutin kan ju vara bra. Har en del kontakter själv, men tips är alltid välkomna så får man se vad det kan leda till.

Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. ;) men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning.

Publicerat
Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? :blush: Kanske borde man fundera på en dylik?

Någon som har bra kontakter i Finland eller Danmark och rutin på att jaga med båge? Gärna mycket vana och rutin kan ju vara bra. Har en del kontakter själv, men tips är alltid välkomna så får man se vad det kan leda till.

Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. ;) men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning.

Gissar att det är S du ska prata med på detta forum!

En lugnt och behärskad kille som verkligen vet vad han pratar om..

Han blev för övrigt filmad i Kanada på en jakt av några norrmän (om jag inte missminner mig).

Alltså, han jagade inte norrmännen..

Han jagade ren! B)

Publicerat
Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? :wub: Kanske borde man fundera på en dylik?

Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. :D men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning.

jag har sett några svenska bågjaktsfilmer!... S och co gjorde en film när dom var i Kanada! de vet jag!.. sedan har jag settt en video när dom fäller en giraff och lite annant smått o gott!..

Publicerat
Alltså, han jagade inte norrmännen..

Han jagade ren! B)

är vi så säkra på de???... :wub::D

Mvh

Publicerat

kommer ni hit o filmar så är jag på ;) Har funderat på en dylik amatörfilm själv men kamerakillen verkar mest upptagen..

Publicerat
Det lär ju inte finnas så många svenska bågjaktfilmer antar jag? ;) Kanske borde man fundera på en dylik?

Inte för att jag själv kanske är så överförtjust i detta, bössor är väl bättre.. :P men man kanske kan lära sig en del samtidigt och kanske till och med ändra uppfattning.

Hej Jägare

Jag har varit med i två TV program fråm YLE/FST om just bågjakt och utrustning, ena programet var

mest om bågar och tillbh, sedan filmade vi en vecka jakt här på Åland, tyvärr blev det inget fällt

men så är det i bland och att göra bågjakts film är svårt med tanke på att man ska så nära djuret.

Hör gärna av dig om du vill snacka mera.