Publicerat Januari 22, 200917 yr Jag gillar att skjuta och tänkte att jag skulle träna lite mer på älg banan. Men det är lite svårt mitt i sommaren när alla banor är stängda... Så det blev till att ta fram fruns gammal luftgevär. Köpte ett kikar sikte och sedan var det bara att sätta igång. Slaktade en gammal barnvagn och tog 2 hjul. Bort med själa gummit så bara fälgarna var kvar. Svetsade dem i varsin ände av en gammal metal stång som jag hade liggaden. Sedan på med en lite elmotor från en gammal bilbane bil. hittade en gammal laddare till en nokia telefon som fick motorn att snurra. En gummisnodd mellan motorn och fälgen så motorn driver runt den. Till sist en snöre mellan fälgarna med en klänypa på. Sedan var det bara att åka till clabbe i sjön och köpa papp älgar för luft gevär och klämma dit.. Nu åker älgen runt runt.. Och jag fick en egen älg skytte bana i garaget.. Kul som fan att ha tävligar på. Typ flest poäng under 20 varv med älgen. Då är det en övervägan mellan snabba skott eller ta det lungt och träffa bättre. Stod en hel dag med svågern och fick säker iväg 6-700 skott (en och annan pilsner smög sig ned men det var mest för att lugna närverna. ). Kan lägga upp bilder om ni vill. Någon som vet något bra ställe att tnka upp dem?
Publicerat Januari 23, 200917 yr Klart vi vill ha bilder Vad menar du med ställe att tanka upp? Har du ingen kortläsare på datorn eller åtminstone kabeln som du kopplar mellan dator och kamera/mobil?? Det kan aldrig vara omöjligt att fixa hemma/på jobbet.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jo när man trycker på infoga bild knappen så vill den ha en url adr. Eller kan man bara ladda upp en fil?.. provar.. Jo men dra på trissor.. Då skall jag försöka ordna både film och bilder under dagen.
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jo när man trycker på infoga bild knappen så vill den ha en url adr.Eller kan man bara ladda upp en fil?.. provar.. Jo men dra på trissor.. Då skall jag försöka ordna både film och bilder under dagen. OJ Jag ser dubbelt, TVÅ skalliga galningar på min skärm !
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag är hemma med barnen i dag och gissa om jag skall bygga en egen älgbana i dag!!! Bra tips! Undrar vad oddsen är för att jag INTE skall testa med hagel de första 30 minuterna efter bygget är klart... Hmm... Kanske bygger en lite större "linbana" på gården... Detta tål att funderas på!
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jo när man trycker på infoga bild knappen så vill den ha en url adr.Eller kan man bara ladda upp en fil?.. provar.. Jo men dra på trissor.. Då skall jag försöka ordna både film och bilder under dagen. Kudos on the skägg! =)
Publicerat Januari 23, 200917 yr fan fan fan... gick just ut och skulle filma.. Då tar batteriet i telfonen slut.. Skall bara ladda lite så kommer det bilder om en stund
Publicerat Januari 23, 200917 yr Satan vad avis jag blir på det där skägget !! En sån ansiktsprydnad skulle vara som pricken över i, tillsammans med bygeln och skinnbrallorna.. Själv är man kal och len som en barnrumpa i nyllet, trots att man kommit till 44 år... Lyckades få till en moppemusch en gång i fjol...fast jag såg bara lortig ut i fejset då sa frun..
Publicerat Januari 23, 200917 yr Satan vad avis jag blir på det där skägget !! En sån ansiktsprydnad skulle vara som pricken över i, tillsammans med bygeln och skinnbrallorna.. Själv är man kal och len som en barnrumpa i nyllet, trots att man kommit till 44 år... Lyckades få till en moppemusch en gång i fjol...fast jag såg bara lortig ut i fejset då sa frun.. Är det friskt under så växer det vettu
Publicerat Januari 23, 200917 yr Det är bara att ge fan att raka sig så växer det ut! Men så lång har aldrig jag haft mitt skägg...
Publicerat Januari 23, 200917 yr Det verkar som om rötterna i hårsäckarna är starkare än det som växer uppåt. För på huvet så är det glest men på hakan så växer det lite tätare. Provar nu att lägga upp en film... ähh den verkar bli för stor... Får fixa kortare film + bilder istället. Måste bara åka och hämta barnen och köpa "kråk ögon". Sen försöker jag igen.. Håll ut det är på G. Om inte någon kan omvandla en 3GP till typ avi som komprimerar den lite..
Publicerat Januari 23, 200917 yr Det är bara att ge fan att raka sig så växer det ut!Men så lång har aldrig jag haft mitt skägg... Ja men va faan, när man inte har nått att raka då.. Skit samma, nu slutar vi spamma sönder Stenes tråd här..
Publicerat Januari 23, 200917 yr Skit samma, nu slutar vi spamma sönder Stenes tråd här.. Vaddå? Något måste vi väl ha att göra medan vi väntar på bilderna (En riktig karl har mer hår i röven än på huvudet )
Publicerat Januari 23, 200917 yr Vaddå? Något måste vi väl ha att göra medan vi väntar på bilderna (En riktig karl har mer hår i röven än på huvudet )
Publicerat Januari 23, 200917 yr Jag gillar att skjuta och tänkte att jag skulle träna lite mer på älg banan. Men det är lite svårt mitt i sommaren när alla banor är stängda... Så det blev till att ta fram fruns gammal luftgevär. Köpte ett kikar sikte och sedan var det bara att sätta igång.Slaktade en gammal barnvagn och tog 2 hjul. Bort med själa gummit så bara fälgarna var kvar. Svetsade dem i varsin ände av en gammal metal stång som jag hade liggaden. Sedan på med en lite elmotor från en gammal bilbane bil. hittade en gammal laddare till en nokia telefon som fick motorn att snurra. En gummisnodd mellan motorn och fälgen så motorn driver runt den. Till sist en snöre mellan fälgarna med en klänypa på. Sedan var det bara att åka till clabbe i sjön och köpa papp älgar för luft gevär och klämma dit.. Nu åker älgen runt runt.. Och jag fick en egen älg skytte bana i garaget.. Kul som fan att ha tävligar på. Typ flest poäng under 20 varv med älgen. Då är det en övervägan mellan snabba skott eller ta det lungt och träffa bättre. Stod en hel dag med svågern och fick säker iväg 6-700 skott (en och annan pilsner smög sig ned men det var mest för att lugna närverna. ). Kan lägga upp bilder om ni vill. Någon som vet något bra ställe att tnka upp dem? Fan, en sån där är man ju nästan tvungen att skaffa sig! Lite osäker hur du fick telefonladdaren att driva motorn bara. Gärna bild och beskrivning på det. Tack tack
Publicerat Januari 23, 200917 yr nu är det nära... laddar över bilder fråntelfonen till datorn. Men någon film verkar det inte bli... får ta det senare
Publicerat Januari 23, 200917 yr ähh bilderna blir ju också stora... måste ladda hem ett krymp prog..
Publicerat Januari 23, 200917 yr Kul ide, men fan ta dig för att du sätter ännu mer griller i skallen på en, än man redan har...
Publicerat Januari 23, 200917 yr nu då... Motor fäste + gummisnodd: Driv hjulet + snöret som driver tavlan: fram ifrån från sidan Klänypan som håller tavlan
Publicerat Januari 23, 200917 yr Kul ide, men fan ta dig för att du sätter ännu mer griller i skallen på en, än man redan har... förlåt.. Men jag skulle vilja få tag på ett nytt gevär. Polaren hade ett gammalt pump gevär som funkade ganska bra. Med magg så man pumpade som en hagel pump en gång sen var det bara att skjuta. Nu tar det lite tid att bryta putta i ett skott och sedan skjuta. Och med mina feta fingrar så krånglar det alltid när man tävlar på tid..
Publicerat Januari 23, 200917 yr mysig rör den sig alls upp/neråt ? eller hålls linan stabil? och ja kudos till detdär skägget . //Radium som är lite avis