Publicerat Januari 26, 200917 yr Jag är lite i samma tankar som du och det skulle vara bra att få svar på din fråga om trycket. Jag ska ha en 222:a men är lite kluven villken grovlek på pipan jag ska välja. Den grövsta är för lång i mitt tycke, vill ha en 52cm pipa och det går bara att få den i den tunaste pipan. Det ska monteras en Sai komposit dämpare. Om jag tar den tunna pipan ska jag ta kolven med pipkanal för Match pipa för att sen kunna montera en match pipa i någon 6mm kaliber. Om jag var du skulle jag ta en 222,223 eller en 6,5 pipa. Blasers 6,5 pipor har ett ryckte om sej att skjuta extremt bra. Det är liten skilnad på 222 och 223, behöver man skjuta tyngre kulor än 55gr ska man ta 223. Jag ska inte det och vet att 222 är ofta lätt att få riktigt bra träffbilder men 40-55gr kulor, pluss att ljudnivån med dämpare är otroligt bra i 222. 243 kan vara lite svår att hitta rätt medesin till, i alla fall i min förra 243. Hur det är med blaser vet jag inte, den är även känd för att nöta pipor. 22-250 skulle jag inte köpa men det är jag det. Lrs knopp och kolv kam höjning skulle sitta fint men det kan man ju efter montera när ekonomin till låter, det drar ju i väg detta med Blaser. Nå är det ingen som vet nått om Blaser trycket, går det att beställa ett kort lättare trycke?
Publicerat Januari 26, 200917 yr Författare PM a din mail så ska jag skicka lite bilder åt dig Du har PM
Publicerat Januari 26, 200917 yr Författare Kolla in den här dämparen jag har tänkt inhandla en sådan http://www.sai.dk/sai-carbon-hunter.php Har bara hört gott om den har däremot inte provskjutit nån. Jag har tänkt köpa det stora kittet så går den ju att bygga om precis som man vill ha den. pris? vet inte då handlarn inte fått fram det än men säkert inte billigt. Mycket intressant ljuddämpare! Skulle du kunna posta eller PMa mig när du fått reda på ett pris?
Publicerat Januari 26, 200917 yr Jag är lite i samma tankar som du och det skulle vara bra att få svar på din fråga om trycket. Jag ska ha en 222:a men är lite kluven villken grovlek på pipan jag ska välja. Den grövsta är för lång i mitt tycke, vill ha en 52cm pipa och det går bara att få den i den tunaste pipan. Det ska monteras en Sai komposit dämpare. Om jag tar den tunna pipan ska jag ta kolven med pipkanal för Match pipa för att sen kunna montera en match pipa i någon 6mm kaliber. Om jag var du skulle jag ta en 222,223 eller en 6,5 pipa. Blasers 6,5 pipor har ett ryckte om sej att skjuta extremt bra. Det är liten skilnad på 222 och 223, behöver man skjuta tyngre kulor än 55gr ska man ta 223. Jag ska inte det och vet att 222 är ofta lätt att få riktigt bra träffbilder men 40-55gr kulor, pluss att ljudnivån med dämpare är otroligt bra i 222. 243 kan vara lite svår att hitta rätt medesin till, i alla fall i min förra 243. Hur det är med blaser vet jag inte, den är även känd för att nöta pipor. 22-250 skulle jag inte köpa men det är jag det. Lrs knopp och kolv kam höjning skulle sitta fint men det kan man ju efter montera när ekonomin till låter, det drar ju i väg detta med Blaser. Nå är det ingen som vet nått om Blaser trycket, går det att beställa ett kort lättare trycke? jeg syntes du skal ta en 223rem istedet for en 222rem da 223 fabriks ammo er billigere end 222 ammo og 223 kan også sagtens skyde med lette kugler ... MVH Alaska Trapper
Publicerat Januari 27, 200917 yr jeg syntes du skal ta en 223rem istedet for en 222rem da 223 fabriks ammo er billigere end 222 ammo og 223 kan også sagtens skyde med lette kugler ...MVH Alaska Trapper Jag laddar skotten själv så för mej är det tvärt om, men det är inte den avgörande faktorn. Jag kommer att enbart skjuta lätta kulor i kal 22 pipan och då finns ingen anledning att ta en 223:a. Har provat en Tikka Tactical 223 och gick inte bra med fabriks ammo, med Lapua 55gr gick den bra och Sierra 52gr.
Publicerat Januari 27, 200917 yr Trycket går att ändra man byter bara en liten fjäder tror jag det va så är det klart
Publicerat Januari 28, 200917 yr Mycket intressant ljuddämpare! Skulle du kunna posta eller PMa mig när du fått reda på ett pris? Ska fixa det.
Publicerat Januari 28, 200917 yr Enligt Nordmark så har alla professional 750g trycke nu i sverige. Går att beställa hårdare inte lättare.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Författare Hur är Normark att ha att göra med? Jag mailade ett par frågor, för snart tre veckor sedan och fortfarande inte fått svar???
Publicerat Februari 22, 200917 yr Hur är Normark att ha att göra med? Jag mailade ett par frågor, för snart tre veckor sedan och fortfarande inte fått svar??? Där har du nog svaret på hur dom är att ha att göra med, tyvärr.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Trycket går att ändra man byter bara en liten fjäder tror jag det va så är det klart OBS: På den äldre mekanismen var det bara byte av en fjäder men de nya måste skickas in till blaser för att korrigera trycket. Tror att de byter hela mekanismen. Var inne på att skaffa ett mjukare trycke till Luxusen och fick då denna infon. Längre än så har jag inte kommit
Publicerat Februari 22, 200917 yr Jag har en blaser 9,3x62 och en extra 22-250pipa är helnöjd. Allt matnyttigt med 9,3 an upp till 200 och 22-250 om man ska längre än så på främst skräpvilt. Har för mig att alla nya professionel har det nya trycket.
Publicerat Februari 22, 200917 yr Författare Där har du nog svaret på hur dom är att ha att göra med, tyvärr. Finns det någon annan imortör av Blaser? Hade lite frågor om priser och leveranstider. Vem kan man kontakta om inte Normark?