Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varg dödad

Featured Replies

Publicerat

post-1839-1233511032_thumb.jpgNär Kurt Erkapers kvällsrastade sin nio åriga stövare Zita i fredagskväll, så blev jaktlusten för stor och hon tog sig en tur uppåt hagarna och ville jaga sin hare.

Kurt hittade henne i morse (söndag) och då såg hon ut som på bilden.

Tre vargar tog henne strax utanför byn Åberga utanför Orsa....

Publicerat

FY f--n vad trist. lite skönt att han hittade henne i alla fall så han slipper gå och fundera på vad som hänt.

Joakims fond kanske du ska tipsa honom om. Kommer inte ihåg om man kunde få hjälp även vid vargdödade hundar eller bara skadade.

/Lasse

Publicerat
FY f--n vad trist. lite skönt att han hittade henne i alla fall så han slipper gå och fundera på vad som hänt.

Joakims fond kanske du ska tipsa honom om. Kommer inte ihåg om man kunde få hjälp även vid vargdödade hundar eller bara skadade.

/Lasse

Det var väl bara till skadad hund. Det där ska ju staten betala utan diskussioner fullt ut. :lol:

Jag lider med hundägaren!

;)

Publicerat

fy fan...tragiskt... undra hur många som stryker med iår.... lider med ägaren

Publicerat

Oerhört tragiskt! B)

Riskerna för jakthundarna är många, även vildsvin, älgar, vägar och vattendrag dödar hundar bl.a.

Men det som är så oerhört jobbigt är hur kropparna vanställs efter ett vargangrepp. Jag ser min hund som en familjemedlem, andra håller hunden till och med över sin fru/man. Förstår faktiskt att vissa som hittar ryggraden på sin kompis flippar ur totalt. :D

Publicerat

Ja den makabra synen att se sin egen hund i det skicket och sedan känna sig överkörd av myndigheten är väl det perfekta receptet för rovdjurs hat ;) Jag lider med alla som råkar ut för sådan tragedi och tror det är mycket jobbigare än att få hunden sjuk eller överkörd. Jag blir lika irriterade varje gång varg kramarna försvarar dödade hundar med att trafiken tar fler :P

Hoppas dem resonerar så även om det gäller någon som står dem nära att det gör väl inget eftersom att många fler dör i trafiken

Publicerat

Nya jaktregler kan hota rovdjursstammar

Den nya bestämmelsen i jaktförordningen, som ger större möjlighet för tamdjursägare att skjuta rovdjur riskerar att öppna för olaglig jakt. Det anser Naturvårdsverket, Åklagarmyndigheten och Rikspolisstyrelsen som har gjort en utvärdering av bestämmelsen, som har funnits på försök i ett och ett halvt år. Att bevisa att en jägare har skjutit utan att det finns hot mot tamdjur är mycket svårt, säger överåklagare Peter Hertting.

Har våra statliga myndigheter för lite att göra så här på senvintern?

Publicerat

Fyfan mina tankar går till ägaren. Oj så tragiskt. Börjar bli för mycket nu.

Publicerat

Ja fy fan en fråga till dom som gillar varg vad fan gör den för nytta...................

Publicerat

Fy f-n för att hitta sin kompis så i skogen, rena rama mardrömmen.

Hoppas snart överheten inser att det börjar gå för långt...