Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargobs

Featured Replies

Publicerat

..och om en Varg mot förmodan skulle bli överkörd i trafiken så är det såklart jägarna och deras hundar som med flit och illvilja skrämt ut den på vägen.  ?

• Svar 178
  • Visningar 20,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Most Popular Posts

• strävhår
    strävhår

Det kan vara en viktigt genetisk varg, då den är släkt med sig själv.

• lsjonsson
    lsjonsson

Från dagens webtidining. Artikeln är låst om man inte har loggin. https://www.kuriren.nu/nyheter/

• Ett fint " jag är nästan polis märke " har han fått på axeln , han får säkert ha pistol pepparspray och stilettbatong åxå .  /P

Posted Images

Publicerat

Bilföraren kan även vara jägare

Publicerat

Hann knappt släppa idag så plinga de i supertextappen att de va vargspår några km bort! Farsan slängde sig i bilen å fick tag på Lejon så de va skönt. Lst va dit å spåra å la ut på appen att vargen gått västerut men för ett par timmar sen fick jag höra att en hund blev tagen på grannområdet till där han som varna om spåren först jagar! ?

Antingen vek vargen av igen efter att lst sluta spåra eller så va det ytterligare varg i området! Bli ingen jakt imorrn... ?

Publicerat
1 hour ago Järven sa:

..och om en Varg mot förmodan skulle bli överkörd i trafiken så är det såklart jägarna och deras hundar som med flit och illvilja skrämt ut den på vägen.  ?

:thumbsup:

Publicerat
13 minutes ago HuggyBear sa:

Hann knappt släppa idag så plinga de i supertextappen att de va vargspår några km bort! Farsan slängde sig i bilen å fick tag på Lejon så de va skönt. Lst va dit å spåra å la ut på appen att vargen gått västerut men för ett par timmar sen fick jag höra att en hund blev tagen på grannområdet till där han som varna om spåren först jagar! ?

Antingen vek vargen av igen efter att lst sluta spåra eller så va det ytterligare varg i området! Bli ingen jakt imorrn... ?

Då är det bara att du låter hunden vila i morrn.:thumbsup: Ett extra köttben i hundgården får väl bli plåster på såret.:thumbsup:

Publicerat

Färska Vargspår på jaktmarken i spårsnön  dag, soptomt på all form av klövdjur. ?

Bara ett rävspår såg jag, det är väl det man får jaga sen när Varg och skogsbolag fått sitt. 

Publicerat
1 hour ago lsjonsson sa:

Då är det bara att du låter hunden vila i morrn.:thumbsup: Ett extra köttben i hundgården får väl bli plåster på såret.:thumbsup:

Har inte fixat nån hunnhage till nya huset än! Han är inne hos mig å följer typ överallt! Jobbet hämta lillmatte på skolan osv... ?

Publicerat
7 hours ago HuggyBear sa:

Har inte fixat nån hunnhage till nya huset än! Han är inne hos mig å följer typ överallt! Jobbet hämta lillmatte på skolan osv... ?

Ok! Allt hinns inte på en gång.

Publicerat
2 hours ago lsjonsson sa:

Ok! Allt hinns inte på en gång.

Nä precis...

Rätt mycke ändå nu då jag även sköter dotras albumindropp här hemma varje onsdag och fredag som ta ca 4h varje gång... 

Publicerat
21 minutes ago HuggyBear sa:

Nä precis...

Rätt mycke ändå nu då jag även sköter dotras albumindropp här hemma varje onsdag och fredag som ta ca 4h varje gång... 

Se där ja!

Publicerat
20 hours ago Dansken sa:

Dom måste vara tjuv skjutna. Något annat sätt för en varg att försvinna i Sverige finns inte.
Fråga Åse

Bra gjort av den om den/dom isf hann med bägge två. Då kan länsstyrelsen utbetala ersättning för sparat bränsle och arbetas tid.

Tog inte så länge innan dom ville ha in tips av oss privat folk om spår, vi ska göra deras arbete gratis.

Publicerat
11 hours ago HuggyBear sa:

Enligt mig blir det bara en bättre hund ju mer dom får vara med,jag har med valpen överallt där de passar.

Nu mer ska han sova på kuddarna i sängen, han förstår inte att han är ganska stor redan.

Publicerat

På kudden va de ja...

I morse 6,5år gammal ❤?

5f35b301-5063-451e-be5a-c546e967183f.jpg

Publicerat
2 hours ago HuggyBear sa:

På kudden va de ja...

I morse 6,5år gammal ❤?

5f35b301-5063-451e-be5a-c546e967183f.jpg

Sussa sött och inte bli jagad av gråben!:thumbsup:

Publicerat
28 minutes ago lsjonsson sa:

Sussa sött och inte bli jagad av gråben!:thumbsup:

Precis...?

Publicerat

Få se hur många det verkligt finns i Norrbotten den här vintern.

Om det inte snart kommer ett beslut på att den ska skjutas är det konstigt.

Publicerat
2 hours ago karelsk blandning sa:

Få se hur många det verkligt finns i Norrbotten den här vintern.

Om det inte snart kommer ett beslut på att den ska skjutas är det konstigt.

Ja, det är nog många som frågar sig den frågan!

Ja, det vore det bästa om det blev ett beslut på skyddsjakt!

Publicerat

Bara dom nu skulle skjuta bort den så är det klart och sen fortsätta med nästa.

Bort med vargen, alla som ville skulle få delta i jakten då hade problemet troligen varit borta redan.

20201212_190324.jpg

20201212_192104.jpg

20201212_191917.jpg

Publicerat

Skyddsjakten på vargen utanför Överkalix avbruten för tillfället eftersom den har lämnat det aktuella området, enl. radio Norrbotten. Vargen har rört sig från skyddsjaktsområdet, enl. fältansvarig på LST BD. 

https://sverigesradio.se/artikel/7624519

Publicerat

Konstigt det inte bara gick att göra ett större jaktområde, den gör samma skada på nästa sida gränsen.

Hoppas det blir beviljat jakt på den andra individen utan massa komplicerade regler för att det just är varg det gäller.

Publicerat
1 hour ago karelsk blandning sa:

Konstigt det inte bara gick att göra ett större jaktområde, den gör samma skada på nästa sida gränsen.

Hoppas det blir beviljat jakt på den andra individen utan massa komplicerade regler för att det just är varg det gäller.

Absolut! Det hade inte varit svårt att utöka skyddsjaktsområdet!

Ja, det får vi hoppas!

Publicerat
13 minutes ago, lsjonsson said:

Därför skjuts vargarna: "Finns inte förutsättning för flytt"

https://sverigesradio.se/artikel/7625898

Klart att det finns utsättningsområden = ÖSTRA SIBIRIEN !

Publicerat
1 hour ago tecno sa:

Klart att det finns utsättningsområden = ÖSTRA SIBIRIEN !

Ja, det är ju långt bort och en promenad tillbaka till Finland och Sverige lär dom inte göra. Det finns ju ett par öar i ryska delen av ishavet som man skulle kunna flytta dom till. Det är ju Wrangelön och Novaja Zemlja. Bra avstånd från fastlandet för att simma tillbaka.:thumbsup: