Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Varguppror

Featured Replies

Publicerat

Jag har skrivit under på ^_^

Publicerat

Då denna tråd inte innehåller någon fråga till SJF så har jag flyttat det hit till "Jakten och Samhället"

//Niclas

Publicerat

vem som helst kan starta en sån där namnlista... med ända målet att kartlägga jägare/vargnegativa.. Skriver såklart inte på den där när jag inte vet som ligger bakom och vem som får mitt namn/adress.

Publicerat
vem som helst kan starta en sån där namnlista... med ända målet att kartlägga jägare/vargnegativa.. Skriver såklart inte på den där när jag inte vet som ligger bakom och vem som får mitt namn/adress.

Njaa, jag skriver då inte heller under eftersom vem som helst kan se min mailadress och ev. hemsida om jag nu skulle knappa in det.

Det enda man kan se om upphovsmannen är en ynklig liten pyttelänk längst ner på sidan att upropet skapats av Tony med adress jagartony@yahoo.se. Om man söker på yahoo så hittar man hans profil på pusha.se http://www.pusha.se/medlemmar/jagartony

Publicerat

Jagar hellre varg än är rädd för andras påhopp (tror det blir otrevligare om vargen hoppar på någoni min familj)det finns ju trots allt en paragraf som gör att jag får försvara mina djur. Men vad ska man göra om den annfaller en familjemedlem av släktet homosapiens Då får man nog inte försvara de sina .

Publicerat
  • Författare
Njaa, jag skriver då inte heller under eftersom vem som helst kan se min mailadress och ev. hemsida om jag nu skulle knappa in det.

Det enda man kan se om upphovsmannen är en ynklig liten pyttelänk längst ner på sidan att upropet skapats av Tony med adress jagartony@yahoo.se. Om man söker på yahoo så hittar man hans profil på pusha.se http://www.pusha.se/medlemmar/jagartony

Jag har då inte uppgett min mailadress och det gick bra.

Publicerat
-Snillen spekulerar vidare...

Hört talas om nödvärn? Oavsett vad som attackerar dig eller de dina får du alltid försvara dig om ingen annan utväg finns.

Hehe, nödvärnsrätten är en bra lag.

Det är bara att klubba vargen i huvet, bryta bak frambenen och låsa dessa på ryggen med ett enkelt handfängsel.

Glöm för guds skull inte att säga till vargen: - Du är härmed omhändertagen!

Annars "gills" det inte... <_<

Publicerat
Jagar hellre varg än är rädd för andras påhopp (tror det blir otrevligare om vargen hoppar på någoni min familj)det finns ju trots allt en paragraf som gör att jag får försvara mina djur. Men vad ska man göra om den annfaller en familjemedlem av släktet homosapiens Då får man nog inte försvara de sina .

Du har en poäng där, men jag anser att svaret är givet, liksom utgången! Har ni läst artickeln på Jägereförbundet?

En 10 årig pojke dödades av varg den 2/2-09 i Ural-Ryssland, när han var ute å åkte pulka med två kompisar!!!

Det e mycke nu...

Om uppropet e seriöst, så är det inte helt malplacerat..

Vänligen! <_<

Publicerat
Du har en poäng där, men jag anser att svaret är givet, liksom utgången! Har ni läst artickeln på Jägereförbundet?

En 10 årig pojke dödades av varg den 2/2-09 i Ural-Ryssland, när han var ute å åkte pulka med två kompisar!!!

Det e mycke nu...

Om uppropet e seriöst, så är det inte helt malplacerat..

Vänligen! <_<

Blev inte en student dödad av varg i Canada för nåt år sedan oxå?

Det är ju samma art av varg som vi har här (Canis.lupus)

Så det är nog bara en tidsfråga innan det kommer att hända något riktigt otrevligt. (förutom alla stackars hundar o tamboskap som fått sätta livet till)

Att vargen blivit mer närgången till bebyggelse och människor är ju helt klart.

Nä nu är det dags helt klart!

Publicerat

Jag kollade lite på den där siten "Pusha" och jagartony.

Han är nog ingenting att ägna tid åt. Ska man skriva på något upprop eller protestlista bör det ju ligga något seriöst bakom. En organisation av något slag som gör något åt saken, en organisation som någon lyssnar på. På den här siten verkar det vara så att vem som helst kan skapa vad som helst.

Nej den har "jagartony" är bara en meningslös plojgubbe, han bara driver med er!

Publicerat

Citat stadsbo:

"Nej den har "jagartony" är bara en meningslös plojgubbe, han bara driver med er!"

Känner du jagartony?

Har skrivit på, jag skriver nämligen på allt som kan motverka att landsbyden monteras ned; listor mot nedläggning av skolor, bensinstationer, handelsbodar.......det har faktiskt hänt att dylika listor spelat roll.

Raggarö