Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Var är du Seger ? Nu är det dags att skynda sig !!!

Featured Replies

Publicerat

Ungeför samma som vi såg på måndags morgon!

• Svar 83
  • Visningar 6,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Posted Images

Publicerat
Här Beretta har du ett litet gåssträck ;D

[move] :o  :o  :o  :o  :o  :o [/move]

Publicerat

Jo grabbar hur går rådjursjakten  ;D  ;D

post-3-1128020141_thumb.jpg

Publicerat

GRATTIS Seger till både Gässen och Bocken :)

Publicerat

Grattis!

:D :D :D

Publicerat

:o Perkele

Grattis.

Hur gör man för att lyckas?

Du måste ju ha bilen full snart  ;D

Publicerat

Jaha, du tog med plastbössan i allafall, trotts Mats mobbing fasoner. :D Han har väl inte erbjudit dig nogon annan bössa... ;)

Publicerat
:o Perkele

Grattis.

Du måste ju ha bilen full snart  ;D

Beretta!

Han måste ju ha frysen full med gäss av olika slag vid det här lagret.

Publicerat

Sätter sig i ett torn, väntar 10 min...pang

Plättlätt ;D

Publicerat
Jaha, du tog med plastbössan i allafall, trotts Mats mobbing fasoner. :D Han har väl inte erbjudit dig nogon annan bössa... ;)

Matte har provskjutit plasten och är mäktigt impad, han fick visst ett habegär sa han ;D

Publicerat
Han måste ju ha frysen full med gäss av olika slag vid det här lagret.

Å rådjur  :-*

Publicerat
Å rådjur  :-*

..och rådjur också. Förlåt.

;)

Publicerat

Idag blev det hela en st. gås för mej... ;D

Publicerat

Niro behöver snart en hundpsykiater efter alla gåsar, Seger badar väl snart i alla sorters fästingsmedel och huskurer som finns på marknaden :D

Han har sån noja på fästingar så att han kan vika sig dubbel för att leta ::)

DR:Tore

Publicerat
Niro behöver snart en hundpsykiater efter alla gåsar, Seger badar väl snart i alla sorters fästingsmedel och huskurer som finns på marknaden :D

Han har sån noja på fästingar så att han kan vika sig dubbel för att leta ::)

DR:Tore

Och eftersom jag är vig som en rysk gymnast hittde jag en djävla fästingsjävul på ryggen >:(

Ni här har ruggit med vilt, men vi i norr har iaf inga fästingar och jag föredrar det norra fästingfria klimatet :D

Det blev en trevlig avslutning på kvällen......pang pang pang pang kabooooooooom ;D

Niro är helt slut och behöver vård när han kommer hem.

Publicerat

Livet är inte alltid rättvist. Med den mängden gäss behöver man inte ett hagelgevär utan en 40 mm automatkanon och fri ammunition med luftbrisad. Här har jag hört att man sett en plog med gäss som passerat söderut tidigare i förra veckan. Jag har paddlat 1,2 mil kanot och sett 3 änder varav en hamnade i grytan. Nu är det värsta lövfallet också så det händer inte mycket.

Publicerat
  • Författare

Nu har Seger & Niro åkt hem efter 5 hektiska jaktdagar, 76 gäss, 2 rådjur och en räv blev resultatet  ;)

Vi har haft väldigt trevligt och som jag förutspådde så är numera både Seger & Niro totalt vrickade, Seger sa strax innan han åkte att nu blev det ingen jakt på minst 2 veckor hemma, och när Niro kommer att ställa fågel och bli normal är det bara Niro själv som kan svara på.

Efter gås 8-9 på premiärmorgonen blev det för mycket för lilla Niro och han blev snabbt titulerad till sveriges snabbaste knallapportör, han försökte ta med sig hela gömslet vid apporteringen då han fullkommligen sprängde ut genom nätet på gömslet, det dunsade gåsar både höger, vänster, framför och bakom och knallapportören var ett faktum  :D

Det var på fredagskvällen då vi hade haft ett fantastiskt sträckskytte, 16 gäss på 20 minuter som även Seger började klucka och låta som en gås samtidigt som Niro for fram i full fart över holmarna för att leta gäss, och vägrade lyssna på Segers kommandon, som jag förstod att besökarna från norr hade totalt tappat fattningen. ;D

Publicerat

Verkar som att Seger har haft fest och vovven hans också. 8) Lite avis blir man. Det där med knallapport känner man igen när det blir mycket skjutet. Jag knöt fast min labrador runt foten på soptippen och hon var just före knallapportör. Hon drog som en avlöning när jag sprättade säkringen och att då vara fastknytt var nog inte så genomtänkt. Benet som var fastknytt höll på att ha lossnat från kroppen och av anläggningen blev inget, husse blev liggande horisontellt i luften en stund innan gravitationen gjorde sig påmind varefter det blev väldigt lite luft i lungorna. Att sedan nästan bli släpad i samma riktning som den hysteriskt skrattande måsen var inte heller särskilt kul. En annan gång hade jag byggt ett skydd av sj pallar och större lastpallar som jag lagt tak över. Samma lika, sprättade säkringen och sedan flög det sj pallar åt alla håll samt att jag fick taket över mig när labben kastade sig genom dessa för att garanterat vara på plats i samma stund som pippin kom ner. Nu har Seger skaffat sig dressyr jobb ett bra tag framöver men lite skit får man ta för en bra jakt.  ;)

Publicerat

Vilka jaktdagar jag haft med Mats och andra tokar  ;D

Det finns så många häftiga upplevelser från den gångna veckan, att jag blir snurrig.

Första gåsmorgonen då jag och Niro flippar ut totalt, till Mattes stora glädje.

Myllret av rådjur, ja fan det fanns rå överallt :o

Men häftigast var ändå kvälllsträcket då himlen mörkna av alla gäss och vi lät våra bössor tala.

Tur att vi ändå avbröt jakten efter 15-20 min, då det låg gäss överallt i gräset.

Men det var en sak jag inte gillade..... FÄSTINGARNA >:

Fy bubblan vilka äckliga kryp, det kröp över hela kroppen bara av vetskapen att de fanns i gräset man gick i.... :-

Men trots fästingarna fick jag några häftiga dagar hos Mats som jag aldrig kommer att glömma under mitt jägarliv :)

Det kommer bilder och jaktrepotage senare...håll ut ;D

Publicerat

Vart är det du har dessa marker Mats???

Publicerat
  • Författare
Vart är det du har dessa marker Mats???

Mitt i uppland.

Publicerat
Mitt i uppland.

Å fan.. å så mycket gäss... Jag har min mark i Märsta och visst ser jag ngr höga sträck då och då.. Men långt ifrån de mängder som ni verkar ha.. Kanske vill byta lite gåsjakt mot grisjakt ;) ;D

Publicerat
  • Författare
Å fan.. å så mycket gäss... Jag har min mark i Märsta och visst ser jag ngr höga sträck då och då.. Men långt ifrån de mängder som ni verkar ha.. Kanske vill byta lite gåsjakt mot grisjakt ;) ;D

Märsta... 20-25 minuter från mig ;) Jo lite bytesjakt finns det alltid intresse av, lär väl bli lite gåsjakt igen nästa helg. kan bara meddela att vi hade en grymt bra gåsjakt denna helg....

Publicerat

Får man fråga var ni gör av alla gäss?

Publicerat
  • Författare
Får man fråga var ni gör av alla gäss?

Äter naturligtvis.. vad annars ? Speciellt rökt gås är vansinnigt gott, straffar det mesta..